Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
της Ζέτας Καρασπήλιου
 
 
Η 60χρονη γόνιμη και δημιουργική πορεία του σκηνογράφου-εικαστικού καλλιτέχνη Τάσου Ζωγράφου παρουσιάζεται στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων – κτήριο Μεταξουργείου από 12 Μαΐου – 29 Ιουνίου 2014, προσφέροντας τη δυνατότητα στους φιλότεχνους να δουν 160 έργα, αντιπροσωπευτικά της δουλειάς του ως σκηνογράφου-ενδυματολόγου στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, όσο και της ζωγραφικής του διαδρομής. Με αποφασιστικής σημασίας παρουσία, από τη δεκαετία, ήδη, του ’50, σε περισσότερες από 120 θεατρικές παραστάσεις, 200 ταινίες και σε μεγάλο αριθμό, αργότερα, ποιοτικών παραγωγών στη μικρή οθόνη, ο Τάσος Ζωγράφος συνδέεται άρρηκτα με την ιστορία του ελληνικού μεταπολεμικού θεάτρου και κινηματογράφου και καταξιώνεται, αναντίρρητα, ως ένας από τους πρωτοπόρους διαμορφωτές τους.Συλλειτούργησε με συγγραφείς-σημεία αναφοράς στην εγχώρια και ξένη δραματουργία, με σημαντικούς σκηνοθέτες, ηθοποιούς και συνθέτες που συνέβαλαν στη μορφοποίηση του νεότερου θεατρικού και κινηματογραφικού τοπίου. Στο ενεργητικό του, μεταξύ άλλων, οι ταινίες-σταθμοί «O Δράκος» του Ν. Κούνδουρου, (1955), «Συνοικία το όνειρο» του Αλ. Αλεξανδράκη, (1961), όσο και μεταγενέστερες «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση»(1971), «Θανάση πάρε το όπλο σου» (1972) του Ντ. Κατσουρίδη «Παραγγελιά» του Π. Τάσιου, (1980), «Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο» του Ν. Τζήμα, (1980), «Ρόζα» του Χρ. Χριστοφή, (1982), «Η Σκιάχτρα» του Μ. Μανουσάκη, «Ένας ερωδιός για τη Γερμανία» του Στ. Τορνέ, (1987), «Oh Babylon» του Κ. Φέρρη, (1989), «Η Αριάδνη μένει στη Λέρο», του Θ. Ρακιντζή, (1993).
 
Στο θέατρο ο Τάσος Ζωγράφος μετακινήθηκε με άνεση από την αρχαία τραγωδία και τον Αριστοφάνη στον Σαίξπηρ και τον Μολιέρο, από τον Κορνάρο, τον Χορτάτση και τον Ξενόπουλο στον Αρμπούζωφ τον Ουίλλιαμς και τον Φρις, από το μπουλβάρ στη σάτιρα και το πολιτικό θέατρο. Δικά του και τα σκηνικά-κοστούμια στις τηλεοπτικές σειρές «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», Η Γαλήνη", "Μενεξεδένια Πολιτεία", "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά", "Το τρίτο στεφάνι", "Γεώργιος Βιζυηνός".
 
Η σημαντική παρουσία του Τάσου Ζωγράφου, ήδη από τη δεκαετία του '50, σε περισσότερες από 120 θεατρικές παραστάσεις, 200 ταινίες και σε μεγάλο αριθμό ποιοτικών παραγωγών στη μικρή οθόνη, τον συνδέει άρρηκτα με την ιστορία του ελληνικού μεταπολεμικού θεάτρου και κινηματογράφου και τον καταξιώνει, αναντίρρητα, ως έναν από τους πρωτοπόρους διαμορφωτές τους.Το σύνολο της σκηνογραφικής του δουλειάς τιμήθηκε με πολλά κρατικά βραβεία και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στη δεκαετία του '70 ο Ζωγράφος βρέθηκε αντιμέτωπος με το καβαλέτο και έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση έργων, το 1979, στο Ζυγό.
 
 
 
Ήταν μεγάλη η ανάγκη του να αποτυπώσει τις δικές του εκφραστικές ανησυχίες, σε πεδίο εντελώς ιδιωτικό, μακριά από την υποστήριξη ενός συγκεκριμένου, κάθε φορά, θέματος από τον κινηματογράφο ή το θέατρο.
Η ζωγραφική του ορίζεται από αυτήν, ακριβώς, την πολύτιμη ελευθερία. Με παρακαταθήκες από τη λαϊκή παράδοση, ο Ζωγράφος δημιουργεί έναν κόσμο δικό του, στον οποίο πρωταγωνιστούν γοργόνες, νεοκλασικά, σκιάχτρα με τη συμβολική ή τη μεταφυσική τους εκδοχή, καράβια, κατάφορτες πορτοκαλιές, άγγελοι, γυναίκες χιμαιρικές, ο Διγενής, ο πατέρας του και οι ήρωες-άγιοί του, ο Καραγκιόζης και ο Θεόφιλος Χατζημιχαήλ να αιωρούνται σε απόλυτα υπερρεαλιστική διάσταση. Θέματα-φετίχ που επανέρχονται με συγκινητική συνέπεια και στοιχειοθετούν ένα παρηγορητικό σύμπαν από ψηφίδες της ιστορίας, του λαϊκού πολιτισμού, του αρχαίου μύθου, μιας παγανιστικής λατρείας προς τη φύση, όλα από το μοναδικό οίστρο, την Ελλάδα. Έργα του υπάρχουν στο Μουσείο Βορρέ, στην Εθνική Πινακοθήκη, σε Δημοτικές Πινακοθήκες της Ελλάδας, στο Musée d’Art Naïf de l’Ile de France και σε πολλές ιδιωτικές συλλογές.
 
Την έκθεση πλαισιώνει κατάλογος 156 σελίδων με έργα και κείμενα του Τ. Ζωγράφου, καθώς και με κείμενα που έγραψαν γι’ αυτόν στο παρελθόν,αλλά και με αφορμή την έκθεση, η Νέλλη Κυριαζή, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Γεωργουσόπουλος, η Έφη Ζωγράφου, ο Δημήτρης Κακουλίδης, ο Νίκος ΚούνδουροςΚώστας , ο Μποστ, ο Χρήστος Σιάφκος, η Αγγέλα Ταμβάκη.
Την έκθεση διοργανώνει η σύζυγος του καλλιτέχνη, Έφη Ζωγράφου, με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού, Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Την επιμέλεια της έκθεσης και του καταλόγου έχει η Νέλλη Κυριαζή, τη φωτογράφιση των έργων έκανε ο Νίκος Ζερβός.
 
 
 
 
 
 
 
της Ζέτας Καρασπήλιου
 
 
Η παρουσίαση του λευκώματος «Ζωγραφίζοντας την Ελλάδα» που εκδόθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Νότιου Τομέα Αθήνας επ’ ευκαιρία του ομώνυμου 1ου Μαθητικού Διαγωνισμού Ζωγραφικής, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Απριλίου και ώρα 12.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα (Λεωφόρος Β. Αμαλίας 8- ΜΕΤΡΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ). Ταυτόχρονα θα αναγγελθεί ο 2ος Μαθητικός Διαγωνισμός, με θέμα «Ζωγραφίζοντας την Ευρώπη». Ο Μαθητικός Διαγωνισμός που διοργάνωσε πέρυσι, η μη κερδοσκοπική οργάνωση Heritage & Museums (Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά & Μουσεία), σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, τον ΟΠΑΝΔΑ και το Κέντρο Τεχνών Πλάκα, είχε καταλήξει σε μια μεγάλη έκθεση στο Κέντρο Τεχνών στο Πάρκο Ελευθερίας του Δήμου Αθηναίων την οποία επισκέφθηκαν κατ’ επίσημη πληροφόρηση περί τα 1000 άτομα.
Στην εκδήλωση θα απευθύνει χαιρετισμό ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και θα μιλήσουν η Αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Τομέα Αθήνας κ. Μαρία Καρακλιούμη, η Πρόεδρος της Οργάνωσης Heritage & Museums κ. Λίλα ντε Τσάβες, η Πρόεδρος του ICOM Hellas (International Council of Museum) κ. Τέτη Χατζηνικολάου, η Προϊσταμένη του Τμήματος Αισθητικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ κ. Πέννυ Σακκοπούλου, ο δημοσιογράφος-σκηνοθέτης, μέλος της κριτικής επιτροπής επιλογής των έργων κ. Δημήτρης Τρίκας και η δημοσιογράφος, κριτικός τέχνης κ. Ζέτα Καρασπήλιου. Τον συντονισμό θα κάνει η δημοσιογράφος-συγγραφέας, επίσης μέλος της κριτικής επιτροπής επιλογής των έργων, κ. Ελένη Κάραμποττ. Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός, στον οποίο πήραν μέρος πάνω από 1500 παιδιά, είχε δύο σκέλη: για μαθητές Δημοτικού με θέμα «Ήρωες, Θεοί, Ηγέτες» και για μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου με θέμα «Φως και Χρώμα της Ελλάδας», ενώ το πρώτο βραβείο, προσφορά της Heritage & Museums ήταν ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στο Βέλγιο με ξεναγήσεις σε παγκοσμίου φήμης μουσεία, συνοδεία ενός γονέα. 
Στόχος του διαγωνισμού είναι να καθιερωθεί ως θεσμός σε μία εποχή κρίσης, ενδυναμώνοντας τον εκπαιδευτικό ρόλο της τέχνης και των μουσείων και στρέφοντας το ενδιαφέρον των μαθητών και των οικογενειών τους στη διατήρηση και προαγωγή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Η Heritage & Museums στηρίζει με σημαντικά βραβεία αυτή την αξιόλογη πολιτιστική δράση, ώστε ταλαντούχα παιδιά να επισκέπτονται μουσεία που έχουν βραβευθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης, αλλά και από το  EMF, European Museum Forum - Council of Europe, μέλος του Δ.Σ. του οποίου είναι και η Πρόεδρος της Οργάνωσης, Λίλα ντε Τσάβες.
 
 
 
της Ζέτας Καρασπήλιου
 
Την έκθεση «Κλασσική εποχή και Ευρώπη. Το πεπρωμένο της Ελλάδας και της Ιταλίας» εγκαινίασαν την Παρασκευή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, και ο Ιταλός ομόλογός του, Τζόρτζιο Ναπολιτάνο, στο προεδρικό μέγαρο Κυρηνάλιο της Ρώμης. Την έκθεση συνθέτουν 25 εκθέματα από τον αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό πολιτισμό, αλλά και έργα καλλιτεχνών από τη σύγχρονη Ελλάδα.
Ο Κάρολος Παπούλιας ξεναγήθηκε στην έκθεση μαζί με τον κ. Ναπολιτάνο, από τον επιμελητή της, καθηγητή Λουί Γκοντάρ. Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας συνόδευαν οι υπουργοί Πολιτισμού, Πάνος Παναγιωτόπουλος, και Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.
Η έκθεση περιλαμβάνει ολιγάριθμα, αλλά εμβληματικά έργα από μεγάλα μουσεία της Ελλάδας και της Ιταλίας. Τα έργα από τις Ελληνικές συλλογές είναι αντιπροσωπευτικά για την Ελληνική τέχνη από την Προϊστορική έως και τον 20ο αιώνα. Τα αντίστοιχα εκθέματα των ιταλικών συλλογών προέρχονται από την Ιταλία και την Ελλάδα. Η έκθεση που φιλοξενείται ξεκινά από τα κυκλαδίτικα ειδώλια και φτάνει μέχρι τα έργα του Κωνσταντίνου Παρθένη και του Γιάννη Μόραλη. «Το ενδιαφέρον των Ιταλών και ξένων μέσων ενημέρωσης είναι τεράστιο. Κάτι που αποδεικνύεται και από την παρουσία εκατόν τριάντα δημοσιογράφων στη  συνέντευξη Τύπου που οργανώθηκε στην Αιώνια Πόλη» τόνισε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.
Ο Ιταλός υπουργός Πολιτισμού, Ντάριο Φραντσεσκίνι, υπογράμμισε οτι «η Ελλάδα και η Ιταλία έχουν αμέτρητα κοινά σημεία και η συνεργασία τους μπορεί να γίνει ακόμη στενότερη». «Η έκθεση που μόλις εγκαινιάσθηκε στέλνει το μήνυμα ότι οι δυο χώρες πρέπει να επενδύσουν στον τουρισμό και στον πολιτισμό, και ως απάντηση στην οικονομική κρίση».
Ο Λουϊ Γκοντάρ, επιμελητής της έκθεσης, η οποία θα παραμείνει στο ιταλικό προεδρικό μέγαρο μέχρι τις 15 Ιουλίου και στη συνέχεια θα μεταφερθεί στην Αθήνα, θεωρεί ότι «με τα σημαντικά αυτά εκθέματα, τιμώνται δυο κύριες αρχές που αποτελούν τη βάση του ευρωπαϊκού πολιτισμού: τα δικαιώματα του κάθε ανθρώπου, όπως μας θυμίζει η Αντιγόνη, και η ίδια η αρχή και κατάκτηση που ονομάζεται Δημοκρατία και ελευθερία σκέψης».
Σε συνέντευξη του ο  Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος στη RAI 1 τονίζει ότι  «Τα πολιτιστικά αγαθά και η πολιτιστική κληρονομιά δεν αποτιμώνται σε χρήμα», τόνισε. «Ωστόσο, ο πολιτισμός μας, που είναι η ταυτότητά μας και η εθνική μας αξιοπρέπεια, μπορεί να λειτουργήσει και ως μοχλός για την ανάπτυξη και για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας διοργανώσαμε ένα εξαιρετικό συνέδριο στην Αθήνα στο οποίο έλαβαν μέρος και φίλοι μας από την Ιταλία για να δείξουμε πώς ο πολιτισμός σήμερα μπορεί να λειτουργήσει και ως βραχίονας ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων απασχόλησης. Όμως, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πολιτιστική κληρονομιά πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. Παράλληλα, μπορούμε να έχουμε μια αποδοτική συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε πιο σωστά και να εξυπηρετήσουμε τη βασική μας αρχή: ο πολιτισμός σηματοδοτεί την εθνική αξιοπρέπεια και την εθνική μας ταυτότητα και μπορεί να αξιοποιηθεί και ως μοχλός ανάπτυξης».
Σε ερώτηση της Ιταλίδας δημοσιογράφου εξάλλου για το αν η Ελληνική πολιτεία έχει κάνει χρήση ευρωπαϊκών οικονομικών πόρων για τη βελτίωση των υποδομών αρχαιολογικών χώρων, ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, δήλωσε:
«Η Ελλάδα, όπως και η Ιταλία, είναι ένα απέραντο ιστορικό και αρχαιολογικό πάρκο. Έχουμε 21 χιλιάδες χώρους στους οποίους έχουμε βρει αρχαιολογικά ευρήματα διαφορετικών περιόδων και διαθέτουμε 65 εκατομμύρια κινητά εκθέματα, διαφορετικών ιστορικών και αρχαιολογικών περιόδων. Μόνο η εκσκαφή για το μετρό της Θεσσαλονίκης και οι ανασκαφές που έγιναν, έφεραν στο φως μια βυζαντινή πόλη κάτω από τη σύγχρονη πόλη της Θεσσαλονίκης και, μέχρι σήμερα, 150 χιλιάδες κινητά εκθέματα. Οι αρχαιολογικοί μας χώροι προστατεύονται. Υπάρχουν νόμοι που εφαρμόζονται πλέον αυστηρά. Βεβαίως, εκεί που μπορούμε να συνεργαστούμε με την Ευρώπη και να αντλήσουμε κεφάλαια από τα Ευρωπαϊκά ταμεία, το κάνουμε με επιτυχία. Άλλωστε, ο Ελληνικός πολιτισμός, όπως και ο ρωμαϊκός, είναι υπόβαθρο της κοινής Ευρωπαϊκής πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και κάτι ακόμα: Η Ελλάδα, όπως και η Ιταλία, δεν έχουν μόνο αρχαίο πολιτισμό, έχουν και σύγχρονο. Μέχρι τα τέλη του Ιουνίου, δηλαδή μέχρι το τέλος της Ελληνικής Προεδρίας, θα έχουμε τα εγκαίνια στην Αθήνα του νέου Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το οποίο έγινε κατά 85-90% με Ευρωπαϊκά κονδύλια». 
Τον Σεπτέμβριο η έκθεση προγραμματίζεται να μεταφερθεί στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στην Αθήνα.
 
 
Της Ζέτας Καρασπήλιου
 
Σε ένα ζωντανό σημείο της Αθήνας και στην καρδιά της πόλης, κάνει, αυτές τις μέρες, την εμφάνισή του ένας νέος χώρος Τέχνης: Πρόκειται για την καινούρια, δεύτερη γκαλερί της ήδη γνωστής και δραστήριας Αίθουσας Τέχνης «Καπλανών 5» που βρίσκεται –και αυτή- σε έναν πεζόδρομο: στην Βαλαωρίτου 9γ’, σ’ ένα σημείο πολυσύχναστο, που σφύζει από δραστηριότητες, με την συνεχή περιδιάβαση ανθρώπων κάθε ηλικίας και ενδιαφερόντων.
 
Η ena Αίθουσα Tέχνης των kaplanon.galleries σκοπό έχει να φιλοξενεί και να παρουσιάζει έργα Zωγραφικής, Γλυπτικής, Χαρακτικής, Φωτογραφίας καταξιωμένων, αλλά και νέων καλλιτεχνών, προβάλλοντας  νέα ρεύματα, νέες τάσεις.
 
Με αυτή τη λογική, η πρώτη έκθεση που θα εγκαινιάσει τον  εκθεσιακό χώρο την Τρίτη 18 Μαρτίου έχει το γενικό τίτλο «ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ» και είναι μια παρουσίαση επιλεγμένων έργων Zωγραφικής, Γλυπτικής, Φωτογραφίας & Χαρακτικής, τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό και είναι φιλοτεχνημένα από σύγχρονους καλλιτέχνες, συνεργάτες των kaplanon.galleries, που διακρίνονται για τις εκφραστικές τους ποιότητες και τις πνευματικές τους ανησυχίες. 
 
Τα εγκαίνια της πρώτης έκθεσης στην αίθουσα τέχνης ena, με το γενικό τίτλο «ΔΕΙΓΜΑ ΓΡΑΦΗΣ», θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 18 Μαρτίου στις 7 το απόγευμα. Την εναρκτήρια έκθεση της νέας Γκαλερί, η ιδιοκτήτρια Νίκη Βλασσιώτου - Παπαδάκη, οι συνεργάτες της και οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες αφιερώνουν στον Έλληνα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη, που, στις 18 Μαρτίου,  συμπληρώνονται 18 χρόνια από το θάνατό του.
 
Ο θεατής, μέσα από τα παρουσιαζόμενα έργα της έκθεσης έρχεται σε επαφή με τις πιο σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στη Ζωγραφική, στη Γλυπτική, στη Χαρακτική & στη Φωτογραφία, αφού οι δημιουργοί που συμμετέχουν είναι όλοι τους καταξιωμένοι & μέσα από την εκφραστική ποικιλία των έργων τους η νέα γκαλερί ena δίνει ένα σημαντικό και δυναμικό παρόν, απαραίτητο & ελπιδοφόρο, κυρίως στις μέρες μας!
 
Οι καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος στην έκθεση, είναι αλφαβητικά οι παρακάτω:   
Νίκος Αγγελίδης, Μιχάλης Αμάραντος, Δημήτρης Αναστασίου, Ηλίας Γεωργουλέας, Κώστας Δικέφαλος, Γιώργος Καρακάσογλου, Ιωάννα Καφίδα, Νίκος Κόνιαρης, Αντώνης Κοσμαδάκης, Μίλτος Κοτσώνης, Νίκος Κυριακόπουλος, Έλενα Λακκιώτη, Βασίλης Λιαούρης, Δήμος Μαυρογιαννίδης Νίκος Μόσχος, Τίμος Μπατινάκης, Έκτωρ Παπαδάκης, Θαλής Παπακωνσταντίνου, Βασίλης Παπανικολάου, Βασίλης Παπατσαρούχας, Φάνης Παρασκευουδάκης, Κατερίνα Πέτρουλα,  Θανάσης Ραχούτης, Νατάσσα Ραχωβίτσα, Δήμητρα Σιατερλή, Αντώνης Σμυρνιός, Νικολέττα Τζάννε, Βιργινία Φιλιππούση, Κατερίνα Χαδουλού, Τάσος Χώνιας. Στην έκθεση συμμετέχουν & οι δημοσιογράφοι Νίκος Βατόπουλος & Δημήτρης Ρηγόπουλος με φωτογραφίες τους από αγαπημένα θέματά τους. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 26 Απριλίου 2014
 
 
της Ζέτας Καρασπήλιου
 
 
Μετά την επιτυχία του περυσινού πρώτου bazaar βιβλίων, χάρη στη μεγάλη ανταπόκριση των φίλων του βιβλίου, το Μουσείο Μπενάκη οργανώνει το δεύτερο bazaar στο Κτήριο της οδού Πειραιώς, από την Πέμπτη 27 μέχρι και την Κυριακή 30 Μαρτίου 2014, στις ώρες λειτουργίας του κτηρίου (Πέμπτη, Κυριακή: 10:00 - 18:00, Παρασκευή, Σάββατο: 10:00 - 22:00).
 
Στο εφετινό bazaar θα διατεθούν 244 τίτλοι, που έχουν εκδοθεί από το Μουσείο Μπενάκη, με έκπτωση 50% και 70% επί της λιανικής τιμής πωλήσεώς τους. 
Οι θεματικές κατηγορίες των εκδόσεων καθρεφτίζουν τη φυσιογνωμία, τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητες του Μουσείου Μπενάκη και εκτείνονται από την Κλασική Ελλάδα, τον Βυζαντινό πολιτισμό, τη Λαογραφία, τη Νεοελληνική Ζωγραφική, τη Γλυπτική και την Ευρωπαϊκή Τέχνη, μέχρι τη Φωτογραφία και την Αρχιτεκτονική.
 
Ενδεικτικά, ανάμεσα στα βιβλία που θα διατεθούν φέτος είναι: Αθήνα 1839-1900. Φωτογραφικές μαρτυρίες — Ghika και η Ευρωπαϊκή Πρωτοπορία του Μεσοπολέμου — Κυριάκος Κρόκος — Νικόλαος Τομπάζης (1894-1986). Ινδίες – Ελλάδα — Ι. Μόραλης. Άγγελοι, μουσική, ποίηση — Κάρολος Κουν. Οι παραστάσεις — Ο κόσμος του Διονύση Φωτόπουλου — Φωτογραφικόν Πρακτορείον «Δ. Α. Χαρισιάδης» — Κώστας Μπαλάφας. Η χώρα μου, κ.ά. 
 
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Το Σάββατο 29 και την Κυριακή 30 Μαρτίου, από τις 12.00 έως τις 15.00, στο πλαίσιο του bazaar, το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου Μπενάκη προτείνει στα παιδιά μία πρωτότυπη δράση με τίτλο «Από τα Βιβλία μου», εμπνευσμένη από τον γοητευτικό κόσμο των βιβλιοθηκών.
 
Με αφορμή τα Ex Libris διάσημων ανθρώπων που συνδέθηκαν με το Μουσείο Μπενάκη, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να συνθέσουν το δικό τους χαρακτηριστικό μικρό θέμα, και να το τυπώσουν με μία τεχνική της χαρακτικής. Αργότερα, θα μπορούν με αυτό να σφραγίζουν και να ξεχωρίζουν τα βιβλία της βιβλιοθήκης τους.
 
 
More Articles...