Σώμα με σώμα/ De rouille et d'os
Κινηματογράφος

του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΑΓΚΑΛΑΚΗ

Σκηνοθεσία: Jacques Audiard, Σενάριο: Jacques Audiard, Thomas Bidegain, Φωτογραφία: , Μουσική: , Πρωταγωνιστούν:
Marion Cotrillard, Matthias Schoenaerts, Armand Verdure, Διάρκεια: 120', Διανομή: Seven Films


Ο Αλί είναι άνεργος και πατέρας ενός μικρού παιδιού. Αποφασίζει να εγκαταλείψει το Βέλγιο και να εγκατασταθεί σε μια πόλη της Νοτίου Γαλλίας, προκειμένου να αναζητήσει την τύχη του. Εκεί, θα φιλοξενηθεί από την αδερφή του και θα πιάσει δουλειά ως πορτιέρης σε κλαμπ. Δεν αργεί να γνωρίσει την Στεφανί κατά τη διάρκεια ενός καυγά, όπου και τη μετέφερε μέχρι το σπίτι της καθώς ήταν τραυματισμένη. Η Στεφανί είναι εκπαιδεύτρια σε ένα τοπικό θαλάσσιο πάρκο και η ζωή της θα πάρει μια δραματική τροπή, όταν σε ένα τρομερό ατύχημα θα χάσει και τα δύο της πόδια. Είναι αυτό το γεγονός που θα φέρει πάλι σε επαφή την Στεφανί και τον Αλί. Οι ζωές τους, εφεξής, θα ακολουθήσουν κοινή πορεία σε μια πολύ ιδιαίτερη σχέση. Ένας κοινός αγώνας στις δυσκολίες των ανθρώπινων καταστάσεων.

Η καινούρια ταινία του Ζακ Οντιάρ επιχειρεί να απεικονίσει με ρεαλιστικό τρόπο και όχι κατ’ ανάγκην εξωραϊστικό, την πάλη ενάντια στου «κύκλου τα γυρίσματα» της ανθρώπινης ζωής. Θα λέγαμε μάλλον, μια μελέτη, στην ακαθόριστη τροπή των πραγμάτων. Ο Αλί βρίσκεται σε ένα από τα πάμπολλα ενδεχόμενα του να γνωρίσει με συμπτωματικό τρόπο την Στεφανί. Η Στεφανί αντιμετωπίζει την τραγική κατάληξη ενός απροσδόκητου ατυχήματος. Αυτή είναι η πορεία. Θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η ανθρώπινη επιμονή είναι εκεί, και αντιστέκεται σε κάθε ένα από τα πιθανά γυρίσματα της τύχης. Αντικρίζοντας κάθε φορά καθένα από τα μικρά παράθυρα ελπίδας, καθεμία άβυσσο απελπισίας.

Επομένως, η ταινία αναδεικνύεται ως μία ωδή στην ανθρώπινη προσπάθεια, που είτε ευδοκιμεί είτε χάνεται. Παρ’ όλα αυτά, η ταινία φαίνεται να επενδύει σε όλη τη διάρκειά της στον συναισθηματισμό που απορρέει από τις ίδιες τις καταστάσεις, πρωτογενώς. Δεν επιδιώκει μέσα από τις υπάρχουσες καταστάσεις να αναπτύξει μια συγκεκριμένη προβληματική, πόσο δε μάλλον μια αισθητική αναζήτηση. Η σκηνοθεσία της, συγκεκριμένα, μέσα από τα πλάνα και το ρυθμό της, είναι μάλλον ακαδημαϊκή, δίχως να «συντονίζεται» με την αγωνιώδη μοίρα των χαρακτήρων. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, αντιθέτως, μπορούμε να αναφέρουμε την ταινία του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ, «Η θάλασσα μέσα μου», στην οποία ο ρυθμός, τα κάδρα, και η μουσική ακόμα, συμπορεύονται με τη βαθύτερη αναζήτηση της ταινίας.

Εν κατακλείδι, το «Σώμα με Σώμα» είναι μια ταινία που, αν και απέχει παρασάγγας από το να είναι αριστούγημα και δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να κοντραριστεί με το «Amour» στις Κάννες, αξίζει το ενδιαφέρον του θεατή, κυρίως για την ερμηνεία της Μαριόν Κοτιγιάρ, που στέκεται εκεί, καθηλωμένη, και αφουγκράζεται αβίαστα τα πάθη της.


«Δάσος, Βαθύ και σκοτεινό» του Neil La BUTE
Θέατρο

ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ, Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων, 11361-Αθήνα, τηλ. 2108656004 και 210-8624392

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ


Σε μονοπάτια δαιδαλώδη δύο αδέλφια, ένας άνδρας και μια γυναίκα, μια νύχτα με καταρρακτώδη βροχή. Αποκλεισμένοι σε μια καλύβα: αυτή διανοούμενη κοσμήτωρ των ανθρωπιστικών επιστημών στο τοπικό κολέγιο, και αυτός ένας φιλοσοφημένος χειρώνακτας, περπατούν στα κακοτράχαλα μονοπάτια του δάσους τους. Του δάσους της μνήμης τους, των πόθων τους, των απωθημένων τους...της αλήθειας τους.
Ανεξιχνίαστο, σκοτεινό, άγνωστο και άρα επικίνδυνο. Παραπαίουν και ψάχνουν να βρουν τον εαυτό τους. Διαπραγματεύονται τα συντρίμμια της ζωής τους και προσπαθούν να βρουν μια αχτίδα φωτός μέσα σε στο πηχτό σκοτάδι.
Το συνειδητό και το ασυνείδητο αποκαλύπτονται μέσα σ’ αυτή τη νύχτα που η βροχή ξεπλένει ένοχες και ανομολόγητα πάθη και οι αστραπές φωτίζουν στιγμιαία το βαθύ και σκοτεινό δάσος της ανθρώπινης ύπαρξης. Οι ήρωες, άλλες φορές σε μια λυσσαλέα σύγκρουση μεταξύ τους και άλλες πιασμένοι χέρι-χέρι περπατάν αυτό το βαθύ σκοτεινό μονοπάτι της γνώσης (κυρίως της αυτογνωσίας τους) τη στιγμή που οι λύκοι αλυχτούν γύρω τους.

Ο Neil LaBute (γνωστός στο Ελληνικό και παγκόσμιο κοινό και από άλλα έργα που έχουν γίνει και ταινία-the shape of things) με το ιδιόρρυθμο, ανατρεπτικό του χιούμορ, που του αρέσει να δοκιμάζει την αντοχή της λεπτής διαχωριστικής γραμμής ανάμεσα στο καλό και το κακό την οποία ο καθένας μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να την περάσει. Εκκινώντας από την φιλοσοφία του Thomas Hobbes1 αγγίζει τον David Mammet και ενώνει τα κομμάτια του παζλ του Αμερικάνικου θεάτρου από τον Ο’ Νηλ μέχρι τον Williams και τον Alby. Το Δάσος βαθύ και σκοτεινό είναι ένα εφιαλτικό παραμύθι. Ένα «Χανσελ και Γκρετελ» επικίνδυνο και αγωνιώδες.


Μετάφραση : ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ, ΑΝΤΩΝΙΑ ΤΖΟΤΖΟΛΑΚΗ
Σκηνοθεσία : ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Δραματουργός : ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΥ
Σκηνικό – Κοστούμια : ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ
Μουσική : ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ

ΠΑΙΖΟΥΝ :
Μάξιμος Μουμούρης, Τζωρτζίνα Παλαιοθοδώρου

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Τετάρτη         19.30
Πέμπτη          21.00
Παρασκευή   21.00
Σάββατο        21.00
Κυριακή        19.30

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική είσοδος: 20 ευρώ
Φοιτητικό: 15 ευρώ
Ανέργων, συνταξιούχων : 10 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 110 λεπτά χωρίς διάλειμμα

ΤΟ ΚΕΝΤΡΙ είναι υπερήφανος χορηγός επικοινωνίας της παράστασης














«Ο Διάδρομος» της Ευσταθίας
Θέατρο

Ενδορφίνη, Βιργινίας Μπενάκη 7, Μεταξουργείο (Μετρό στάση Μεταξουργείο), τηλ. 210 5200059 - 6936 650587

Μονόλογος
Ο Διάδρομος είναι μία υπαρξιακή, προφητική σάτιρα. Μέσα σε ένα περιβάλλον μεταμοντέρνου φασισμού, μια γυναίκα τρέχει πάνω σε ένα διάδρομο γυμναστικής. Ιδρώνει, σκέφτεται και ζει σαν ένα χαμστεράκι που τρέχει μοιρολατρικά στον τροχό του.

Η συγγραφέας σχολιάζει με σαρκασμό τις σημερινές κοινωνικές συνθήκες και αξίες: ελευθερία σκέψης, προσωπικές επιλογές, σχέσεις, ευτυχία, μοναξιά...

Το δυστοπικό, industrial σκηνικό συμπληρώνει η μουσική της μοναδικής Λένας Πλάτωνος.

Η Ευσταθία, ήδη δημοφιλής ως τραγουδοποιός, με απόλυτα προσωπική, αναγνωρίσιμη γλώσσα, κυκλοφόρησε πέρσι, από τις Eκδόσεις "Ιανός", το βιβλίο "Τέρμα για σήμερα ο μύθος", με τους στίχους της, πλαισιωμένους από ολόφρεσκα ανατρεπτικά κείμενα. Φέτος ανεβάζει τον πήχυ της πρόκλησης και δοκιμάζεται σε ένα νέο πεδίο δημιουργίας, παρουσιάζοντας το πρώτο της θεατρικό έργο.


Σκηνοθεσία και ερμηνεία: Μάνια Παπαδημητρίου
Μουσική: Λένα Πλάτωνος
Ενορχήστρωση: Λένα Πλάτωνος, Στέργιος Τσιρλιάγκος
Sound design, mixes: Στέργιος Τσιρλιάγκος
Χορογραφία, κινησιολογία: Πέρσα Σταματοπούλου
Video art: Ελένη Πολιτοπούλου - Δημήτρης Αβραμόπουλος
Οπερατέρ: Νίκος Ψαρίδης
Φωτισμοί: Γιώργος Χαραλάμπους (Azaad)
Make up artist: Μαρία Ιωαννίδου
Φωτογραφίες παράστασης: Μιχάλης Κλουκίνας
Διάρκεια: 50 λεπτά

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Εισιτήρια: Γενική είσοδος 10 ευρώ, φοιτητικό 8 ευρώ, κάρτα ΟΑΕΔ 5 ευρώ



«Για το χασίς»
Βιβλίο

από τον ΑΔΑΜ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟ

Συγγραφέας: Walter Benjamin / Μετάφραση: Θεόδωρος Λουπασάκης / Κατηγορία: Κοινωνικές Επιστήμες – Ναρκωτικά - Προσωπικές αφηγήσεις / ISBN: 978-960-348-221-5 / Σελίδες: 135 / Εκδόσεις Πλέθρον 2012 / Τιμή: 12,00 ευρώ

Ο κατάλογος των καταγεγραμένων προσωπικών εμπειριών και βιωμάτων διάσημων ανθρώπων της επιστήμης και της τέχνης με οινοπνευματούχες και ναρκωτικές ουσίες είναι ασφαλώς μακροσκελέστατος. Από τον Σαρλ Μπωντλαίρ και τον Τόμας ντε Κουΐνσυ, μέχρι τον Τζακ Λόντον και τον Ουίλιαμ Μπάροουζ, για να αναφερθούμε μόσο σε λογοτέχνες, το θέμα αυτό έχει καλυφθεί στις διάφορες εκφάνσεις του, από ανθρώπους που αναζήτησαν συνεισητά στα ναρκωτικά το δίαυλο της επαύξησης της αντιληπτικής τους ικανότητας και την προβολή του εσώτερου υποκειμενικού κόσμου σε ανώτερες πνευματικές σφαίρες. Ο Βάλτερ Μπένγιαμιν, από τους επιδραστικότερους στοχαστές της εποχής του, καταγράφει τα επί μια επταετία (1927 – 1934) βιώματά του που αφορούν στη χρήση ναρκωτικών ουσιών. Το βιβλίο βασίζεται σε δύο κείμενα του συγγραφέα που είχαν δημοσιευθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1930, αλλά και σε επιπλέον αδημοσίευτο υλικό, που επιπρόσθετα αφορά σε ανάλογες καταγραφές και των Ερντ Μπλοχ, Ερνστ Γιόλ και Φριτς Φρένκελ. Οι καταγραφές προσωπικές, αλλά με παρουσίαση που ακολουθεί τη χρονολογική σειρά διεξαγωγής των πειραμάτων αφορούν στην περιπλάνηση του συγγραφέα στο λιμάνι της Μασσαλίας, σε σπίτια φίλων, σε στιγμές μοναχικές και ελπιδοφόρες.


Page 1 of 3
<< Start < Prev 1 2 3 Next > End >>