Ημερολογιακό Αρχείο
< June 2012 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
«Κυνηγοί κεφαλών»
Βιβλίο

Συγγραφέας: Jo Nesbo/ Εκδόσεις: Μεταίχμιο/ Μετάφραση: Γωγώ Αρβανίτη/ Ημ. έκδοσης: 07-06-2012/ ISBN: 978-960-501-674-6/ Δελίδες: 344

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2008 - Norwegian Book Club Prize

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Παρά το ότι υπολείπεται σε ύψος, ο Ρότζερ μοιάζει να τα έχει όλα: είναι ο πιο επιτυχημένος κυνηγός επιχειρηματικών ταλέντων της Νορβηγίας, έχει παντρευτεί την πανέμορφη ιδιοκτήτρια μιας γκαλερί και ζει σε ένα ονειρεμένο σπίτι. Για να κρατήσει όμως την ισορροπία στα οικονομικά του, εξασκεί και ένα δεύτερο επάγγελμα, αυτό του ληστή πανάκριβων έργων τέχνης. Μια μέρα, του δίνεται η ευκαιρία να οργανώσει την τελευταία μεγάλη δουλειά, αυτή που θα τον γλιτώσει από όλα τα χρέη. Μέσα από ανεξήγητες καταστάσεις ωστόσο, θα μετατραπεί από κυνηγός σε θήραμα και θα χρειαστεί να παλέψει για τη ζωή του. Ένα τουρ ντε φορς δράσης και σασπένς που κόβει την ανάσα, το οποίο βαδίζει στα χνάρια της τριλογίας «Millenium».

Το βιβλίο έχει μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τον ταλαντούχο νορβηγό σκηνοθέτη Μόρτεν Τίλντουμ και την εταιρεία παραγωγής Yellow Bird Productions, η οποία ήταν επίσης υπεύθυνη για την παραγωγή των ταινιών της τριλογίας Millenium του Στιγκ Λάρσον . Ένα ριμέικ της από αμερικανούς παραγωγούς είναι ήδη στα σκαριά. Η ταινία θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες το καλοκαίρι του 2012 από την Odeon.

Όταν οι Κυνηγοί κεφαλών εκδόθηκαν το 2008, ο Jo Nesbo ίδρυσε το Ίδρυμα Χάρι Χόλε –έναν φιλανθρωπικό οργανισμό για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού στα παιδιά του Τρίτου Κόσμου–, το οποίο χρηματοδοτείται από τα έσοδα του βιβλίου Κυνηγοί κεφαλών και την κινηματογραφική μεταφορά.

Λίγα λόγια για το συγγραφέα

• Ο Jo Nesbο γεννήθηκε στις 29 Μαρτίου 1960 στο Όσλο και μεγάλωσε στο Μόλντε της Νορβηγίας.
• Σπούδασε οικονομικά και εργάστηκε ως δημοσιογράφος και χρηματιστής πριν ξεκινήσει τη συγγραφική του καριέρα.
• Το 1997, σε ηλικία 37 χρονών, κυκλοφόρησε το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα με τίτλο The Bat Man, το οποίο ήταν και το πρώτο της σειράς με πρωταγωνιστή τον ντετέκτιβ Χάρι Χόλε.
• Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς αστυνομικού παγκοσμίως. Τα μυθιστορήματά του διακρίνονται για τη σύνθετη και φιλόδοξη δομή τους, για τις συνεχείς ανατροπές, την έντονη δράση και τις απρόβλεπτες αποκαλύψεις.
• Διάσημος σήμερα όσο και ο καλτ ντετέκτιβ του, βλέπει τα βιβλία του να ξεπερνούν τα 14.000.000 αντίτυπα παγκοσμίως σε πωλήσεις και να εκδίδονται σε περισσότερες από 40 χώρες.
• Είναι ο πιο επιτυχημένος συγγραφέας αστυνομικού στη Νορβηγία και κάτοχος ενός εντυπωσιακού ρεκόρ στη Μ. Βρετανία: τα βιβλία του έχουν ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 717.000 αντίτυπα μέσα στο 2011, που σημαίνει ότι ένα βιβλίο του πουλιέται ανά 27 δευτερόλεπτα. Το ρεκόρ αυτό τον κατατάσσει στη δεύτερη θέση της λίστας των πιο ευπώλητων συγγραφέων στη Μ. Βρετανία πιο ψηλά και από τον Stieg Larsson.
• Το έβδομο βιβλίο της σειράς Χάρι Χόλε με τίτλο The Snowman (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, φθινόπωρο 2012) θα μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τον Μάρτιν Σκορσέζε.
• Έχει τιμηθεί με τα πιο έγκυρα βραβεία, όπως τα The Riverton Prize (1997), The Glass Key (1998), The Bookseller's Prize (2000 και 2007), καθώς και με τις υψηλότερες διακρίσεις στη χώρα του. Το μυθιστόρημά του Νέμεσις ήταν υποψήφιο για το βραβείο Edgar Allan Poe (2010).
• Ζει μόνιμα στο Όσλο. Τραγουδάει και γράφει τραγούδια στο μουσικό συγκρότημα «Di Perre».
• Στα ελληνικά κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ τα βιβλία του: Νέμεσις (2011), Το αστέρι του διαβόλου (2011), Ο λυτρωτής (2012), Κυνηγοί κεφαλών (2012).  Τα πρώτα τρία μυθιστορήματα ανήκουν στη σειρά Χάρι Χόλε. Στη σειρά Χάρι Χόλε πρόκειται ακόμα να κυκλοφορήσουν: The Snowman (φθινόπωρο 2012), The Leopard (άνοιξη 2013), ενώ θα εκδοθούν και τα βιβλία της παιδικής σειράς Doctor Proctor: 1. Fart Powder (Οκτώβριος 2012) 2. Bubble in the bathtub (Απρίλιος 2013).


Moonrise kingdom
Κινηματογράφος

Σκηνοθεσία: Wes Anderson, Σενάριο: Wes Anderson, Roman Coppola, Μουσική: Alexandre Desplat, Benjamin Britten, Φωτογραφία: Robert D. Yeoman, Πρωταφωνιστούν: Jack Norton, Bill Murray, Bruce Willis, Διάρκεια: 94', Διανομή: Feelgood Entertainment

Η ταινία τοποθετείται στο 1965 στο νησί της Νέας Αγγλίας. Ο Σαμ είναι ένας ορφανός πρόσκοπος που συμμετέχει σε θερινή κατασκήνωση, υπεύθυνος της οποίας είναι ο Ράντυ Γουόρντ. Η Σούζυ περνάει τις διακοπές της στο εν λόγω νησί με τη δυσλειτουργική της οικογένεια. Τα δύο παιδιά γνωρίζονται το περασμένο καλοκαίρι στη διάρκεια μιας παράστασης και έκτοτε διατηρούν επαφή δι’ αλληλογραφίας. Ο Σαμ και η Σούζυ ερωτεύονται και αποφασίζουν το ερχόμενο καλοκαίρι να αποδράσουν παρέα. Κάνοντας την υπόσχεσή τους πραγματικότητα, κατασκηνώνουν περιπλανώμενοι στην άγρια φύση και καταζητούνται από προσκόπους, γονείς και αστυνομία. Όπως κάθε παραμύθι, έτσι κι αυτό έχει ένα τέλος, όπου οι ήρωες πρέπει να λάβουν κάποιες αποφάσεις…

Μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι η ταινία του Γουές ΄Αντερσον αποτελεί μία από τις φετινές κινηματογραφικές εκπλήξεις. Πρόκειται για μια ταινία που κοιτά με νοσταλγία τη δεκαετία του 1960 και φλερτάρει με μια κινηματογραφική φόρμα που μας παραπέμπει στη Nouvelle Vague. Οι ήρωες απεγνωσμένοι και αλύτρωτοι, παραγνωρισμένοι της κοινωνίας τους αναζητούν την φυγή, την απελευθέρωση. Με σύμμαχό τους τον έρωτα, διάγουν ένα μυσταγωγικό ταξίδι προς τη φύση. Η αφήγηση και η ροή της ταινίας με παρέπεμψε με έναν ιδιαίτερο τρόπο στην
«απόδραση» του ζευγαριού στον Τρελό Πιερό του Ζαν Λυκ Γκοντάρ καθώς επίσης και στο αποδομητικό Zabriskie Point του Μικελάντζελο Αντονιόνι. Μόνο που εδώ έχουμε να κάνουμε με την παιδική τρυφερότητα, την αθωότητα και τον αυθορμητισμό.

Με απόλυτη επιτυχία η ταινία μας οδηγεί πίσω στο 1965 με φωτογραφία, χρώματα, τίτλους και σκηνογραφία που παραπέμπουν σε αυτήν την εποχή, εμφυσώντας  στο θεατή μια ιδιαίτερη νοσταλγία. Σκηνοθεσία χαρακτηριστικού ύφους, με πολλά πανοραμικά πλάνα, ζουμ, παράλληλα
τράβελινγκ και υποκειμενικά που μας συμπαρασέρνει στο παράταιρο σύμπαν των ηρώων. Η εικαστικότητα και ο ρυθμός της ταινίας φαντάζουν μια αντίστιξη στις μελωδίες  του Μπρίτεν που ηχούν κατά τη τη διάρκεια της ταινίας καθώς και στην εκπληκτική μουσική που συνέθεσε ο σπουδαίος Αλεξάντρ Ντεσπλά. Τέλος, σημαίνον στοιχείο σε αυτήν την εξαιρετική ταινία αποτελούν και η πληθώρα διάσημων ηθοποιών που παρελαύνουν, αποδίδοντας ενδιαφέρουσες ερμηνείες.

Π. Ταγκ.


ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ
Κινηματογράφος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, αρνείται να παραιτηθεί από τον αγώνα για προσφορά στη νεολαία της πατρίδας μας.
Μέσα σ’ αυτή την γκρίζα ατμόσφαιρα της οικονομικής κρίσης, της δραματικής πτώσης του βιοτικού επιπέδου του λαού, που φτάνει ακόμη και στον υποσιτισμό κάποιων παιδιών (ναι συμβαίνει κι αυτό σε μια χώρα της Ε.Ε.), της ανεργίας, των λουκέτων σε καταστήματα, της έλλειψης προοπτικής για τους νέους, το Φεστιβάλ Ολυμπίας, με τη διοργάνωση δεκάδων εκδηλώσεων σ’ όλη τη χώρα, στέλνει ένα μήνυμα αντίστασης κι αισιοδοξίας.
Από τις αρχές του 2012, ανταποκριθήκαμε σε πλήθος προσκλήσεων από μαθητές, συλλόγους εκπαιδευτικών, συλλόγους γονέων και άλλων κοινωνικών φορέων κι οργανώσαμε προβολές κι αναλύσεις ποιοτικών παιδικών και νεανικών ταινιών, πραγματοποιήσαμε κινηματογραφικά εργαστήρια, εμψυχώσαμε ομάδες παιδιών να γράψουν τα δικά τους σενάρια και να γυρίσουν ταινίες.
Το πρόγραμμά μας αυτό, γνωστό με τον τίτλο «Μαθήματα στο σκοτάδι», ταξίδεψε σ’ όλη τη χώρα. Από τη Μάνη ως τη Χαλκιδική κι από τη Ζάκυνθο ως τη Λήμνο, με ενδιάμεσους σταθμούς όπως τη Ρόδο, τη Σάμο , τα Γιάννενα, την Κόνιτσα, την Πρέβεζα κλπ. Ακόμη και σ’ απομακρυσμένα  και «ξεχασμένα» νησιά, όπως τον Αη Στράτη με τα 20 παιδιά, έφτασαν οι συνεργάτες μας για να προσφέρουν αφιλοκερδώς εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου και ποιοτικό κινηματογράφο.
Πολλές εκδηλώσεις δεν περιορίστηκαν μόνο μέσα στα σχολεία αλλά ήσαν ανοιχτές σε όλους τους πολίτες, που συμμετείχαν με λαχτάρα. Τα δεκάδες ευχαριστήρια  μηνύματα  που φτάνουν στα γραφεία μας, φανερώνουν την ανάγκη που υπάρχει μέσα στη δύσκολη αυτή εποχή για
τέτοιου είδους εκδηλώσεις.

Πιστοί στο ραντεβού του Δεκέμβρη στον Πύργο

Η αγάπη των παιδιών και των νέων σ’ όλη τη χώρα και οι ακατάλυτοι δεσμοί συνεργασίας μας με την εκπαιδευτική κοινότητα, μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε.
Από 1 ως 8 Δεκέμβρη, δίνουμε ραντεβού στον Πύργο της Ηλείας για την κορύφωση της ετήσιας δραστηριότητάς μας, με την πραγματοποίηση του 15ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας και της 12ης Camera Zizanio.

•    Καλούμε τους  Έλληνες επαγγελματίες κινηματογραφιστές να υποβάλλουν ως τις 30 Οκτωβρίου 2012 τις ταινίες τους, μικρού ή

μεγάλου μήκους, μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και κινουμένων σχεδίων.
(Κανονισμούς και αίτηση συμμετοχής βρίσκετε στο www.olympiafestival.gr )

•    Καλούμε τα σχολεία, αλλά και ανεξάρτητους νέους δημιουργούς να υποβάλλουν  τις δημιουργίες τους για να προβληθούν (και να διαγωνιστούν) στη 12η Camera Zizanio.
(Οι κανονισμοί κι η αίτηση συμμετοχής υπάρχουν στο http://camerazizanio.net )
Καλούμε τα σχολεία να προγραμματίσουν από τώρα την εκπαιδευτική τους εκδρομή στην Ηλεία, ώστε μαζί με τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, να επισκεφθούν και την Αρχαία Ολυμπία και άλλους αρχαιολογικούς (και όχι μόνο) χώρους.

«Μέσα στη γενικότερη αίσθηση πτώχευσης –οικονομικής, πολιτικής, πολιτιστικής-  που βιώνουμε στη χώρα, είναι σημαντική ανάσα πολιτισμού για το μικρό και συχνά παραμελημένο νησί μας, όταν ομάδες όπως το Νεανικό Πλάνο (που οργανώνει το Φεστιβάλ Ολυμπίας και την Camera Zizanio)  μας θυμούνται και με τις παρεμβάσεις τους προσθέτουν το  λιθαράκι τους στη διαμόρφωση της πολιτιστικής συνείδησης τόσο των παιδιών και των νέων όσο και των κατοίκων και των εκπαιδευτικών του Άη Στράτη.
Η πρώτη ταινία που προβλήθηκε («Το σκασιαρχείο» του Jean-Paul Le Chanois) με κοινό κατοίκους κι εκπαιδευτικούς του νησιού έδωσε μια εξαιρετική  αφορμή για διάλογο σχετικά με το ρόλο του σχολείου και την αλληλεπίδρασή του με την κοινωνία όχι μόνο μετά τη λήξη της ταινίας
αλλά και σε κατοπινές συζητήσεις μεταξύ μας.  Συζητήσεις που καμιά φορά από κεκτημένη ταχύτητα καθημερινότητας γίνονται με διεκπεραιωτικό ύφος  και τότε είναι που χρειάζεται να ξαναβάλουμε την έμπνευση του δασκάλου Pascal στις κουβέντες μας.
Η ταινία που απευθυνόταν στα μικρότερα παιδιά («Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα» του Jannik Hastrup) ήταν μαγευτική και τα εξέθετε σε μια υψηλή αισθητική πολύ διαφορετική από την αισθητική τύπου Ντίσνει, με την οποία βομβαρδίζονται καθημερινώς. Η ταινία ευαισθητοποίησε  τα παιδιά και στο τέλος το καθένα αποτύπωσε τις εντυπώσεις του ζωγραφίζοντας  ό,τι το άγγιξε περισσότερο από αυτήν την πλούσια σε θεματικές ταινία.
Για τα μεγαλύτερα παιδιά προβλήθηκε η ταινία «Fighter»  της Natasha Arthy, ταινία που τα προβλημάτισε πάνω σε ζητήματα αναζήτησης της ταυτότητας  στην εφηβική ηλικία, αναζήτηση που περνάει μέσα από τον αγώνα ενάντια στα εμπόδια που θέτει ο ίδιος μας ο εαυτός προκειμένου να ακολουθήσει κανείς τα όνειρά του.
Ο διάλογος, η δημιουργική έκφραση, οι προβληματισμοί ήταν για δυο μέρες ο προβολέας που φώτισε το πανί, όπου προβάλλεται η ζωή μας εδώ στο νησί. Ευχαριστούμε το Νεανικό Πλάνο, το Φεστιβάλ Ολυμπίας – που μας έστειλαν τον συνεργάτη τους Κώστα Κορρέ - και τα Μαθήματα στο Σκοτάδι γι’ αυτό το φως.» ( Α. Κο‘ι’μάς)