Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

 

Η αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο "ΑΥΛΑΙΑ ΚΑΙ ΠΑΜΕ" και στον Γιάννη Γαβρίλη ο Νίκος Καραθάνος για τη θεατρική διασκευή του στο Δεκαήμερο του Βοκκάκιου. Η παράσταση έχει ανέβει στη Νέα Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.

 

 
Tου Γιάννη Γαβρίλη
 
Στο ''open house'' του 3ου ορόφου του Ιδρύματος Μιχ. Κακογιάννη (Πειραιώς 206).
Η Ελένη Ουζουνίδου  ''ερμηνεύει'' στιγμές γυναικών (η μήπως της ίδιας γυναίκας;) σε διαφορετικούς χρόνους (η μήπως ο χρόνος έχει σταματήσει;). 
 
Θραύσματα από τα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη ''Σ' εσάς που ακούτε'', ''Αντόνιο ή το μήνυμα'', '' Η πόλη'', '' Διαμάντια καΙ μπλουζ'', '' Ο ήχος του όπλου'' και ολόκληρο το έργο ''Ο ουρανός κατακόκκινος''.
 
Υπό την σκηνοθετική ματιά ενός συνθέτη. Του Σταμάτη Κραουνάκη (που ερμηνεύει και συνθέσεις του στο πιάνο κατά την διάρκεια της παράστασης).
Αναρωτήθηκα:
 
Πως να ''υποδυθείς'' τον τόσο αληθινό, καυστικό, με χιούμορ και παράλληλα απελπισία γραπτό λόγο της Αναγνωστάκη.
Πως μπορεί σε μορφή θεατρικού μονολόγου και σε καθορισμένα χρονικά όρια να ''περάσει'' στο εκ του ''σύνεγγυς'' κοινό που παρακολουθεί όλος ο κόσμος της Αναγνωστάκη, αυτός ο ''δικός'' της κόσμος της βίας, της μοναξιάς, της απώλειας, της ελπίδας και πάνω απ' όλα... εκείνο το ''εγώ δεν βολεύομαι''. 
Και όμως.
Να, που αρκεί μια ευαίσθητη και με έντονο το αίσθημα της θεατρικής πειθαρχίας Ουζουνίδου...(μαζι της στο ''Ο ήχος του όπλου'' ο εξαιρετικός Χρήστος Γεροντίδης).
Να, που αρκεί ένας διορατικός και με αίσθηση ευθύνης Κραουνάκης (ευφυές το εύρημα της επί σκηνής ενδυματολογικής αλλαγής της Ουζουνίδου, παρέπεμπε στην απογύμνωση της ανθρώπινης υπόστασης και της ανάγκης επαναπροσδιορίσμου της) για να ανέβει μια παράσταση με λιτά μέσα μα πλούσια σε υποκριτική ,σε προκλητική απόδοση, σε απόλυτους θεατρικούς ρυθμούς και χρόνους ούτως ώστε να προκαλέσει το (ανυποψίαστο ενίοτε) κοινό. Και εδώ όντως έχουμε να κάνουμε με πρόκληση. Γιατί ναι μεν έχουμε δει έργα της Λούλας Αναγνωστάκη στο Θέατρο. Έτσι όμως, θα μου επιτρέψετε, δεν είχαν ξαναερμηνευτεί αυτά τα κείμενα τα τόσο αληθινά, τα τόσο ζωντανά που κυριολεκτικά πάλλονται από την κινητικότητα μιας ιδιαίτερης γραφής, μιας συγγραφικής αυτογνωσίας, αυτοκριτικής, αυτοσαρκασμού και που τόσο έντονα ''αποκαλύπτουν'' τις δικές μας τις ζωές.
 
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00 για δέκα παραστάσεις.
Την παράσταση ''βάφτισε'' η ίδια η Λούλα Αναγνωστάκη ''I Love U''.
 
Σύνθεση κειμένων, Σταμάτης Κραουνάκης, Αλεξάνδρα Παντελάκη.
Μουσική,Ιδέα,Σκηνοθεσία,Πιάνο: Σταμάτης Κραουνάκης.
Ενδυματολόγος: Δέσποινα Χειμωνά.
Φωτισμοι: Δημήτρης Στίγκας.
Βοηθός σκηνοθέτη, Χρήστος Μουστάκας.
 
 
Μουσική κωμωδία των αδερφών Τάκη και Γιάννη Φίνα. Κάθε Κυριακή στις 18.30 στο Half Note Jazz Club
 
 Οι δίδυμοι τενόροι και πιανίστες, Τάκης και Γιάννης Φίνας (Duo Fina), παρουσιάζουν φέτος στη σκηνή του "Half Note Jazz Club" τη νέα τους μουσική παράσταση "Δυο Τενόροι στα Μπουζούκια". Οι αδερφοί Φίνα έχουν χαρακτηριστεί ως μοναδικό φαινόμενο δίδυμων τενόρων και πιανιστών με κοινή καριέρα και έχουν πραγματοποιήσει πολυάριθμες εμφανίσεις σε Ελλάδα, Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική. Η άψογη τεχνική της φωνής τους, σε συνδυασμό με τις χαρισματικές μουσικές τους ικανότητες και την θεατρική τους παρουσία, συνθέτουν ένα σπάνιο ντουέτο στα μουσικά δρώμενα παγκοσμίως.
 
Στη μουσική κωμωδία «Δυο τενόροι στα μπουζούκια», σύμφωνα με το σενάριο, το οποίο μαζί με την σκηνοθεσία υπογράφουν οι αδερφοί Φίνα, δύο τραγουδιστές της όπερας, μένουν άνεργοι, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Δίχως να έχουν άλλη επιλογή για την επιβίωσή τους, αποχαιρετούν τη μεγάλη τους αγάπη που είναι το κλασικό τραγούδι και αποφασίζουν να εργαστούν σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, αφού πρώτα περάσουν με επιτυχία το στάδιο της οντισιόν... Όμως, θα καταφέρουν να ανταποκριθούν επιτυχώς στις απαιτήσεις του νέου ρεπερτορίου τους.;
Μία μουσική κωμωδία του γνωστού λυρικού ντουέτου, που για άλλη μια φορά θα μας οδηγήσει στον κόσμο του χιούμορ, της ανατροπής και των εκπλήξεων. Μαζί τους, στον ρόλο του Μαγαζάτορα... ο Παναγιώτης Γεώργας.
 
 
Μια διαφορετική κωμωδία,  με ανθρώπινα και συγκινητικά στοιχεία ανεβαίνει από τις 10 Μαρτίου στο Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων: η «Μονογαμία» του Χιλιανού Μάρκο Αντόνιο Ντε Λα Πάρρα, σε σκηνοθεσία Σταύρου Στάγκου και πρωταγωνιστές τους Κρατερό Κατσούλη και Πέτρο Λαγούτη.
 
Πρόκειται για ένα έργο που «βουτάει» με τόλμη και χιούμορ στο θέμα των σχέσεων, της ερωτικής «πίστης» και των κοινωνικών στερεοτύπων που όλοι λίγο-πολύ μαθαίνουμε να ακολουθούμε. Κυρίως όμως είναι ένα έργο ανατροπών, όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται...
 
Ο Φελίπε και ο Χουάν είναι αδέρφια, κάπου γύρω στα σαράντα. Ο πρώτος είναι καλλιτέχνης, ευαίσθητος, δημιουργικός, με πολλές εμπειρίες στις γυναίκες, φιλοσοφημένος και άνετος. Ο Χουάν από την άλλη πλευρά είναι συντηρητικός,  «σφιγμένος» και απόλυτα «τακτοποιημένος» στην δουλειά του και στην  οικογενειακή ζωή του.
 
Ο Χουάν ζητά από τον Φελίπε να συναντηθούν σε ένα private club, για να του εκμυστηρευτεί ένα πρόβλημά του. Από εκεί και  μετά, μυστικά και ψέματα έρχονται στην επιφάνεια και η μια ανατροπή ακολουθεί -καταιγιστικά- την άλλη μέχρι το επίσης ανατρεπτικό, βαθιά ανθρώπινο και απολαυστικό φινάλε!
 
Ο Μάρκο Αντόνιο Ντε Λα Πάρρα είναι σύγχρονος, γνωστός θεατρικός συγγραφέας αλλά και ψυχίατρος. Πολυγραφότατος (περισσότερα από εβδομήντα θεατρικά έργα, μυθιστορήματα, δοκίμια), που έχει βραβευτεί πολλές φορές για την δουλειά του και είναι μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών.  
 
Το έργο θα παίζεται Δευτέρα, Τρίτη στις 21:00 και Τετάρτη στις 22:15 για λίγες μόνο παραστάσεις. Η μετάφραση είναι της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, τα σκηνικά της Άσπας Καρυώτογλου και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου. Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστιάνα Πανοπούλου
 
Styling: Τζίνα Περιμένη
 
Μουσική επιμέλεια: Ειρήνη Μπαλτά, Σταύρος Στάγκος
 
Ηxητική επιμέλεια: Νάσος Τσιάλτας
 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
 
Δευτέρα, Τρίτη, 21:00, Τετάρτη, 22:15
 
Διάρκεια: 80 λεπτά, χωρίς διάλειμμα
 
Τιμές εισιτηρίων: 15, 12, 10 φοιτητικό, 7 ανέργων
 
 
 
 
Του Γιάννη Γαβρίλη
 
 
Ίσως ως τίτλος για να σχολιάσεις μια παράσταση να δημιουργεί ερωτηματικά, μπορεί και αποστροφή.
Πόση αλήθεια μπορεί να βρει κανείς σε αυτές τις δύο λέξεις;
Παρακολούθησα την παράσταση της ''Ομάδας 92'' στο Θέατρο ''Φούρνος'' (Μαυρομιχάλη 168) ''Ελάτε σ' εμάς για έναν καφέ''. Η ελεύθερη διασκευή (από την ίδια την ''Ομάδα'') του σεναρίου της ταινίας του Αλμπέρτο Λατουάντα ''Venga a prendere il caffe da noi''(1970) με τον Ούγκο Τονιάτσι βασισμένη σε δύο νουβέλες του Πιέτρο Κιάρα ''La spartizione'' και ''Η Μοιρασιά''(1964).
Μια παράσταση που,χωρίς καμία δόση υπερβολής, με κέρδισε.
Η υποδειγματική σκηνοθεσία του Βασίλη Νικολαΐδη που με το έμφυτο χιούμορ του ως άνθρωπος, δημιούργησε απολαυστικές σκηνές σε ένα έργο που φέρεται ως ''Μαύρη Κωμωδία'' αλλά είναι τόσο σκληρό έως ανελέητα δεικτικό. Τ ο έργο περιγράφει τη σχέση ενός δημοσίου υπαλλήλου με τρεις ανύπαντρες αδελφές στην εποχή του Μεσοπολέμου, στη φασιστική Ιταλία του Μουσολίνι.
Η πρόσκληση για έναν καφέ που θα καθιερωθεί κάθε Κυριακή, που θα έχει τραγική εξέλιξη, και θα οδηγήσει τους ήρωες σε οριακές καταστάσεις και ένα εξ ίσου τραγικό τέλος. Με πολύ χιούμορ, και σκαμπρόζικες καταστάσεις, το έργο δεν είναι παρά ένα αλληγορικό σχόλιο στη γέννηση την άνοδο και στην πτώση του φασισμού, αλλά και την ανεξέλεγκτη σεξουαλικότητα που οδηγεί στην ανάγκη ακούσιας επικυριαρχίας του ανδρός θύτη στα 'κορίτσια'' θύματα του, με σαφή αναφορά στην φασιστική ''διείσδυση''.Οι εξαιρετικές ερμηνείες απογείωσαν την παράσταση. Με την συγκροτημένη ερμηνεία της η κ. Στέλλας Χατζημιχελάκη στο ρόλο της Φορτουνάτα Ποστιλιόνι της μεγαλύτερης αδελφής, την πειστικότητα, της κ. Μαρίας Καρακίτσου ως Καμίλλα, την απολαυστική κ. Ιουλία Σιάμου ως Ταρσίλα την εκπληκτική κ. Ευγενία Μαραγκού στο ρόλο της υπηρέτριας Τερέζας (θεωρώ, επιτρέψτε μου, οτι δίνει ρεσιτάλ υποκριτικής). Ο κ. Γιώργος Σκυριανός ερμηνεύοντας τον μικρό σε εμφάνιση ρόλο του γιατρού, είναι αψεγάδιαστος και βέβαια ο κ.Θανάσης Κουρλαμπάς. Που πατάει γερά πάνω στο σανίδι υποδυόμενος τον αχόρταγο ''σεξουαλικά προικισμένο'' Παροντσίνι που τελικά αποκαλύπτεται ως ένας ανασφαλής,εκδικητικός και ψεύτης ''κόκορας''.Ρόλος απαιτητικός που ο κ. Κουρλαμπάς λόγω της πορείας του στο Θέατρο και του ταλέντου του, διεκπεραιώνει με το απαιτούμενο χιούμορ και την υπονομευτική τραγικότητα.Πολύ καλή η δουλειά του κ. Γιάννη Μετσικώφ στο σκηνικό χώρο και στα κοστούμια. Ιδιαίτερη μνεία στην επιμέλεια της κίνησης στην κ.Κική Σελιώνη.Οι φωτισμοί του κ. Αποστόλη Τσατσάκου ανέδειξαν την απαιτούμενη νοσηρή ατμόσφαιρα.Σας συνιστώ να μη το χάσετε αν δεν το είδατε πέρσι.Και αν το είδατε να το ξαναδείτε. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9.00μ.μ.
 
More Articles...