«Η Τύχη της Μαρούλας» κωμειδύλλιο του Δημητρίου Κορομηλά
Θέατρο

Θέατρο Μεταξουργείο, Ακαδήμου 14, τηλ. 2105234382

Με αυτό το έργο, το Θέατρο Μεταξουργείο συστήνει στους νεώτερους θεατές το κωμειδύλλιο, ένα ελληνικό θεατρικό είδος που πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, ανανεώνοντας το θέατρο της εποχής του και  βάζοντας τις ρίζες στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο.
Οι μικροί θεατές θα έχουν την ευκαιρία μέσα από την παράσταση να γνωρίσουν μια Ελλάδα διαφορετική, έντιμη, τα ήθη της οποίας έχουν πλέον ξεθωριάσει, γεματη από αρώματα, πλημμυρισμένη με αισιόδοξους ήχους!

Η Μαρούλα, είναι μια απλή κοπέλα από ένα χωριό της Άνδρου που πάει να δουλέψει  σε ένα σπίτι στην Αθήνα. Μέσα από την χιουμοριστική και κεντημένη γραφή του Κορομηλά, παρακολουθούμε τη ζωή των υπηρετών, σε ένα αστικό σπίτι της Αθήνας στα τέλη 19ου αιώνα.
Το έργο είναι γεμάτο μουσική, τραγούδια και χορό - άλλωστε το κωμειδύλλιο σαν θεατρικό είδος, είναι ο προπομπός  του ελληνικού μουσικού θεάτρου.

Η “Τύχη της Μαρούλας” ήταν μια μεγάλη προσωπική επιτυχία της Άννας Βαγενά που ανέβηκε στο Θεσσαλικό θέατρο το 1976, με την ίδια πρωταγωνίστρια στο ρόλο της Μαρούλας. Σήμερα σκηνοθετεί, αυτή τη σπουδαία παράσταση για μικρούς και μεγάλους, με τη μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη, δίνοντας μέσα απ' την εμπειρία της και την αγάπη της όλη την φροντίδα που αρμόζει στο παιδικό θέατρο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Σκηνοθεσία : Άννα Βαγενά
Μουσική : Λουκιανός Κηλαηδόνης
Επιμέλεια σκηνικών – κουστουμιών :  Κώστας Βελινόπουλος

ΠΑΙΖΟΥΝ :
Αγγελική Γκαλμπένη, Νικόλας Βατικιώτης, Γιάννης Βλαχογιάννης, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Δήμητρα Θεοδωροπούλου, Ηρώ Μητρούτσικου, Κων/νος Πολύζος, Χρήστος Ροδάμης, Κων/νος Συνετός.


Κάθε Κυριακή στις 12:00 μ.μ.
Καθημερινά για σχολεία

Τιμές εισιτηρίων:     12 ευρώ
Παιδικό - Μαθητικό : 10ευρώ
Για σχολεία : 7 ευρώ

Διάρκεια παράστασης : 2 ώρες με 10λεπτο διάλλειμα

Για παιδιά από 4 ετών


Μετά το τέλος της παράστασης της Κυριακής οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν την οικογενειακή τους έξοδο στο ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ!
Η Άννα Βαγενά έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη αγάπη και φροντίδα το οικογενειακό μενού, ώστε να είναι ποιοτικό και προπάντων προσιτό!


Drama perpetua
Θέατρο

Πολυχώρος «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων», Κύπρου 91Α & Σικίνου, Κυψέλη, τηλ. 213.004.04.96.

Μια παράσταση για το «ιερό» και το «βέβηλο» που κρύβεται στην ψυχή του σύγχρονου ανθρώπου, εμπνευσμένη από τα απομνημονεύματα του Henri Désiré Landru και το ημερολόγιο της Αγίας Perpetua.

Ο Henri Désiré Landru ήταν ένας κατά συρροή δολοφόνος που έζησε στο Παρίσι στις αρχές του 20ου αιώνα και καταδικάστηκε σε θάνατο γιατί αποπλάνησε και σκότωσε 12 γαλλίδες. Έπεσε στα χέρια της δικαιοσύνης χάρη στην καταγγελία μια κοπέλας που ξέφυγε από τον πολιορκητικό του κλοιό. Το τεκμήριο όμως που τον οδήγησε στην θανατική ποινή ήταν το χειρόγραφο ημερολόγιο που βρέθηκε στη βίλα του στο Καμπαί και στο οποίο κατέγραφε με μεγάλη λεπτομέρεια την πρώτη δολοφονική του πράξη.

Το ημερολόγιο της Αγίας Perpetua είναι η καταγραφή των τελευταίων ημερών της 23άχρονης μάρτυρος που έζησε στην Καρθαγένη το 203 μ.Χ. Στο κείμενο που είναι γραμμένο σε απλή και άμεση γλώσσα συμπυκνώνεται όλη η μεταφυσική εμπειρία του πρώιμου χριστιανισμού, μέσα από τα μάτια της φυλακισμένης γυναίκας λίγο πριν το θάνατό της στην ρωμαϊκή αρένα.

Απελευθερώνοντας τις μαρτυρίες αυτών των δύο προσώπων επί σκηνής, η παράσταση διερευνά τις περιοχές της ανθρώπινης ψυχής που ξεφεύγουν από τον έλεγχο της λογικής και βυθίζονται στον κόσμο του ενστίκτου. Ο σύγχρονος άνθρωπος, ερήμην του, κουβαλά στο σώμα του ύλη πολύ παλιότερη απ’ αυτόν: ένστικτα, ορμέφυτα, όνειρα, θεϊκή ουσία, σκοτάδι και φως. Το αστικό περιβάλλον, απομονώνει τον άνθρωπο από τον φυσικό του χώρο, εγκλωβίζοντας τον σ’ ένα κατασκευασμένο τοπίο (διαμέρισμα) που παραμορφώνει τα πρωτογενή του ένστικτα. Τα διαμερίσματα γίνονται θέατρα μικρών ή και μεγαλύτερων δραμάτων, χώροι καθημερινών δολοφονιών, ερώτων, δημιουργίας και καταστροφής. Δράματα για τα οποία συχνά δεν μαθαίνουμε τίποτα, που όμως υπάρχουν και διαμορφώνουν το πραγματικό αστικό μας τοπίο.


Σύνθεση κειμένων: Δημήτρης Σκαρέντζος
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Γιώργος Φριντζήλας

Σχεδιασμός φωτισμού : Μαρία Αθανασοπούλου
Σκηνικός χώρος - κοστούμια: D.P.
Χορογραφία Τάνγκο: Μαρία Καραγεώργου
Κατασκευές: Tigra Gassek
Φωτογραφίες: Μάρθα Φριντζήλα

Παίζουν: Γεωργία Τσαγκαράκη, Γιώργος Φριντζήλας

Σάββατο & Κυριακή στις 21.15
Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά
Είσοδος: 10 €

 


Μπαλέτο της Όπερας της Λυόν - Jiri Kylian: One of a Kind
Μουσική

Μπαλέτο σε τρεις πράξεις για σόλο βιολοντσέλο και μαγνητοταινία

«Αφού καθετί που κάνουμε είναι μάταιο, πρέπει να είναι θαυμαστό»
Γίρζι Κύλιαν
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Πέμπτη 8, Παρασκευή 9 & Σάββατο 10 Νοεμβρίου, ώρα 20.00

Ένα σπάνιο έργο τέχνης και ένα από τα σημαντικότερα σύνολα χορού του κόσμου, το Μπαλέτο της Λυόν, σε μια απόλυτη ενότητα φωτισμών, σκηνικού, μουσικής και χορογραφίας. Το One of a Kind είναι ένα ποίημα και μια γιορτή για τις ατομικές ελευθερίες του Γίρζι Κύλιαν.

Το One of a kind, όπως όλες οι χορογραφίες του Γίρζι Κύλιαν, ανιχνεύει τα «γιατί» των οικουμενικών θεμάτων και μετατρέπεται σε ένα πεδίο για τις ανθρώπινες σχέσεις και τα ένστικτα. Είναι ένα έργο διαχρονικό που ανεβαίνει σε τρεις παραστάσεις την Πέμπτη 8, την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Νοεμβρίου (ώρα έναρξης 20.00) στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη με ένα γαλήνιο και αυστηρό στην καθαρή ομορφιά του σκηνικό, που υπογράφει ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας Ατσούσι Κιταγκαβάρα(Atsushi Kitagawara) και με τον εξαιρετικό ολλανδό τσελίστα Πίτερ Βίσπελβευ(Pieter Wispelwey) που συνοδεύει τους χορευτές από την αρχή μέχρι το τέλος. Από τον μοναδικό ήχο του τσέλου και από μαγνητοταινία ακούγεται η πλούσια, ζωντανή μουσική του Αυστραλού συνθέτη Μπρετ Ντιν(Brett Dean) και κομμάτια των Carlo Gesualdo da Venosa, David Hykes, Fame-Cut-Frame, Benjamin Britten, Chiel Meijering, David Lumsaine, John Cage. Οι εξαιρετικοί φωτισμοί είναι του Μάικλ Σάιμον(Michael Simon), στενού συνεργάτη του Κύλιαν για πολλά χρόνια.


Το One of a kind, μια από τις τρεις μεγάλες χορογραφίες του Τσέχου χορογράφου, είναι παραγγελία του Ολλανδού υπουργού Εσωτερικών για τα 150 χρόνια του ολλανδικού Συντάγματος, μια έκφραση σεβασμού «σε όλες τις ελευθερίες της προσωπικής έκφρασης» με πολύ προσωπικές χορογραφίες για κάθε μέλος της ομάδας, μια στοχαστική μεταφορά για κάτι μοναδικά ανθρώπινο, την ατομικότητα.

«Το One of a kind είχε αφετηρία το ολλανδικό Σύνταγμα. Ωραία, αλλά δεν μπορείς να φτιάξεις χορογραφία από το ολλανδικό Σύνταγμα. Έτσι διαβάζεις πολύ και μετά φιλτράρεις, φιλτράρεις, φιλτράρεις και καταλήγεις σε κάτι απόλυτα βασικό, την ελευθερία του ανθρώπου, την ελευθερία της έκφρασης, τη σεξουαλική ελευθερία, την ελευθερία του λόγου. Και δημιουργείς μια αφηρημένη εκδοχή της ελευθερίας που μπορεί να απολαύσει κανείς σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο», δηλώνει ο χορογράφος.

«Είναι ένας χορός που δεν μπορείς να τον προσδιορίσεις. Μια χορογραφία για σημερινούς χορευτές, για σημερινές μέριμνες, με μια πρόβλεψη διαχρονικότητας. Είναι το καταστάλαγμα της πείρας και της κουλτούρας ενός άνδρα, του Γίρζι Κύλιαν, που συναντιέται αρμονικά με τον αρχιτέκτονα και τον μουσικό. Είναι απλό και φιλοσοφημένο», έγραψαν οι New York Times, όταν το One of a Kind παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη πριν από μερικά χρόνια.

Η χορογραφία αυτή του 1998 ήταν και ένα αποχαιρετιστήριο δώρο του Γίρζι Κύλιαν στην ομάδα του Νederlands Dance Theatre, της οποίας υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής για 24 χρόνια. Το One of a kind περιέλαβε όλους τους χορευτές της βασικής ομάδας –NDT1- που ο καθένας του χόρευε ένα σόλο, μια έκφραση της δική του ατομικότητας.

Ο Γίρζι Κύλιαν είναι ένας από τους κορυφαίους χορογράφους που άλλαξαν το τοπίο του ευρωπαϊκού χορού από την δεκαετία του 70 μέχρι και το τέλος του 20ου αιώνα. Είναι μια εξαιρετικά ιδιοσυγκρασιακή περίπτωση στην περιπέτεια αυτή και οι χορογραφίες του είναι στοχαστικές χωρίς να είναι εγκεφαλικές, ανήκουν στο σύμπαν του σήμερα χωρίς ακραίες καινοτομίες και καθορίζονται από την προσωπική του κοσμοαντίληψη, τη φιλοσοφία του για τους ανθρώπους και κύρια πηγή έμπνευσης έχουν πάντα τη μουσική. Οι κινήσεις που σχεδιάζει είναι λυρικές, αλλά και αφηρημένες, έχουν χιούμορ, εκφραστικότητα, αίσθημα και τη δύναμη να κάνουν το σώμα να σκέφτεται. Είναι δηλώσεις του βάθους και της πρωτοτυπίας του.

Ο Γίρζι Κύλιαν γεννήθηκε στην Πράγα το 1947 και άρχισε μαθήματα μπαλέτου στα 9 του χρόνια. Στα 20 του κέρδισε μια υποτροφία για την Royal Ballet School του Λονδίνου και εκείνη την περίοδο του προτάθηκε ένα συμβόλαιο για τα Μπαλέτα της Στουτγάρδης του John Crankco, συμβόλαιο που του επέτρεψε να αποδράσει από την Πράγα μετά τη σοβιετική επέμβαση του 1968. Στη Στουτγάρδη άρχισε να χορογραφεί και το 1975, αφού είχε κάνει δύο χορογραφίες για το Nederlands Dance Theatre, του προσφέρθηκε η θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της ομάδας αυτής. Τρία χρόνια αργότερα το όνομά του έγινε διεθνές με την εξαίσια χορογραφία Σιμφονιέτα, σε μουσική Λέος Γιανάτσεκ, στο Φεστιβάλ του Σπολέτο, στον Τσάρλστον της Νότιας Καρολίνας και μέχρι σήμερα στις αποσκευές του υπάρχουν 80 χορογραφίες.

Από τότε άλλαξαν πολλά. Οι χορογραφίες του έγιναν πιο αφηρημένες και ποικιλόμορφες και αν και εκπαιδεύτηκε ως κλασικός χορευτής, τον απασχολούσαν όλο και λιγότερο τα θέματα τεχνικής. «Τα σώματά μας έχουν 275 αρθρώσεις», λέει ο Κύλιαν, «οι συνδυασμοί μπορεί να είναι άπειροι. Ο Μιχαήλ Άγγελος έλεγε ότι δεν είναι και τίποτε σπουδαίο να φτιάξεις ένα γλυπτό, αφού όλες οι γραμμές βρίσκονται στον όγκο του μαρμάρου, εγώ απλώς απομακρύνω τα άχρηστα κομμάτια. Το ίδιο συμβαίνει και με τα σώματά μας. Οι χορευτές σήμερα έχουν όλο και πιο αθλητικά σώματα, όλο και πιο ποικίλα και αυτό έχει αυξήσει τη δημιουργική ελευθερία».

Ψηλός, λεπτός, με νεανικό αέρα, πάντα στο ποδήλατό του, ο Κύλιαν έκανε δεύτερη πατρίδα του την Ολλανδία, μια χώρα που δεν δίνει και πολύ σημασία στις ιεραρχίες και παρά τη παγκόσμια φήμη του δεν συμπεριφέρεται ως σταρ. Μέσα στην αίθουσα το κύρος του είναι απόλυτο και μόνο η παρουσία του αποσπάει από τους χορευτές τον καλύτερο εαυτό τους. Για πολλούς κριτικούς, η ήρεμη ηγεσία του και οι συγκινητικές και ανθρώπινες χορογραφίες του είναι τα μυστικά πίσω από τη μεταμόρφωση του NDT σε έναν από τους κορυφαίους χορευτικούς οργανισμούς. Τον Σεπτέμβριο του 1999, μετά από 24 χρόνια, παρέδωσε την καρέκλα του καλλιτεχνικού διευθυντή στην νεότερη γενιά χορογράφων, χωρίς να εγκαταλείψει την ομάδα. Απαλλαγμένος από τους διοικητικούς πονοκεφάλους παρέμεινε καλλιτεχνικός σύμβουλος και πρώτος χορογράφος.

«Αφού καθετί που κάνουμε είναι μάταιο, πρέπει να είναι θαυμαστό», είπε κάποτε ο Κύλιαν στους χορευτές του Μπαλέτου της παρισινής όπερας και τους κάλεσε στη δημιουργική συνενοχή που εδώ και χρόνια επιδιώκει. «Μου αρέσει πολύ να συμμετέχουν οι χορευτές στις χορογραφίες. Η εμπλοκή τους διευρύνει το λεξιλόγιο και τα στοχαστικά στρώματα της χορογραφίας ενώ τους απελευθερώνει να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους».

Το Μπαλέτο της Όπερας της Λυόν, με διευθυντή τον Γιώργο Λούκο, «είναι μια από τις χορευτικές ομάδες που αντανακλούν τον πολυπρόσωπο σημερινό κόσμο του χορού», όπως λέει ο ίδιος. Δημιουργήθηκε το 1969, από τον Λουί Ερλό, τον διευθυντή την Όπερας της Λυόν, που την μεταμόρφωσε και της άλλαξε εποχή. Το 1984 ο Ερλό κάλεσε την Φρανσουάζ Αντρέ και της ζήτησε να δημιουργήσει ένα καινούργιο σύνολο, αποκλειστικά συνδεδεμένο με τους σύγχρονους χορογράφους. Όταν η Αντρέ αποσύρθηκε το 1991, τη θέση της πήρε ο Γιώργος Λούκος που ήταν από το 1984 αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής. Είναι η πιο πολυταξιδεμένη και διεθνής χορευτική ομάδα της Γαλλίας, μια μεγάλη βιτρίνα για τον σύγχρονο χορό με συνεργασίες με μια μεγάλη γκάμα χορογράφων: Γουίλιαμ Φόρσάιθ, Γίρζι Κύλιαν, Νάτσο Ντουάτο, Νιλς Κρίστε, Ματς Εκ, Οχάντ Ναχαρίν, Κρίστοφερ Μπρούς, Ανζελέν Πρελζοκάζ, Τρίσα Μπράουν, Μερς Κανινχαμ.

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι €18,00 – 33,00 – 47,00 – 65,00€ (Διακεκριμένη Ζώνη)
Ειδικές τιμές: 9,00 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, Α.Μ.Ε.Α.), 12,00 € (65+, πολύτεκνοι).


«'Οσα παίρνει ο άνεργος» επιθεώρηση του Λάκη Μπέλλου και του Γιώργου Γαλίτη
Θέατρο

Θέατρο Μεταξουργείο, Ακαδήμου 14, τηλ. 2105284382

Η Άννα Βαγενά ξαναγυρίζει στο αγαπημένο της είδος, την επιθεώρηση, μετά από 20 χρόνια με έναν νεανικό, γεμάτο ενέργεια θίασο! Η σημερινή συγκυρία το απαιτεί άλλωστε! Το χιούμορ και η αισιοδοξία είναι τα μόνα όπλα ενάντια στην κρίση και η επιθεώρηση είναι η ναυαρχίδα!
Γι’ αυτό το σκοπό έχει συνταχθεί δίπλα στην Άννα Βαγενά και η θρυλική Βαγγελίτσα από τη Ραχούλα.... Τη Βαγγελίτσα που αγάπησαν οι παλαιότεροι και θα γνωρίσουν οι νεώτεροι.
Θεωρούμε την επιθεώρηση, καθαρά πολιτικό θέατρο, που μας δίνει τη δυνατότητα να κρίνουμε και να σχολιάσουμε τα όσα στραβά συμβαίνουν σήμερα στην πατρίδα μας. Και δυστυχώς είναι πολλά.
Με την επιθεώρηση “ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΡΓΟΣ” φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε την ανανέωση αυτού του σπουδαίου θεατρικού είδους, ανανέωση που έγινε με το “Ελεύθερο Θέατρο”, την “Ελεύθερη Σκηνή” και το “Θεσσαλικό Θεάτρο” στις δεκαετίες του '70 και του '80.
Κρατάμε, λοιπόν, την κλασσική φόρμα της επιθεώρησης, εμπλουτισμένη με ανανεωμένα κείμενα, γεμάτα εξυπνάδα και χιούμορ, που δεν προσβάλλουν τη νοημοσύνη του θεατή.


ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : Άννα Βαγενά
ΜΟΥΣΙΚΗ : Λουκιανός Κηλαηδόνης
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ : Κώστας Βελινόπουλος
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ : Ηλιάνα Αραβή

ΠΑΙΖΟΥΝ :
Άννα Βαγενά, Σοφία Αλεξανιάν, Ηλιάνα Αραβή, Γιώργος Γιαννακάκος, Κατερίνα Θεοχάρη, Σταύρος Καλλιγάς, Νίκος Μπουρνιάς, Βασίλης Μυλωνάς.


ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Κυριακή :         20:15
Τετάρτη:           19:00
Πέμπτη:           20:00


ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
•    Γενική είσοδος : 17 ΕΥΡΩ
•    Λαϊκή απογευματινή :15  ΕΥΡΩ
•    Συνταξιούχοι άνω των 65, άνεργοι (με την επίδειξη της κάρτας ΟΑΕΔ), πολύτεκνοι, φοιτητές, μαθητές : 12 ΕΥΡΩ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 2 ώρες και ένα τέταρτο με διάλειμμα





Page 4 of 5
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>