Ο Klimt στην Αθήνα
Εικαστικά - Τέχνες

Το 2012 είναι Έτος Klimt! Ο Gustav Klimt (1862-1918), ο διάσημος αυστριακός ζωγράφος, θα συμπλήρωνε φέτος το 150ό έτος της ηλικίας του. 
Με την ευκαιρία αυτή,  η Αυστριακή Πρεσβεία στην Αθήνα και ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων  παρουσιάζουν,  από  τις  6 έως τις 11 Νοεμβρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων  Μελίνα,  την έκθεση «Gustav Klimt – Wegbereiter der Moderne» («Γκούσταφ Κλιμτ – Ένας πρωτοπόρος του Μοντερνισμού»), όπου  θα παρουσιαστούν αναλυτικά σε 15 charts η ζωή και το έργο αυτού του ιδιοφυούς καλλιτέχνη. 

Στα διασημότερα έργα του Klimt συγκαταλέγονται μεταξύ των άλλων τα εξής: „Der Kuss“, „Judith“, „Adam und Eva“, „Frau in Weiß“, „Nuda Veritas“, „Tod und Leben“ und „Attersee“ καθώς και η ζωφόρος του Μπετόβεν στο κτίριο  Sezession στη Βιέννη και ως συνολικό έργο τέχνης, στο οποίο συμμετείχε, το Palais Stoclet στις Βρυξέλλες.
Οι περισσότεροι πίνακές του εκτίθενται στη Βιέννη, στο κέντρο της δημιουργίας του, όπου με αφορμή τη φετινή επέτειο λαμβάνει χώρα πληθώρα εκθέσεων κι άλλων εκδηλώσεων. 
Η έκθεση για τον Klimt θα παρουσιαστεί στη συνέχεια και σε άλλες περιοχές της Αθήνας. 
«Gustav Klimt – Wegbereiter der Moderne»
Επιμελήτρια της έκθεσης: Mag. Sandra Tretter

Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα»:
Ηρακλειδών 66α  και Θεσσαλονίκης, Θησείο, τηλ.: 210  3452150,  στάση ΜΕΤΡΟ: Κεραμεικός
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Σάββατο 10.00 - 20.00  Κυριακή 10.00 - 14.00


«Ξένος» στο Εθνικό Θέατρο
Θέατρο

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ- Επι (πλαγίας) Σκηνή (Κεντρική Σκηνή), Αγίου Κωνσταντίνου 22-24,

τηλ. 210.5288170-171, 210.7234567

Ο Ξένος, η περυσινή sold out παράσταση του Εθνικού Θεάτρου, επιστρέφει!
Τα δύο μονόπρακτα, που έγραψαν η Λένα Κιτσοπούλου και ο Γιάννης Τσίρος μετά από ανάθεση του Εθνικού θεάτρου και σκηνοθέτησαν σε μία ενιαία παράσταση δύο νέοι και ιδιαίτερα ταλαντούχοι σκηνοθέτες, επανέρχονται από τις 7 Νοεμβρίου!

Αόρατη Όλγα του Γιάννη Τσίρου

Μια νεαρή μετανάστρια πέφτει θύμα του τράφικινγκ και αποτελεί αντικείμενο σκληρής συναλλαγής. Οι σκοτεινές διαδρομές ενός ολόκληρου μηχανισμού που δεν γνωρίζει ηθικές αναστολές, δεν της επιτρέπουν να ξεφύγει από το αδιέξοδό της.
Το έργο του Γιάννη Τσίρου έχει τη δύναμη και την αμεσότητα ενός ντοκουμέντου και βασίζεται σε πραγματική ιστορία και μαρτυρίες. Παρουσιάστηκε πέρυσι για πολύ περιορισμένο αριθμό παραστάσεων και έγινε δεκτό με εξαιρετικά σχόλια.

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
Σκηνικά- Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Μάριος Στρόφαλης
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Παίζουν: Γρηγόρης Γαλάτης, Βασίλης Καραμπούλας, Λένα Παπαληγούρα, Γιωργής Τσουρής



Άουστρας ή Η αγριάδα της Λένας Κιτσοπούλου

Μια παρέα νέων καλεί στο σπίτι της έναν τουρίστα που κάνει τις διακοπές του στην Ελλάδα. Η επίσκεψη του ξένου δημιουργεί ένταση μεταξύ των προσώπων και οδηγεί σε απρόσμενες καταστάσεις.
Με όπλο την αιχμηρή γλώσσα και την τολμηρή ιδεολογική της θέση, η συγγραφέας κάνει ένα εξαιρετικό σχόλιο για τη στρέβλωση και τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας εξαιτίας του προβλήματος της μετανάστευσης.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά- Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Επιμέλεια κίνησης – χορογραφία: Ξένια Θεμελή
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Παίζουν: Γρηγόρης Γαλάτης, Βασίλης Καραμπούλας, Λένα Παπαληγούρα, Γιωργής Τσουρής


Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Τετάρτη, Κυριακή 21.00
Σάββατο 17.00
Τιμές εισιτηρίων: 15Euro, 12Euro (φοιτητικό)



Οι Κουμεντάκης, Κούκος και Παπαδημητρίου συνομιλούν με τους Lully, Rameau και Gluck...
Μουσική

Ποιά θα ήταν η αντίδραση των θρυλικών συνθετών του 18ου αιώνα αν άκουγαν στα όργανα της εποχής τους μουσική γραμμένη από το μέλλον;
από την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής και τον Γιώργο Πέτρου

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012, ώρα 20:30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος

Τι κοινό μπορεί να έχει το λαμπερό μπαρόκ Παρίσι του 18ου αιώνα με τη σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία; Συνδυάζονται άραγε ο Lully με τον Γιώργο Κουμεντάκη, ο Rameau με τον Περικλή Κούκο, ο Gluck με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου;

Αυτά και άλλα πολλά καλείστε να ανακαλύψετε, το Σάββατο 10 Νοεμβρίου στις 20.30 το βράδυ, στην αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος σε μία τολμηρή συναυλία με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής (σε όργανα εποχής), την πρώτη του κύκλου “Μετατροπίες” για τη νέα σεζόν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Η συναυλία πραγματοποιείται σε συμπαραγωγή του Μεγάρου με την ΕΡΤ.

Τρεις εντυπωσιακές χορευτικές σουίτες από όπερες των J. B. Lully, J. P. Rameau και C.W. Gluck που παρουσιάστηκαν στη γαλλική πρωτεύουσα τη χρυσή εποχή της μπαρόκ όπερας συνδιαλέγονται μοναδικά, με τρία νέα έργα που έγραψαν μέσα στο 2012, ειδικά για την Καμεράτα σε όργανα εποχής, τρεις κορυφαίοι έλληνες συνθέτες: ο Γιώργος Κουμεντάκης, ο Περικλής Κούκος και ο Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής που ερμηνεύει σε όργανα εποχής, διευθύνει ο βραβευμένος με Echo Klassik αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου. Σε ρόλο σολίστ στο έργο του Κούκου εμφανίζεται ο διακεκριμένος έλληνας κόντρα τενόρος Νίκος Σπανός.

Χορηγός του ετήσιου κύκλου «Μετατροπίες» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με την Καμεράτα, που από το 2010, οπότε και ξεκίνησε, μας έχει συνηθίσει σε εξαιρετικά ενδιαφέροντα, εναλλακτικά μουσικά προγράμματα, είναι το ΔΗΜΕΡΓΟΝ Ίδρυμα Πολιτισμού και Ανάπτυξης Δασκαλόπουλου.

Το πρόγραμμα που έχουν επιλέξει να παρουσιάσουν στη συναυλία αυτή η Καμεράτα και ο νέος καλλιτεχνικός της διευθυντής Γιώργος Πέτρου, φανερώνει τις καλλιτεχνικές ανησυχίες της ορχήστρας, καθώς συνδυάζει εντυπωσιακές χορευτικές σουίτες από σπουδαία οπερατικά έργα μεγάλων συνθετών του μπαρόκ, με μουσικές τριών κορυφαίων σύγχρονων ελλήνων συνθετών. Έργα που αν και φαινομενικά ετερόκλιτα, έχουν κοινό παρανομαστή: τα όργανα εποχής της Καμεράτα.

Όπως αναφέρει ο Γιώργος Πέτρου στο σημείωμά του «Οι ιδιαιτερότητες των οργάνων εποχής, οι περιορισμοί τους και οι δυνατότητές τους είναι το κίνητρο για εξερεύνηση νέων ηχοχρωμάτων και νέων συνδυασμών. Δεν είναι όμως μόνο τα ηχοχρώματα που ορίζουν το ‘νέο’, αλλά και η πολύτιμη γνώση του ύφους και των πρακτικών του παρελθόντος, που ανοίγουν στους μεν εκτελεστές νέους ορίζοντες ερμηνείας με συνδυασμό πολλών διαφορετικών στυλ, στους δε συνθέτες τη δυνατότητα εξερεύνησης ενός νέου ηχητικού πεδίου πέρα από τα συμβατικά πλέον σύγχρονα όργανα της ‘τυπικής’ ορχήστρας. Μπορούμε άραγε να φανταστούμε ποια θα ήταν η αντίδραση του Λουλύ, του Ραμώ και του Γκλουκ αν άκουγαν στα όργανα της εποχής τους, μουσική γραμμένη στο μέλλον;».

Στο ξεκίνημα τη βραδιάς η Καμεράτα ερμηνεύει τη μεγαλειώδη Σουίτα μπαλέτου από την όπερα Φαέθων (Phaeton) του κορυφαίου εκπροσώπου της γαλλικής μπαρόκ όπερας, Ζαν Μπαπτίστ Λουλύ (1632-1687). Γραμμένη το 1683 σε λιμπρέτο του Φιλίπ Κινώ (Philippe Quinault), η όπερα ‘Φαέθων’ αναφέρεται στην πτώση του Φαέθοντα, γιού του μυθικού βασιλιά Ήλιου που έπεσε στην προσπάθειά του να οδηγήσει το άρμα του πατέρα του.

Το έργο του Γιώργου Κουμεντάκη Πέντε ακόμη βήματα μέχρι να κοιμηθείς για ορχήστρα σε όργανα εποχής, επηρεασμένο από τη μουσική παράδοση της αγαπημένης του Κρήτης απ’ όπου και η καταγωγή του, ντύνει ένα νανούρισμα και ένα πεντοζάλι με τους ήχους ενός τσέμπαλου, ενός φορτεπιάνο, μιας θεόρβης και δύο ζευγαριών από μπαρόκ όμποε και φλάουτι τραβέρσι σε μια υπέροχη σολιστική συνομιλία, δημιουργώντας μια συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα.

Στον σημαντικότατο γάλλο συνθέτη, αλλά και σπουδαίο θεωρητικό της μουσικής της εποχής του μπαρόκ, Ζαν Φιλίπ Ραμώ (1683-1764), ανήκει η εντυπωσιακή χορευτική Σουίτα από την όπερα Les Indes Galantes (λιμπρέτο: Louis Fuzelier) που ακολουθεί  στη συνέχεια.

Την εξωστρέφεια της μουσικής του Ραμώ 'συναγωνίζεται’ ο Δημήτρης Παπαδημητρίου με τις λαμπερές Μάσκες, ένα έργο γεμάτο χορευτικές εικόνες, αλλά και πολύ χιούμορ που αναμειγνύει στοιχεία της παλιάς μουσικής του 17ου και 18ου αιώνα με ήχους από Ελλάδα, από βαλς, ή από ταγκό δημιουργώντας μια εντελώς νέα πολυσυλλεκτική μουσική εικόνα.

Μεταγενέστερος συνθέτης των Λουλύ και Ραμώ, ο Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ (1714-1787) χειρίζεται το δραματικό στοιχείο στις όπερες του με πιο λιτές μελωδικές γραμμές, όλο φρεσκάδα, όπως διαπιστώσει κανείς στη ερμηνεία της Σουίτας μπαλέτου από την τρίπρακτη όπερα Ιφιγένεια εν Αυλίδι.

Η βραδιά θα κλείσει με “Το παιχνίδι των σκιών” από την όπερα-μπαλέτο Όνειρο θερινής νύχτας του Περικλή Κούκου που είναι γνωστή στο αθηναϊκό κοινό από παλαιότερες παρουσιάσεις. Η συνάφεια της μουσικής του έργου με στοιχεία αναγεννησιακά και μπαρόκ, οδήγησαν το συνθέτη στη δημιουργία ενός νέου, μαγικού ηχοχρωματικού κόσμου που αποκτά ακόμα πιο ιδιαίτερο χαρακτήρα μέσα από τη φωνή του κόντρα τενόρου, Νίκου Σπανού.

Ο κόντρα τενόρος Νίκος Σπανός σπούδασε τραγούδι αρχικά με την Ελένη Λιώνα και τον Άρη Χριστοφέλλη και στη συνέχεια στο Πανεπιστήμιο του Μέρυλαντ με τη Linda Mabbs ως υπότροφος του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» και του Πανεπιστημίου, απ’ όπου αποφοίτησε με Master’s Degree στον τομέα φωνή/ ερμηνεία όπερας Voice/ Opera Performance. Υπήρξε ενεργό μέλος σεμιναρίων με επιφανείς καθηγητές (Κουρτ Έκουιλουτς, Ντελόρες Τσίγκλερ, Άννα Τόμοβα-Σίντοφ, Μάικλ Τσανς). Έχει διακριθεί για τη συμμετοχή του σε όπερες, ορατόρια και ρεσιτάλ. Έχει συνεργαστεί επανειλημμένα ως σολίστ με την ΕΛΣ, το ΜΜΑ, το ΜΜΘ, το Εθνικό Θέατρο, την ΚΟΑ, την ΚΟΘ, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Καμεράτα, τη Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, τη Venice Baroque Orchestra, την Bach Sinfonia (ΗΠΑ) καθώς και με μικρότερα σύνολα παλιάς μουσικής στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ. Από το 2002 είναι τακτικός συνεργάτης των ελληνικών μπαρόκ συνόλων Ex Silentio και Latinitas nostra, καθώς και του Pandolfis Consort Wien. Το Νοέμβριο του 2002 βραβεύτηκε από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής ως ο «Καλύτερος νέος τραγουδιστής της χρονιάς» για την ερμηνεία του ως Αρσαμένη στον Ξέρξη (ΕΛΣ), ενώ το φθινόπωρο του 2006 πήρε το α΄ βραβείο στον πανελλήνιο διαγωνισμό λυρικού τραγουδιού της ΤΕΧΝΗΣ. Έχει συμμετάσχει σε ηχογραφήσεις όπερας του Χαίντελ (Ορέστης, 2004 και Ταμερλάνος, 2006) για τη δισκογραφική εταιρεία MDG, καθώς και σε δίσκο της Venice Baroque Orchestra με άριες από μπαρόκ όπερες με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες (2011) για τη NAIVE. Από το 2010 ζει και εργάζεται στη Βιέννη.

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 19,00€  και 30,00€ (Διακεκριμένη Ζώνη)
Ειδικές τιμές: 7,00 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, Α.Μ.Ε.Α.), και 12,00 € (65+, πολύτεκνοι).


«Πλάτες μέσα στα σκουπίδια» του Κίμωνα Ρηγόπουλου
Θέατρο

Από τα τέλη  Νοεμβρίου


Οι «πλάτες μέσα στα σκουπίδια» είναι το θεατρικό έργο του Κίμωνα Ρηγόπουλου , με το οποίο θα εγκαινιαστεί, το τρίτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ο νέος χώρος τέχνης «Αλεξάνδρεια»(Σπάρτης 14, Πλατεία Αμερικής)

Με αυτή την παράσταση επιχειρείται να αποδειχθεί, πως το θέατρο που δεν «ακούει» ό,τι συμβαίνει έξω από τους περίκλειστους τοίχους του, είναι ένα νεκρό θέατρο.
Και αν αυτό ισχύει γενικά, σήμερα ισχύει και επιβεβαιώνεται δραματικά.

Η παράσταση επιδιώκει να συναντηθεί με τις φανερές και υπόγειες διεργασίες που συντελούνται στα χρόνια της μεγάλης κρίσης στην ελληνική κοινωνία.
Να απομυθοποιήσει το φόβο που καίει τα σωθικά των ανθρώπων και που δεν αρμόζει στους άνω θρώσκοντες.
Να δείξει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός αλλά  περιφέρεται ακόμα ημιθανής με τα ρούχα του δικού μας πανικού και των ασυγχώρητων δισταγμών μας.
Να υπενθυμίσει ότι η πείνα κάστρα παραδίνει αλλά…και κάστρα πολεμά.
Να επιβεβαιώσει ότι το όπλο της τέχνης δεν παθαίνει αφλογιστία αν το συντηρούν ευσυνείδητοι καλλιτέχνες.

«Ο ειρμός του ποταμού διεκόπη.
Η συνοχή όμως του τοπίου ήταν τόση που και ο ποταμός κυλούσε», μας λέει ο Εμπειρίκος.


Και συμφωνούμε. Εμείς κι εσείς είμαστε το συνεκτικό τοπίο που εγγυάται την αέναη ροή του ποταμού.
Αν πρέπει κάποιος να αποσυρθεί δεν θα είμαστε εμείς αλλά αυτοί που απεργάζονται εργαστηριακά τον αφανισμό μας.


«Πλάτες μέσα στα σκουπίδια»
Από το θυμό στο φόβο χωρίς επιστροφή;
Με βάρκα την ελπίδα ή την απελπισία;
Ζούμε ένα θεόσταλτο κατακλυσμό ή ένα κοινωνικό συμβόλαιο θανάτου;
Κι εμείς; Θα  γίνουμε η Ιφιγένεια  στην Αυλίδα και στην Ομόνοια  ή θα σταθούμε όρθιοι;
Κι αυτή η πλάτη στα σκουπίδια; Τίνος είναι;
Γιατί…η πείνα κάστρα παραδίνει αλλά και κάστρα πολεμά


Σκηνοθεσία: Κίμων Ρηγόπουλος
Σκηνικό- κοστούμια(επιμέλεια): Νίκος Πολίτης
Μουσική: Νίκος Αθανασάκης
Φωτισμοί: Δημήτρης Μαργαρίτης


Παίζουν οι ηθοποιοί: Έλενα Αρβανίτη, Βασίλης Βλάχος, Χρήστος Ευθυμίου, Γιώργος Μωρόγιαννης, Τζένη Σκαρλάτου

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
ΠΕΜΠΤΗ:ώρα 19.30
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ- ΣΑΒΒΑΤΟ: ώρα 21.15
ΚΥΡΙΑΚΗ: ώρα 18.30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:  85΄ χωρίς διάλειμμα  

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:  15€, 10€ (φοιτητικό)   



Page 1 of 3
<< Start < Prev 1 2 3 Next > End >>