Ημερολογιακό Αρχείο
< May 2012 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Άνδρες με τα μαύρα ΙΙΙ/ Men in Black ΙΙΙ
Κινηματογράφος

Σκηνοθέτης: Barry Sonnenfeld, Σενάριο: Lowell Cunningham, David Koepp, Μουσική: Danny Elfman, Φωτογραφία: Bill Pope, Πρωαταγωνιστούν: Will Smith, Tommy Lee Jones, Emma Thompson, Διάρκεια: , Διανομή: Feelgood Entertainment

Στην τρίτη συνέχεια της ταινίας των Ανδρών με τα Μαύρα, ο Πράκτορας J καλείται ν επιστρέψει στο 1969 ώστε να σώσει τη ζωή του συνεταίρου του, Πράκτορα Κ, να εξολοθρέυσει τον κακό Μπόρις το "Ζώο" και παράλληλα να φέρει την εξέλιξη των γεγονότων στην κανονική τους πορεία και φυσικά να συνεχίσει τις περιπέτειές του με το συνεργάτη και φίλο του. Φυσικά τίποτα δεν είναι ανέφικτο. Το ταξίδι στο χρόνο πραγματοποιείται και το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας εξελίσσεται στα 1969 και με φόντο την ετοιμασία για εκτόξευση του Απόλλο 13.

Συνήθως τα sequel των ταινιών ακολουθούν καθοδική πορεία όσον αφορά στην πρωτοτυπία και στην καλλιτεχνική αξία μιας ταινίας. Ποσο μάλλον όταν πρόκειται για την τρίτη συνέχεια. Η συγκεκριμένη όμως περίπτωση αποτελεί τρανταχτή εξαίρεση. Σίγουρα η αρχική ταινία είχε αρκετό ενδιαφέρον και διέθετε πολλή πρωτοτυπία στο οπλοστάσιό της. Η συγκεκριμένη όμως τρίτη συνέχεια συνεχίζει φρέσκια όσο ποτέ, εντελώς πρωτότυπη και διαθέτει έξυπνο σενάριο και πλοκή που θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των οπαδών των ταινιών επιστημονικής φαντασίας. Κορυφαία σκηνή της ταινίας όταν ο Πράκτορας J πέφτει από το Empire State Building προκειμένου να πραγματοποιήσει ταξίδι στο χρόνο. Τα ψηφιακά εφέ είναι εξαιρετικά, δεν περιμέναμε άλλωστε κάτι λιγότερο, η αναπράσταση του 1969 πειστικότατη με τόνους χιούμορ (αξίζει να θυμηθεί κανείς το εσωτερικό των σπιτιών καθώς οι οικογένειες είναι καθηλωμένες μπροστά από την τηλεόραση και παρακολουθούν την εκτόξευση του Απόλλο 13). Οι ερμηνείες πειστικότατες και στο πνεύμα της ταινίας, αν και μεταξύ μας θα θέλαμε να δούμε περισσότερο τον Τόμμυ Λη Τζόουνς. Η μουσική πάντα ενδιαφέρουσα, ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τον Ντάννυ Έλφμαν, ένας από τους πολύ αξιόλογους συνθέτες του Χόλυγουντ, το μοντάζ πολύ σφιχτό και δεν επιτρέπει όυτε λεπτό στην ταινία να κάνει κοιλιά.

Πρόκειται για μια πραγματικά πολύ ευχάριστη ταινία η οποία σε καμία περίπτωση δε θα απογοητεύσει του οπαδούς του είδους, κρατώντας επάξια ψηλά τη σημαία των ΜΙΒ δίνοντάς της νέα φρεσκάδα.

Π. Μακ.

Ο μυστικός πράκτορας Τζέι συνειδητοποιεί ότι η ζωή του συνεργάτη του, πράκτορα Κέι καθώς και η πορεία της ανθρωπότητας  διακυβεύονται στο… παρελθόν εξ αιτίας του εξωγήινου εγκληματία Μπόρις. ΄Ετσι, αποφασίζει να κάνει ένα ταξίδι στον χρόνο, και συγκεκριμένα, στο σωτήριον έτος 1969. Την εποχή που η Αμερική ζει στον απόηχο του πολέμου του Βιετνάμ ο Τζέι συναντά τη νεότερη εκδοχή του πράκτορα Κέι προκειμένου να αποσοβήσει τη δολοφονία του και να εξολοθρεύσει το ανθρωποειδές Μπόρις. Παράλληλα, καλείται να αντιμετωπίσει το όριο των 24 ωρών μετά το οποίο θα εγκλωβιστεί ανεπιστρεπτί στο παρελθόν.

Στη δεύτερη συνέχεια του Men in Black, το δίδυμο των Γουίλ Σμιθ και Τόμι Λι Τζόουνς φαντάζει να έχει αποκτήσει μια ιδιαίτερη θέση στα δίδυμα χαρακτήρων της σύγχρονης εμπορικής κινηματογραφίας. ΄Οταν η σωτηρία της ανθρωπότητας περνά από τα χέρια του πνευματώδους Τζέι, το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να έχει μια δόση σουρεαλιστική. Παρότι το ξεκαρδιστικό γέλιο αρκείται σε μερικές μόνο ατάκες, το ταξίδι στον χρόνο που συντελείται περιγράφεται ιδιαίτερα γλαφυρά και διασκεδαστικά, με χαρακτηριστική την σκηνή όπου ο Τζέι πρέπει να εκτελέσει ελεύθερη πτώση από ένα τεράστιο σε ύψος κτήριο, προκειμένου να ταξιδέψει στο χωροχρόνο. Να σημειώσουμε ότι η επιτυχία της ταινίας εδράζεται ιδιαίτερα στην επίκαιρη ανάγκη του θεατή να αποδράσει από το παρόν και να ακροβατήσει σε νοσταλγικές εποχές του παρελθόντος. Πρόκειται για μια τάση που καταγράφεται έντονα στις ταινίες της φετινής σεζόν. ΄Οπως και το καινούριο “Dark Shadows”, προσπαθεί να δώσει στον θεατή του 2012 μια σφυγμομέτρηση του κόσμου στο λυκόφως της δεκαετίας του 1960. Τελειώνοντας, στα τεχνικά της ταινίας, εντυπωσιακά είναι τα γραφικά 3d, καθώς επίσης και τα ειδικά εφέ που συνοδεύουν τις σκηνές δράσης και καταστροφής.

Π. Ταγκ.