Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Από το σύγχρονο τραγούδι ως το παραδοσιακό κι από το λυρικό ως τη τζαζ, το ρετρό και το ρεμπέτικο,  η  Μπέττυ  Χαρλαύτη  κινείται στις μουσικές ράγες της εποχής μας. Το στίγμα αυτό αποδίδει με τον δικό της τρόπο η πρώτη της δισκογραϕική δουλειά με τίτλο "Ποια να ΄σαι συ", που περιέχει τραγούδια του Μιχάλη Σουγιούλ, σε ενορχήστρωση του  Γιώργου Σχοινά.

Ερμηνεία σε βάθος σπό μια φωνή με ιδιαίτερες ικανότητες που ξεχωρίζει από το πρώτο κιόλας άκουσμα. Με χαρακτηριστική ευκολία - λόγω σπουδών και μιας πολυσχιδούς ενασχόλησης  με τη μουσική - η Μπέττυ Χαρλαύτη μας ταξιδεύει  στο χρόνο, γεφυρώνοντας  παρελθόν, παρόν και … πολλά υποσχόμενο μέλλον. Φρεσκάδα και ευελιξία από ταγκό μέχρι φοξ τροτ και ετερόκλιτες επιλογές – έκπληξη, από το έτσι κι αλλιώς ευρύ ρεπερτόριο του Μιχάλη Σουγιούλ.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι το album "Ποια να ΄σαι συ" υπήρξε σημείο συνάντησης μουσικών - νέων αλλά και παλιότερων - από διαφορετικούς χώρους (τζαζ, κλασικού, λαϊκού κ.λπ.) η σύμπραξη των οποίων οδήγησε στην συγκεκριμένη "αλχημεία".

Ο Νίκος Καπηλίδης στα ντραμς , ο Λευτέρης Πουλιού στο σαξόφωνο, ο Μιχάλης Σιδηρόπουλος στην κιθάρα, το μαντολίνο και το μπάντζο, ο Μιχάλης Δανιάς στο βιολί, ο Αντώνης Τζίκας στο κοντραμπάσο, ο Στέλιος Βαρβέρης στο μπουζούκι.

Και βέβαια,  η ευρηματική ενορχήστρωση του νέου ταλαντούχου μουσικού Γιώργου Σχοινά, ο οποίος παίζει ακορντεόν και πιάνο στον δίσκο, μεταμορϕώνει την δουλειά αυτή και της δίνει έναν αέρα φρέσκάδας
έτσι που να την  βγάζει από τα συνηθισμένα όρια του "ελαφρού τραγουδιού" κάνοντάς την κτήμα της γενιάς του.

Ο Κώστας Μάντζιος τέλος βάζει την προσωπική του πινελιά με την φιλική του συμμετοχή και σε συνδυασμό με τη φωνή της Μπέττυς Χαρλαύτη αποδίδει ένα άλλο, ιδιαίτερο χρώμα στα κομμάτια στα οποία συμμετέχει.

Το cd “Ποια να ‘σαι συ» κυκλοφορεί ως ανεξάρτητη παραγωγή από την "medousa". Επικοινωνία: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Λίγα λόγια για την Μπέττυ Χαρλαύτη

Πτυχιούχος του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών,  έχει σπουδάσει Κλασικό τραγούδι και Μελοδραματική και είναι  κάτοχος του London College of Music Diploma in Classical Singing Performance,
ενώ έχει παρακολουθήσει master classes τραγουδιού στην Ελλάδα και τη Γερμανία. Έχει κάνει επίσης σπουδές παραδοσιακού αλλά και τζαζ τραγουδιού καθώς και ανώτερων θεωρητικών της μουσικής.

Ήδη από τα φοιτητικά χρόνια εμφανίζεται επαγγελματικά ως σολίστρια, συμπράττοντας με ποικίλα σχήματα σε ευρύ ρεπερτόριο: σύγχρονο λόγιο, Έλληνες συνθέτες, έντεχνο, παραδοσιακό, ρεμπέτικο, ρετρό καθώς και διεθνές ρεπερτόριο σε 9 γλώσσες .

Tραγουδά παράλληλα κλασικό ρεπερτόριο (παραγωγές του Φεστιβάλ Αθηνών, της Βιβλιοθήκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών κ.α)  ενώ έχει εμφανιστεί σε πλήθος αφιερωμάτων – στον Μιχάλη Σουγιούλ, στον Μάνο Χατζηδάκι  στον Μίκη Θεοδωράκη και άλλους Έλληνες συνθέτες σε διάφορους χώρους (“Παρνασσός”, “Ιανός”, “Half Note Jazz Club” κ.α.).

Από τον χειμώνα του  2012 είναι συνεργάτιδα της Λαϊκής και Λυρικής Ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης»  υπό τον γνωστό  μουσικοσυνθέτη και εμφανίζεται με το  σχήμα μουσικής δωματίου «The Shakespeare Ensemble»,  ερμηνεύοντας τραγούδια γραμμένα για έργα του συγγραφέα.

 

Ένα νέο cd κυκλοφόρησε πρόσφατα η γνωστή τραγουδοποιός Δήμητρα Μαστορίδου, με τίτλο «Παράλογο με θέα» και όπως λέει και η ίδια, περιλαμβάνει «Δώδεκα τραγούδια που βολτάρουν στο νερό, βουτάνε στην πόλη ατενίζουν όσα έγιναν, αναπολούν αυτά που θα γίνουν, ερωτεύονται όσα δε γνώρισαν συνομιλούν με τη Χιονάτη, κερδίζουν το χρόνο χρωματίζουν το γκρίζο ...με μια ανάσα».
Η Δήμητρα Μαστορίδου έζησε και μεγάλωσε στο Μαρούσι και πρωτοεμφανίστηκε στο πλάι του θεατρικού ζεύγους Μιχάλη Ζωγραφίδη – Έφης Νιχωρίτη (όλοι τη θυμούνται στις «Τζαζ ιστορίες», που ανέβηκαν πριν μερικά χρόνια στον «Διθύραμβο» και νωρίτερα στα μουσικά της «Φαύστας» του Μποστ).
Αυτή η αγάπη της για το τραγούδι, την έσπρωξε πρώτα στο Ωδείο Φ. Νάκας για τα θεωρητικά της μουσικής. Μετά σπούδασε κιθάρα και στη συνέχεια έκανε μαθήματα φωνητικής με την Julie Masino, την Solomon Caren για να κατασταλάξει στην Λουκία Φρατσέα.
Η στιχουργική, στη συνέχεια, κάλεσε το δημιουργικό της πνεύμα και πρωτοεμφανίστηκε με αυτή την ιδιότητα στο πρώτο ανανεωμένο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης (2005) με το «Τραγούδια παλιά» σε μουσική και ερμηνεία Τάσου Χαρανιά. Το τραγούδι εκείνο διακρίθηκε.
Η Δήμητρα συνέχισε να γράφει στίχους βιωματικούς, στιγμές αληθινές που τις ζυμώνει με την φαντασία της και πλάθει ιστορίες. Τις κάνει τραγούδια και τις τραγουδά. Είναι σαν πρωτοεμφανιζόμενη τραγουδοποιός ένα είδος που σπανίζει και διαθέτει κρυστάλλινη και αισθαντική φωνή.
Από το 1996 αφιερώθηκε αποκλειστικά στο τραγούδι, εμφανιζόμενη με επιτυχία σε διάφορες μουσικές σκηνές.
Το 2008 κυκλοφόρησε και το πρώτο της προσωπικό cd, με τίτλο «Καινούργιο σπίτι» με στίχους και μουσική δικά της σε παραγωγή «Μικρού Ήρωα» για τη δισκογραφική εταιρεία «Λύρα».

Ά. Πολ.

 

Τραγούδια και ορχηστρικά κομμάτια βασισμένα σε ποιήματα της Μαρίας Πολυδούρη, γεφυρώνουν το χθες με το σήμερα και υμνούν τους "αιώνιους" ανθρώπινους προβληματισμούς, που εκφράζει το εργό της μεγάλης ποιήτριας.

Τραγουδούν οι: Αλέξανδρος Χατζής, Ελευθερία Ορδουλίδου, Ντένια Κουρούση, Βάσια Ζήλου και η χορωδία "Μαρσύας".

Απαγγέλει η Βάσια Ζήλου
Σύνθεση, ενορχήστρωση, διεύθυνση: Γιώργος Αρκομάνης

«H Μαρία Πολυδούρη είναι μια εξέχουσα ποιήτρια της μεσοπολεμικής ερωτικής ποίησης που άφησε την σφραγίδα της στα ελληνικά γράμματα μέσα από το έργο της και την διακριτική της παρουσία. Η χαρά μας ήταν ιδιαίτερη όταν ο μουσικός και συνθέτης Γιώργος Αρκομάνης μας
παρουσίασε έναν ολοκληρωμένο κύκλο τραγουδιών βασισμένο στην ποίηση της Μαρίας Πολυδούρη με τις πολύ καλές ερμηνείες των Αλέξανδρο Χατζή, Βάσια Ζήλου, Ντένια Κουρούση και Ελευθερία Ορδουλίδου».
Μωυσής Ασέρ – Νικήτας Βοστάνης

Μαρία Πολυδούρη (1902-1930)
Γεννήθηκε στην Καλαμάτα, κόρη του Ευγένιου Πολυδούρη και της Κυριακής, το γένος Μαρκάτου. Το 1916 δημοσίευσε το πεζοτράγουδο "Ο πόνος της μάνας", στο περιοδικό “Οικογενειακός Αστήρ”. Τον ίδιο χρόνο συγκέντρωσε ποιήματα στη συλλογή “Μαργαρίτες”, την οποία τελικά δεν εξέδωσε. Σε ηλικία 18 χρονών έχασε και τους δύο γονείς της, με σαράντα μέρες διαφορά.
Το 1922 μετατέθηκε στη νομαρχία Αττικής, απ'τη νομαρχία Μεσσηνίας, όπου είχε διοριστεί 4 χρόνια νωρίτερα. Στο μεταξύ είχε ήδη γραφτεί στη Νομική Σχολή, όπου και γνωρίστηκε με τον Κώστα Καρυωτάκη, τον οποίο ερωτεύτηκε παράφορα. Την ίδια περίοδο δημοσίευσε στίχους σε
διάφορα περιοδικά.
Το 1924 εγκατέλειψε τις σπουδές της και γράφτηκε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και στη σχολή “Κουναλάκη”. Το 1926 πήρε μέρος σε παράσταση του έργου του Νικοντέμι "Το Κουρέλι" και πήγε στο Παρίσι, όπου παρακολούθησε μαθήματα στη σχολή ραπτικής “Pigier”. Στο Παρίσι προσβλήθηκε από φυματίωση και νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο “Charite”. Επέστρεψε στην Αθήνα το 1928 και μπήκε στο σανατόριο “Σωτηρία” και αργότερα στην κλινική “Χρηστομάνου”, όπου πέθανε σε ηλικία 28 χρονών.Κατά τη διάρκεια της νοσηλείας της πρόλαβε να εκδώσει τις ποιητικές συλλογές "Οι τρίλλιες που σβήνουν" (1928) και "Ηχώ στο χάος" (1929). Η Μαρία Πολυδούρη ανήκει στη λογοτεχνική γενιά του '20, που καλλιέργησε το αίσθημα του ανικανοποίητου και της παρακμής. Ο έρωτας και ο θάνατος, είναι οι δύο άξονες, γύρω από τους
οποίους περιστρέφεται η ποίησή της.

Γιώργος Αρκομάνης
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Σε ηλικία 10 ετών, ξεκίνησε μαθήματα κλασικής κιθάρας με τον Jack Rogers και συγχρόνως ασχολήθηκε με την ηλεκτρική και την ακουστική κιθάρα. Στη συνέχεια μελέτησε, θεωρητικά και πρακτικά, την “λαϊκή” και “έντεχνη” ελληνική μουσική, με τη βοήθεια σημαντικών καλλιτεχνών του είδους (Χρήστου Κωνσταντίνου, Νίκου Τατασόπουλου, Ηλία Λεπενιώτη, Κώστα Βαμβούκου κ.π.α.) και από το 1998 άρχισε την επαγγελματική του πορεία, ως σολίστ μπουζουκιού. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα πιάνου και θεωρίας με τον Τάσο Ξηράκη, έπειτα αρμονία, μορφολογία, μουσική ανάλυση και τραγούδι με τον Γρηγόρη Σουρμαϊδη και τζαζ αρμονία και ενορχήστρωση με τον Νίκο Κοταρά.
Σπούδασε “ειδικό αρμονίας” με τον Φίλιππο Χίου (ωδείο Ορφέας), “ειδικό αντίστιξης”  και “φούγκα” με τον Νίκο Καριώτη (Εθνικό ωδείο) και διεύθυνση ορχήστρας με τον Ραφαήλ Πυλαρινό (London college of music). Συμμετείχε σε σεμινάρια (διεύθυνσης, σύνθεσης, ενορχήστρωσης, αισθητικής, ανάλυσης έργων, μορφολογίας, οργανογνωσίας, σημειογραφίας, ιστορίας, μουσικοκινητικής, μουσικοθεραπείας, φιλοσοφίας, ψυχολογίας κλπ) κορυφαίων καλλιτεχνών (Θεόδωρου Αντωνίου, Γιώργου Μηνά, Σπύρου Κλάψη, Χρήστου Παρασκευόπουλου κ.π.α.).
Ως δάσκαλος μουσικής έχει εργαστεί και έχει αναλάβει την παρουσίαση σεμιναρίων ποικίλης θεματολογίας (Η μουσική στη τέχνη της μαγείας, Οι δρόμοι της ελληνικής λαϊκής μουσικής, Οργανογνωσία κλπ) σε ωδεία, εργαστήρια και χώρους τέχνης & πολιτισμού (Ωδείο Ορφέας, Α.Τ. Ελλάδας κ.α.). Εργασίες και έρευνες του έχουν δημοσιευτεί (ΤΑ ΝΕΑ, Βήμαgazino κ.α.).
Στο ενεργητικό του έχει πληθώρα εμφανίσεων και συμμετοχών (ως συνθέτης, μαέστρος, σολίστ, ενορχηστρωτής και καλλιτεχνικός διευθυντής) σε θέατρα (Λυρική σκηνή, Γυάλινο μουσικό, Δαϊς κλπ), νυχτερινά κέντρα (CineΚεραμεικός, Τολ, Old times κλπ), συναυλιακούς χώρους (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών & Θεσσαλονίκης, Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη κλπ), ξενοδοχεία (Divani Caravel, Metropolitan, Intercontinental), στούντιο ηχογραφήσεων (Sierra, Studio 5, Play recording studio κλπ), τηλεοπτικά (AΝΤ1, Alpha, ΕΡΤ κλπ) και ραδιοφωνικά κανάλια (Όασις, Επικοινωνία, ΕΡΑ κλπ). Έχει συνθέσει έργα και τραγούδια για σόλο, μικρά και μεγάλα μουσικά σύνολα, με τη συχνή συνύπαρξη μουσικών οργάνων, δομών και ειδών διαφορετικής κατεύθυνσης και αισθητικής, που σκιαγραφούν το προσωπικό “ύφος” του συνθέτη. Μερικά χαρακτηριστικά έργα του: Νύχτα βροχερή (2003), Γιατί μ’αγάπησες (2003-’06), Ψυχές της νύχτας (2004), Μικρό ρέκβιεμ (2009), Ηχώ του διαστήματος (2009), Γυμνοί αυτοσχεδιασμοί (2010), Ψεύτικες αλήθειες (2008-’11) κ.π.α. Το 2011 κυκλοφόρησε η 1η δισκογραφική του δουλειά με τίτλο «Γιατί μ’αγάπησες» (Καθρέφτης), με τραγούδια και ορχηστρικά κομμάτια βασισμένα σε ποιήματα της Μαρίας Πολυδούρη.