Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Δημοσιεύουμε την ανακοίνωση του Σωματείου των εργαζομένων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συντασσόμαστε εξ ολοκλήρου μαζί τους. Το ΜΜΑ είναι από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς φορείς στη χώρα μας και η λειτουργία του πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα. 
 
 
Οκτώ μήνες μετά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για οριστική λύση, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών πνέει τα λοίσθια…
 
Το Μέγαρο Μουσικής δεν είναι επιχείρηση, σκοπός του δεν είναι το κέρδος, είναι ο πολιτισμός − και γι’ αυτό επιχορηγείται.
 
Εξαρχής ήταν γνωστό στο κράτος ότι τα δάνεια για την ανέγερση του νέου κτιρίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να εξυπηρετηθούν από το ίδιο το Μέγαρο. Ως εκ τούτου, το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε, από την πρώτη στιγμή, ως εγγυητής, να αποπληρώνει τις δόσεις του δανείου. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η λειτουργική επιχορήγηση του Μεγάρου Μουσικής χρησιμοποιείται για την αποπληρωμή των δόσεων του δανείου. 
 
Έτσι πλέον το Μέγαρο αδυνατεί να καλύψει τις λειτουργικές του δαπάνες, καθώς και τη μισθοδοσία των εργαζομένων. 
 
Να υπενθυμίσουμε εδώ για άλλη μια φορά ότι, ακόμη κι αν το Μέγαρο πάψει να λειτουργεί, το ελληνικό Δημόσιο θα συνεχίσει, ως εγγυητής, την αποπληρωμή των δανείων.
 
Όλο αυτόν τον καιρό το Μέγαρο συνέχισε την υποδειγματική λειτουργία του στηριζόμενο εν πολλοίς στην ευσυνειδησία των υπαλλήλων του, και παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Μεταξύ άλλων εκδηλώσεων, και η πολύ σημαντική τελετή έναρξης της ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποιήθηκε άψογα, χάρη στον επαγγελματισμό των εργαζομένων. 
 
Κανείς δεν έχει καταλάβει πως το Μέγαρο καταρρέει. Πως, αν δεν αλλάξει κάτι γρήγορα, το Μέγαρο κλείνει!
 
Η κυβέρνηση έχει δηλώσει πως θέλει το Μέγαρο ανοιχτό, αλλά οι λύσεις αργούν. 
Και εμείς, οι εργαζόμενοι του Μεγάρου, κρούουμε κώδωνα κινδύνου σε μια περίοδο που ο δεσμός του Μεγάρου με την κοινωνία ολοένα και ενδυναμώνεται.
 
Ζητάμε την οριστική λύση που θα διασφαλίζει όχι μόνο το αύριο του Οργανισμού και τις θέσεις εργασίας μας, αλλά κυρίως την ίδια και καλύτερη ακόμη ποιότητα λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών για το κοινό.
 
Το πρόβλημα με το Μέγαρο δεν είναι απλώς αν θα χάσουν τη θέση τους άλλοι 195 εργαζόμενοι, αλλά αν αντέχει μια ολόκληρη κοινωνία να χάσει την πρόσβασή της σ’ αυτό το παράθυρο που ανοίγει για όλους μας η Τέχνη. Όπως έγραψε πρόσφατα ο μουσικός και μέλος του Δ.Σ. του ΟΜΜΑ Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν έλεγε κανείς στους κατοίκους της Γλασκώβης, της Σεούλ, του Καράκας, του Σικάγο, της Στοκχόλμης, της Αβάνας, του Παρισιού ή της Μόσχας πως το δικό τους Μέγαρο πρέπει να κλείσει, θα τον έπαιρναν με τις πέτρες αριστεροί, δεξιοί, πλούσιοι, φτωχοί, αναρχικοί και λογιστές… Ο χώρος αυτός ανήκει σε όλους τους κατοίκους του τόπου. Ανήκει εξίσου στον χορηγό και στον άνεργο ή στον φοιτητή, που μπορεί να παρακολουθήσει δωρεάν ή με ελάχιστο εισιτήριο σπουδαίες συναυλίες κλασικής και άλλης μουσικής, έχοντας επίσης ελεύθερη πρόσβαση σε μια ανοιχτή, σύγχρονη Μουσική Βιβλιοθήκη».
 
Ιδιοκτήτης του Μεγάρου είναι ο κάθε έλληνας πολίτης. 
Το μέλλον του Μεγάρου μας αφορά όλους. Γιατί είναι το μέλλον που πρέπει να οραματιζόμαστε για τον εαυτό μας και για τις γενιές που έρχονται. 
 
Το Δ.Σ. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Το πιο τρελό αποκριάτικο πάρτι της πόλης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών!
 
Με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, τον Γιώργο Πέτρου και σκηνοθέτη τον Στάθη Λιβαθινό
 
Με σπουδαίους λυρικούς τραγουδιστές και ηθοποιούς
12 παραστάσεις 
Καθημερινά από τις 19 έως και τις 28/2, ώρα 20.00
(22, 23 Φεβρουαρίου και απογευματινές παραστάσεις, ώρα 16.00)  Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
 
Φαρσικές καταστάσεις και απίθανες παρεξηγήσεις, ερωτικές περιπλοκές και αναπάντεχες ανατροπές, όλα εκτυλίσσονται σ’ ένα πραγματικό «κήπο των απολαύσεων» στη «μαγευτική Κολοκυνθού» των αρχών του 20ου αιώνα.
 
Μετά την μεγάλη επιτυχία του Βαφτιστικού, η  Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο καλλιτεχνικός της διευθυντής Γιώργος Πέτρου, ανανεώνουν το ραντεβού τους με την ελληνική οπερέτα και σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Στάθη Λιβαθινό παρουσιάζουν στο Μέγαρο Μουσικής Το Πικ Νικ, του Θεόφραστου Σακελλαρίδη.
 
Με τη σύμπραξη ενός πολυπρόσωπου επιτελείου πρωταγωνιστών – λυρικών τραγουδιστών και ηθοποιών-, αλλά και μεγάλα ονόματα της εγχώριας καλλιτεχνικής σκηνής να υπογράφουν την παραγωγή, Το Πικ Νικ αποτελεί μια εντυπωσιακή, κεφάτη παράσταση που φιλοδοξεί να παρασύρει το αθηναϊκό κοινό στο πιο... τρελό αποκριάτικο πάρτι της πόλης!
 
Ενταγμένο στο πλαίσιο του κύκλου Όπερα και Οπερέτα Το Πικ Νικ, ανεβαίνει σε συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της Καμεράτα, Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, για 12 συνολικά παραστάσεις σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρας Τριάντη, από την Τετάρτη 19 έως και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014.
 
Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης είναι της Ελένης Μανωλοπούλου, η χορογραφία – κινησιολογία της Έρσης Πήττα, οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου, η δραματουργική επεξεργασία της Έλσας Ανδριανού και η μουσική προετοιμασία των Δημήτρη Γιάκα και Μιχάλη Παπαπέτρου. Υπεύθυνος για την επιμέλεια και αποκατάσταση του μουσικού κειμένου, είναι ο Γιάννης Τσελίκας από το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής. 
 
Τους ρόλους της παράστασης του Πικ-νικ ερμηνεύουν κορυφαίοι λυρικοί τραγουδιστές και ηθοποιοί: τη Λόλα υποδύεται η σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη, τη Νίνα, η μέτζο σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη, τον Βερδελή ο Δημήτρης Ναλμπάντης αλλά και ο Χρήστος Κεχρής στη β' διανομή (22 & 23/2 απογ.), τον Αργυρό ο βαρύτονος Χάρης Ανδριανός,  την κυρία Φραμπαλά η Λυδία Αγγελοπούλου, τον Φραμπαλά ο Κωστής Ρασιδάκις, τον Μπρόουντ, ο Δημήτρης Ήμελλος, την Ευανθία η Άννα Κουτσφτίκη, τον Πλούταρχο ο Στέλιος Ιακωβίδης, την Μπερλιναρή η Δανάη Σαριδάκη, την Όλια η Ινές Ζήκου, τη Φιφή η Δέσποινα Σκαρλάτου, τη Λίλη η Σοφία Καψούρου, ενώ τους ρόλους Πανάγο και Ζουμερό ερμηνεύουν ο Χρήστος Κεχρής (διανομή α΄), και ο Βαγγέλης Αγγελάκης (διανομή β'- 22 & 23/2 απογ.). Συμπράττει η Χορωδία των Μουσικών Συνόλων του Δήμου Αθηναίων σε διδασκαλία Σταύρου Μπερή. 
Την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής διευθύνει ο Γιώργος Πέτρου και ο Αναστάσιος Συμεωνίδης (20 βρ. & 22,23 απογ.)
Το Πικ Νικ, η οπερέτα σε τρεις πράξεις του Θεόφραστου Σακελλαρίδη παρουσιάστηκε στο Θέατρο “Πανελλήνιον” το 1915 σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Το λιμπρέτο του Νικόλαου Λάσκαρη αναφέρεται σε μία σειρά από ξεκαρδιστικές περιπέτειες και παρεξηγήσεις που λαμβάνουν χώρα κατά της διάρκεια ενός γαμήλιου πικ-νικ, ή “δείπνο εκ συμβολής” κατά το ελληνικότερο, που διοργανώνει ο νικητής του λαχείου “υπέρ της αποξήρανσης της Μεσογείου”, με αφορμή τους αρραβώνες της κόρης του. Τόσο η  ευφάνταστη πλοκή της οπερέτας, σε συνδυασμό με τις υπέροχες μελωδίες του Σακελλαρίδη μεταξύ αυτών και το αγαπημένο βαλς “Σφίξε με” σκιαγραφούν γοητευτικά την Αθήνα του 20'. 
Ο Γεράσιμος Φραμπαλάς, που μόλις κέρδισε τον πρώτο αριθμό του λαχείου, διοργανώνει ένα πικ νικ για τους αρραβώνες της κόρης του Λόλας με τον Νικόλαο Βερδελή. Το πικ νικ θα  γίνει στο περιβόλι που δανείζεται ο Βερδελής από τον φίλο του Ιωάννη Αργυρό, ενώ τα πεθερικά του πιστεύουν ότι ανήκει στον ίδιο. Εξ αιτίας μιας παρεξήγησης ως προς τη μέρα διοργάνωσης του πικ νικ, όταν η οικογένεια Φραμπαλά καταφθάνει με συγγενείς και φίλους στο περιβόλι, θα βρουν εκεί την ερωμένη του Αργυρού, τη Νίνα, μαζί με τις φίλες της. Οι δυο διαφορετικοί κόσμοι - των καθωσπρέπει οικογενειών και των ελαφρών κοριτσιών- θα συναντηθούν, οπότε οι παρεξηγήσεις και τα απρόοπτα απειλούν να τινάξουν στον αέρα το περίφημο πικ νικ, καθώς και την οικογενειακή γαλήνη της οικογένειας Φραμπαλά.
Με τη εξαιρετική ματιά του Στάθη Λιβαθινού στην πρώτη του σκηνοθετική εμφάνιση στο λυρικό θέατρο, αλλά και η ερμηνεία της πολυβραβευμένης Καμεράτα στις υπέροχες μελωδίες του έργου, η νέα παραγωγή του  Πικ-Νικ μας μεταφέρει στην εποχή της Αθηναϊκής belle epoque, όπου το κυνήγι της τύχης, η ψευδαίσθηση της ευτυχίας και η ελπίδα μιας ανέφελης ζωής κινούν ένα ολόκληρο σύμπαν χαρούμενης αθωότητας και παιδικής αφέλειας που, μέσα στους δύσκολους καιρούς της κρίσης, μοιάζει σαν αντεστραμμένο κάτοπτρο του κόσμου μας• ένα κάτοπτρο παραμορφωτικό, όσο και αποκαλυπτικό. Φαρσικές καταστάσεις και απίθανες παρεξηγήσεις, ερωτικές περιπλοκές και αναπάντεχες ανατροπές, όλα εκτυλίσσονται σ’ ένα πραγματικό «κήπο των απολαύσεων» στη «μαγευτική Κολοκυνθού» των αρχών του 20ου αιώνα. Ιλαρή διάθεση και γλυκιά μελαγχολία, μα πάνω απ’ όλα, η μουσική πανδαισία του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, αναδεικνύονται σε μια σύγχρονη παράσταση που αναδεικνύει τον νοσταλγικό κόσμο μιας από τις ωραιότερες ελληνικές οπερέτες.
 
Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 11 - 20 – 28 - 40 € (Διακεκριμένη Ζώνη) 
Ειδικές τιμές: 6,5 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, Α.Μ.Ε.Α.), 8,50 € (65+, πολύτεκνοι). 
 
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
 
 

του Γιάννη Γαβρίλη

Μας εντυπωσίασε.

Μας μάγεψε.

Μας ταξίδεψε με την φωνή της αλά και το απρόσμενο υποκριτικό της ταλέντο.

 

 

«Μυθ-ιστορίες γυναικών»

με την σοπράνο Τζίνα Φωτεινοπούλου

Σκηνοθεσία : Φωκάς Ευαγγελινός

Από την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου και κάθε Τετάρτη έως και τις 26 Φεβρουαρίου, η σοπράνο Τζίνα Φωτεινοπούλου με τη συνοδεία του Γιώργου Δούση στο πιάνο, θα παρουσιάσει στο LOFT του πολυχώρου BADMINTON τη μουσικοθεατρική παράσταση «Μυθ-ιστορίες γυναικών» σε σκηνοθεσία Φωκά Ευαγγελινού.

Ένα «πάντρεμα» λόγου - υποκριτικής- κίνησης με αγαπημένα ακούσματα του ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου, σε μια θεματολογία με διπλό επίπεδο, το βιωματικό και το περιγραφικό.

Η ιστορία μιας γυναίκας ....
Ένα ταξίδι «ενηλικίωσης» της ηρωίδας μέσα από φωνές και μύθους άλλων γυναικών.
Η ηρωίδα ενσαρκώνει πολλές γυναικείες φιγούρες σε ένα ταξίδι μέσα στην αιωνιότητα και σε συνδυασμό με την αμφιθυμία της θάλασσας και τις φάσεις της σελήνης.

Διαφορετικές γυναίκες ως προς τον χαρακτήρα- θυμικό τους, μιλούν για τα πάθη, τα λάθη, τις επιλογές τους και τις στάσεις ζωής που τις διαμόρφωσαν. Η πληθωρική, η μοναχική, η προδομένη, η παραδομένη, η ερωτευμένη, η απελπισμένη, η φοβισμένη, η δυναμική, η προκλητική, η απειλητική και πολλές άλλες γυναικείες φιγούρες παρελαύνουν σ' ένα χορό ποικίλων ηχοχρωμάτων και ρυθμικών εναλλαγών.

Στο πιάνο: ο Γιώργος Δούσης

Σκηνοθεσία: Φωκάς Ευαγγελινός
Ενδυματολογική Επιμέλεια : Εύα Νάθενα
Σύλληψη- Μουσική επιμέλεια: Τζίνα Φωτεινοπούλου
Κείμενα- ποιητικές αποδόσεις: Τζίνα Φωτεινοπούλου
Φωτογραφία: Παναγιώτης

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:
Κάθε Τετάρτη από 22 Ιανουαρίου έως και 26 Φεβρουαρίου 2014
Ώρα προσέλευσης: 20:00 - Ώρα έναρξης: 20:30
Διάρκεια παράστασης : 1:45 χωρίς διάλειμμα

 

1002Ο Νίκος Παπακώστας με την ορχήστρα διαχρονικής Μεσογειακής μουσικής CANTO MEDITERANEO, που αποτελείται από κορυφαίους σολίστ σε ένα μουσικό ταξίδι στο Ανατολικό Ελληνικό τόξο, που ξεκινά από την Πόλη και καταλήγει στην Ήπειρο. ΄Έτσι αρμονικά δεμένα με παραμύθια της λαϊκής μας παράδοσης θα ακουστούν τραγούδια των πιό πάνω περιοχών , που προέρχονται από τα βάθη των αιώνων. Παράλληλα θα εκτελεστούν αποσπάσματα από τα έργα του συνθέτη, που γνώρισαν διεθνή αποδοχή, όπως ΒΑΛΚΑΝ , ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ, ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ καθώς και το λαϊκό ορατόριο ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ, που ανέβηκε σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και έχει συμπεριληφθεί στο ρεπερτόριο της COMPAGNIA D’ OPERA ITALIANA. Η παράσταση έχει παρουσιαστεί με τεράστια επιτυχία σε διάφορα θέατρα, μεταξύ αυτών το L’ ATTENTION και το ALBERT HALL 2 στις Βρυξέλλες, το Θέατρο του RADIOVIDEO ITALIA στο Μιλανο, το ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ,το Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης κλπ.

 

 
More Articles...