Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Εκδόσεις: Ωκεανός, Σειρά: Ελληνική Πεζογραφία, σελ: 384, ISBN: 978-960-6769-88-7, 1η κυκλοφορία: Απρίλιος 2013, τιμή: 15,90Ε
 
 
Η Ισμήνη, μ’ έναν παράξενο, μοιραίο τρόπο, θα γνωρίσει τον Μύρωνα, έναν εντυπωσιακό νέο που η εικόνα του θα αποτυπωθεί στην ψυχή της και θα την στοιχειώσει μ’ έναν περίεργο τρόπο. Δεν ήταν παρά μία φορά που τον είδε, κι όμως κάτι αόρατο τους συνέδεσε…
Η γνωριμία της με τον δίδυμο αδελφό του, τον Στέφανο, θα γίνει στην ουσία το μέσον για να προσεγγίσει την προσωπικότητα αυτού του άνδρα που κρύβει ένα μυστικό. Ένα μυστικό που τον οδήγησε στην αυτοχειρία. Μέσα από κάποια κείμενα, η Ισμήνη κι ο Στέφανος θα προσπαθήσουν να λύσουν το μυστήριο της άγνωστης καλλονής που πέρασε από τη ζωή του Μύρωνα…
Πού θα οδηγήσει αυτή η αναζήτηση; Τί είναι αυτό το παράξενο δέσιμο ανάμεσα στην κοπέλα και στα δυο αδέλφια;
 
 
Η Σοφία Δημοπούλου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα, η καταγωγή της όμως είναι από ένα μικρό χωριό λίγο έξω από την Πάτρα. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών, με εξειδίκευση στον βιοκλιματικό σχεδιασμό. Εργάστηκε ως Πολιτικός Μηχανικός στον ιδιωτικό τομέα και στη συνέχεια στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, όπου ασχολήθηκε με την αποκατά-σταση διατηρητέων κτιρίων. Τα τελευταία χρόνια διατηρεί ιδιωτικό Τεχνικό Γραφείο
 
Συνέντευξη της συγγραφέως:
 
ΤοΚ:Είναι μάλλον γεγονός πως ο νεοέλληνας δεν διαβάζει. Που μπορεί να οφείλεται αυτό;
ΣΔ:Δεν είμαι απολύτως σίγουρη πως οι νεοέλληνες δεν διαβάζουν. Υπάρχει ένα ικανό ποσοστό ανθρώπων που διαβάζει συστηματικά και που θεωρεί την ανάγνωση ενός βιβλίου είδος πρώτης ανάγκης. Αυτοί είναι άνθρωποι μιας μέσης  ηλικίας, ενώ οι νεώτεροι διαβάζουν όλο και λιγότερο, συνεπαρμένοι από την ευκολία της ηλεκτρονικής πληροφόρησης και ανάγνωσης. Πιστεύω όμως, πως παρ’ όλη την κρίση, το βιβλίο δεν θα χάσει την απήχησή του στον κόσμο, γιατί είναι το μόνο ασφαλές και φθηνό όχημα που μας κάνει να ταξιδεύουμε, να σκεφτόμαστε, να ονειρευόμαστε ακόμα.
 
 
ΤοΚ:Ποιά ήταν η πρώτη φορά που σκεφτήκατε ότι θέλετε να γράψετε ένα βιβλίο; Το ερέθισμα που είχατε σας παρακίνησε να ξεκινήσετε αμέσως την συγγραφή του;
ΣΔ:Δεν θυμάμαι πότε ήταν η πρώτη φορά που σκέφτηκα να γράψω ένα βιβλίο. Νομίζω πως δεν ξεκίνησα με τον σκοπό να γράψω ένα μυθιστόρημα. Πάντα εκφραζόμουν γράφοντας, είμαι καλύτερη στα γραπτά απ’ ό,τι στα λόγια. Το πρώτο βιβλίο προέκυψε σαν συρραφή μιας παλιάς ιστορίας που μου είχαν διηγηθεί, μιας καινούριας που επινόησα μέσα από τις εμπειρίες μου και παλαιότερων κειμένων από τα χρόνια της εφηβείας μου. Το αποτέλεσμα αυτής της αλχημείας εξέπληξε και εμένα την ίδια. Τότε κατάλαβα πως μπορώ κάτι να κάνω με την επιθυμία μου για γραπτή έκφραση. Να τη διοχετεύσω κάπου.
 
ΤοΚ:Υπήρξαν “λευκές περίοδοι” κατά την συγγραφή των βιβλίων σας και πώς τις αντιμετωπίσατε; 
ΣΔ:Πάντα υπάρχει ένα σημείο που κολλάς και νομίζεις πως δεν μπορείς να πας παρακάτω. Το αντιμετώπισα με … αποχή. Το μυαλό ξέρει καλύτερα. Όταν θέλει ξεκλειδώνει από μόνο του, το ασυνείδητο αναλαμβάνει την πρωτοβουλία, αρκεί να του δώσεις την ευκαιρία, να μην το εκβιάσεις.  
 
ΤοΚ:Ποιά είναι κατά την γνώμη σας τα κριτήρια που καθιστούν ένα βιβλίο αξιόλογο;
ΣΔ:Για μένα το πρώτο κριτήριο είναι η καθαρή αισθητική απόλαυση ανάγνωσης που προσφέρει. Η σωστή του γλώσσα και σύνταξη, οι κλιμακώσεις του, οι στιβαρά δομημένοι χαρακτήρες του, συνεπείς προς τις πράξεις τους, ο τρόπος που έχει βρει ο συγγραφέας να κρατά το ενδιαφέρον κι αυτό δεν είναι απαραίτητα η πλοκή. Με έχουν εντυπωσιάσει αφηγήματα που δεν είχαν πλοκή, ενώ αντίθετα με έχουν απογοητεύσει άλλα με έντονη πλοκή, αλλά με ασαφείς χαρακτήρες και με γλωσσικά ολισθήματα και κλισέ.
 
ΤοΚ:Ως μητέρα 4 παιδιών,επιχειρηματίας, λάτρης διάφορων χόμπι, η καθημερινότητά σας είναι παραπάνω από γεμάτη. Πώς “χωράει” και η συγγραφή μέσα σ’ αυτή;  
ΣΔ:Αντιμετωπίζω τη συγγραφή ως δουλειά: με μέθοδο, οργάνωση, ωράριο και προσήλωση. Πια δεν σπαταλάω ενέργεια και χρόνο σε ό,τι δεν με αφορά και δεν με γεμίζει, οργανώνω το χρόνο μου με βάση τα ουσιώδη για μένα. Έπειτα έχω λιγάκι «διευρυμένο» ωράριο σε βάρος προφανώς της ξεκούρασής μου.
Δεν είμαι σίγουρη πως τα καταφέρνω, προσπαθώ πάντως. Έχω αποδεχτεί τις ατέλειες και την ανεπάρκειά μου σε κάποια πράγματα, προσπαθώντας να κάνω καλά αυτά που έχω βάλει σε πρώτη θέση στη ζωή μου. Ο χρόνος είναι ελαστικός ως έννοια. Χωράει πολλά πράγματα αρκεί να έχεις μέθοδο, οργάνωση και διάθεση. Και κυρίως, αγάπη για την ίδια τη ζωή και τις εμπειρίες της.
 
Εκδόσεις: The Leaders Publication
 
Η διαδρομή μόλις ξεκίνησε. Από τις πρώτες κιόλας μέρες της νέας χρονιάς, μας κάνει μια αναδρομή πάνω στις “Ράγες Της Μνήμης”  του δημιουργού της. Ξεκίνησε από τα χρόνια της αθωότητας για να φτάσει στα χρόνια της θύελλας.
Οι μνήμες του Ιωάννη Σ. Παπουτσάκη έχουν μια αύρα που αγγίζει όλους μας. Είναι βγαλμένες μέσα από τη ζωή ενός ανθρώπου που δε σταματά να συλλογίζεται, να αγωνίζεται και να θυμάται.
Αυτή η ποιητική ανθολογία ανήκει σε όλους όσους έχουν την ποίηση ως πηγή ζωής αλλά και σ' αυτούς που αναζητούν τις δικές τους “Ράγες Της Μνήμης”.
 
Το βιβλίο κυκλοφορεί σε κεντρικά και περιφερειακά βιβλιοπωλεία στις 14 Ιανουαρίου 2014
Επίσης διατίθεται από το website και το e-shop της The Leaders Publications, www.theleaders.eu
 

Οι συγγραφείς και τα βιβλία του «Ανέμου» συναντιούνται στο 1o «Exclusive Beauty» στο Ζάππειο Mέγαρο από την Παρασκευή 5 Απριλίου ως και την Κυριακή 7 Απριλίου στις ώρες λειτουργίας της έκθεσης (Παρασκευή από τις 4 μ.μ. ως τις 9 μ.μ., ενώ το Σάββατο και την Κυριακή από τις 9.30 το πρωί, ως τις 9.30 το βράδυ).
Eίσοδος ελεύθερη.

Οι δημιουργοί κι οι φίλοι τους, δίνουν το πρώτο κοινό τους ανοιξιάτικο ραντεβού στο περίπτερο του «Ανέμου» -που επιφυλάσσει για τους φίλους του, τις πιο απρόσμενες ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ- για συνεύρεση και κουβέντα με αφορμή τα βιβλία κι ό,τι άλλο αφορά στην προσωπική αλλά και γενική επικαιρότητα.

Στο περιθώριο των συναντήσεων, οι συγγραφείς θα υπογράψουν βιβλία για σας και τους/τις αγαπημένους/ες σας.

Δείτε το πρόγραμμα:

Παρασκευή 6 Απριλίου
Την Παρασκευή στις 7.30 το απόγευμα, η συγγραφέας και δημοσιογράφος Μάρω Λεονάρδου κι ο συγγραφέας κι υπεύθυνος εκδόσεων του «Ανέμου» Γιάννης Φιλιππίδης, θα μιλήσουν ο ένας για τον άλλον κι ο καθένας για το βιβλίο του, συνομιλώντας παράλληλα με τους φίλους/ες σε μια ενδιαφέρουσα κοινή εμφάνιση συμπαρουσίαση.
• Αποσπάσματα από τα βιβλία «SOS, Save our souls» (Σώστε τις ψυχές μας) και «Λούσιfair, η βασίλισσα της Κυψέλης», θα αποδώσει η ηθοποιός Ελένη Τζώρτζη, προσδίδοντας άρωμα θεάτρου στη βραδιά.


Το πρόγραμμα των συναντήσεων με υπογραφές βιβλίων:

Σάββατο 6 Απριλίου
✔Πόπη Γκερούση - Eιρήνη Μεταξά
με τα μυθιστορήματά τους «Ψυχή σαν θάλασσα» και «Κάτι από αγάπη» (από τις 11 το πρωί ως τη 1 το μεσημέρι)

Έφη Μαχιμάρη – Ελένη Μαυρογονάτου
με τις ποιητικές τους συλλογές «Νυχτερινό ρεσάλτο» και «Φυσάει απόψε περασμένους έρωτες» (από τις 5 το μεσημέρι ως τις 7 το απόγευμα)

Βάσω Παπαδοπούλου – Kατερίνα Ανδρικοπούλου
με τα μυθιστορήματά τους «Αλμυρά ευλογημένα βλέμματα» και «Το καλοκαίρι της νύφης» (από τις 7 το απόγευμα ως τις 9 το βράδυ)

Κυριακή 7 Απριλίου
Πολύμνια Κοσσόρα – Καίτη Γρίσπου
με τα μυθιστορήματά τους «Ανοξείδωτη μνήμη» και «Μοιράζομαι και ωριμάζω» (από τις 11 το πρωί ως τη 1 το μεσημέρι)

Χριστίνα Αυγερινού
με το μυθιστόρημά της «Στο γέλιο της καταιγίδας» (από τις 7 το απόγευμα ως τις 9 το βράδυ)

Για περισσότερες πληροφορίες:
Άνεμος εκδοτική
Αιγίνης 14 • Αθήνα • τηλ.: 210 82 23 574 • www.anemosekdotiki.gr

 

από τον Άγγελο Πολύδωρο

Συγγραφέας: Θανάσης Νιάρχος / Έκδοση: ΓΚΟΒΟΣΤΗ / Σελίδες: 384 / ISBN: 978-960-446-191-2 / Τιμή: 20,00 ευρώ

Αν οι συνομιλίες των «Αταίριαστων» συνιστούσαν ένα υλικό που θα μπορούσε να το συναντήσει καθημερινά κανείς στις εφημερίδες, θα ήταν εντελώς αδικαιολόγητη η συνύπαρξή τους στις σελίδες ενός βιβλίου. Οι συνομιλίες αυτές δημοσιευμένες, στο σύνολό τους, στην εφημερίδα «Τα Νέα», αποτελούσαν μια νησίδα, σε σχέση με την υπόλοιπη ύλη, καθώς το περιεχόμενο των ειδήσεων, των πληροφοριών και των κρίσεων, αλλάζει σε καθημερινή βάση, ενώ η ύλη αυτή έχει κάτι το σταθερό και το αενάως επαναλαμβανόμενο.
«Οι αταίριαστοι», πέραν από την πρωτοτυπία, σε ευρωπαϊκό μάλιστα επίπεδο, της ιδέας που τους ενεργοποίησε, ανέλαβαν να υλοποιήσουν -με εμφανή τα θετικά αποτελέσματα- κάτι πολύ πιο δύσκολο και επικίνδυνο: να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις ενός γόνιμου διαλόγου ανάμεσα σε «τάξεις» πολιτών που είναι κατεξοχήν «αντίθετες», όπως είναι οι πολιτικοί και οι καλλιτέχνες. Και ο διάλογος αυτός όχι μόνον κατόρθωσε να υπάρξει και να ευδοκιμήσει, αλλά να αποφέρει στοιχεία αποκαλυπτικά που, αν και κατατίθενται στη χρονική διάρκεια μιας διετίας (2010, 2011), τα αισθάνεται κανείς να απλώνονται στο μέλλον είτε για να επαληθευτούν είτε για να διαψευστούν.
Φυλλομετρώντας ή διαβάζοντας προσεκτικά τις συνομιλίες των «Αταίριαστων», παρατηρείς κάτι που ενδεχομένως δεν θα γινόταν με τόση οξύτητα αντιληπτό σε ένα θεωρητικό φιλοσοφικό κείμενο. Δεν υπάρχει περιστατικό, πρόβλημα, γνώμη, ιδέα, συμπεριφορά, που να έχει απασχολήσει περιστασιακά ή μόνιμα τη συνείδηση των ανθρώπων της εποχής μας και να μην τίθεται με έναν τρόπο επαγωγικό και άμεσο στις συνομιλίες αυτές, σε βαθμό μάλιστα που να προβάλλονται ανάγλυφα οι συνέπειές τους στο μέλλον, ενώ ταυτόχρονα φωτίζονται οι γενεσιουργές αιτίες τους.
Περιττό να συμπληρώσει κανείς πως η επαγωγικότητα και η αμεσότητα που αναφέρθηκαν δεν είναι τίποτα άλλο παρά η χάρη και η ευλογία της συναναστροφής όπως αυτή επιτυγχάνεται μέσα από μια συνομιλία. Όσο προχωρούσαν οι «Αταίριαστοι», εβδομάδα με εβδομάδα, αποκάλυπταν έναν χαρακτήρα που δεν τον είχε προβλέψει ο αρχικός τους σχεδιασμός, όσο στρατηγικός κι αν είχε υπάρξει: μεταβάλλονταν σε ψηφίδες μιας τοιχογραφίας που αποκτούσαν πολυπρισματική προοπτική χάρη στην αγωνία του κάθε πολιτικού και του κάθε καλλιτέχνη να διατυπώσει ό,τι είχε σκεφτεί και νιώσει σε μια δεδομένη χρονική περίοδο.
Θα μπορούσε μάλιστα να διατυπώσει κανείς ακόμη και λίστες με θέματα που επανέρχονται ή επίμονα κατατίθενται, χωρίς να είναι οι ερωτήσεις που ευθύνονται για την εμμονή αυτή, αλλά η ροή της ίδιας της συζήτησης. Ενδεικτική παρωνυχίδα η φράση του Θόδωρου Πάγκαλου «Όλοι μαζί τα φάγαμε», με μιαν αντίδραση που κλιμακώνεται από την ανακουφιστική αποδοχή ως την εξοντωτική κατακραυγή.
Αλλά και πάλι οι 62 αυτές συζητήσεις-συνεντεύξεις, με όλη την προκλητική, συχνά λόγω του "αταίριαστου" ζευγαρώματος τους υπερβολή, θα παρέμεναν ένα ακατέργαστο υλικό, σε περίπτωση που απουσίαζε το στημόνι της ποίησης που κάνει, ακόμη και τα πιο ετερόκλιτα μεταξύ τους πρόσωπα ή πράγματα, να συνδιαλέγονται με φυσικό και αυτονόητο τρόπο.
Παραπέμπουμε στη συνομιλία της Δήμητρας Γαλάνη με την Ντόρα Μπακογιάννη, όταν η τραγουδίστρια αναφέρεται μ' έναν σπαρακτικό τρόπο σ' έναν αγράμματο αγρότη της περιφέρειας που η αγάπη του για τον Λόρκα τον κάνει να ταξιδεύει κάθε χρόνο στη γενέτειρα του δημιουργού τής «Μπερνάρντα Άλμπα». Οι 62 αυτές συνομιλίες βρίθουν από άγνωστα, αντίστοιχης υφής, περιστατικά και με πρώτο ζευγάρι εκείνο των Αλέξη Τσίπρα - Γιώργου Κιμούλη, που άνοιξαν μεταξύ τους έναν διάλογο για την ζωή και την πολιτική, για τις ιδέες και την τέχνη, για την επικαιρότητα και τις κοινωνικές αξίες, αντιλαμβάνεται ο αναγνώστης την πορεία του μέσα στις σελίδες του βιβλίου, ενώ τα γεγονότα, οι απόψεις και οι συμπεριφορές που ανατέμνονται μέσα του κυριαρχούν ως πρώτο θέμα ακόμη και στις καθημερινές συζητήσεις των ανθρώπων, περιστατικά που αναδεικνύουν τον ορυκτό ψυχικό πλούτο της χώρας αυτής μόνο με τον ψιθυριστό τρόπο ενός βιβλίου μπορεί να τα αφουγκραστεί κανείς. Για παράδειγμα, αναφέρονται: ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης με τη Ζωή Λάσκαρη ή ο Φώτης Κουβέλης με την Ελένη Βιτάλη, σε διάλογο που συχνά έπαιρνε απρόσμενες όσο και δημιουργικές κατευθύνσεις, με οξείες παρατηρήσεις, τις οποίες γεννούσε η ίδια η διαφορετικότητα των συνομιλητών.

Βιογραφικό του συγγραφέα

Ο Θανάσης Νιάρχος γεννήθηκε στο Βόλο. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Γαλλική Φιλολογία. Έχει εκδώσει τα βιβλία: Ποίηση: "Εικοσιτέσσερα νυχτερινά τραγούδια" (1970) και "Έρως έρωτας" (1979). Δοκίμια: "Η ανθρώπινη ανησυχία" (1973), "Κατά μέτωπο" (1980), "Ο αόρατος χρόνος" (1988), "Ημερολόγιο μιας διαμαρτυρίας" (1999), "Ο έρωτας για τους άλλους" (1999), "Καθάπερ φερομένης βιαίας πνοής" (1999), "Για τον Άγγελο Τερζάκη" (2002). Συνομιλίες με εκπροσώπους των ελληνικών γραμμάτων με τους τίτλους "Πραγματογνωμοσύνη της εποχής" (1976) και "Τα παιδικά μου χρόνια" (2003). Από το 1981 εκδίδει μαζί με τον Αντώνη Φωστιέρη το λογοτεχνικό περιοδικό "Η λέξη". Έχει την επιμέλεια της σειράς "Σκέψη, Χρόνος και Δημιουργοί" των εκδόσεων Καστανιώτη, στην οποία φιλοξενούνται κείμενα σημαντικών δημιουργών του νεοελληνικού πολιτισμού. Έχει μεταφράσει βιβλία των Κάφκα, Μίλερ, Λούθερ Κινγκ, Κοκτώ, κ.ά. Είναι επίσης συνεργάτης της εφημερίδας "Τα Νέα".





 

από τον Άγγελο Πολύδωρο

Συγγραφέας : Λαμπαρδής Πασχάλης / Έκδοση: ΠΑΤΑΚΗ /  ISBN: 9789601643571 Σελίδες: 464 Τιμή:19 ευρώ


Αυτό είναι ένα διαφορετικό, επίκαιρο μυθιστόρημα. Έχει φόντο μια υπερπαραγωγή εκατομμυρίων, με σενάριο εκπληκτικό, που έχει τη δύναμη να αλλάξει τον τρόπο που σκέφτεται η ανθρωπότητα, ή μάλλον τον τρόπο που της επιβάλλουν να σκέφτεται... Μια ταινία που κατονομάζει όχι μόνο όσους κρύβουν έντεχνα την αλήθεια για δικό τους όφελος, αλλά και τους τρόπους που χειραγωγούν ανενόχλητοι τον κόσμο.

Ο σκηνοθέτης Στέφανος Ανεμογιάννης επιλέγεται από μία μυστηριώδη οργάνωση για να σκηνοθετήσει αυτή την ταινία. Ενώ η ανάγνωση του σεναρίου τον αφήνει έκπληκτο και είναι γι’ αυτόν μια μεγάλη πρόκληση, ο ίδιος βρίσκεται στη χειρότερη φάση της ζωής του και είναι έτοιμος να καταρρεύσει.

Ταυτόχρονα και απροσδόκητα, εμφανίζεται μπροστά του η Αθηνά, μια καινοτόμος ψυχολόγος που την ερωτεύεται με πάθος, ενώ εκείνη σαν άλλη Αριάδνη τού δίνει τον μίτο για να βγει από τον προσωπικό του Λαβύρινθο. Βιώνοντας ο Στέφανος αυτό που λέγεται «μεγάλη αγάπη», ανασυντάσσει τις δυνάμεις του και κατορθώνει να φέρει «εις πέρας» αυτό το έργο θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή του, αφού τελικά το σενάριο δεν απέχει από την πραγματικότητα. Δύο τεράστιες δυνάμεις συγκρούονται εξαιτίας αυτής της ταινίας. Το καλό και το κακό.

Ποιοι επιβάλλουν στους ανθρώπους να βρίσκονται εγκλωβισμένοι μέσα στον Λαβύρινθο;

Και ποιοι είναι αυτοί που δείχνουν την έξοδο – την ΚΑΘΕΤΗ ΕΞΟΔΟ;



 
More Articles...