Ημερολογιακό Αρχείο
< March 2014 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
          1 2
3 4 5 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
1991-2014: Ήταν κάποτε ένα Μέγαρο;
Μουσική
Δημοσιεύουμε την ανακοίνωση του Σωματείου των εργαζομένων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συντασσόμαστε εξ ολοκλήρου μαζί τους. Το ΜΜΑ είναι από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς φορείς στη χώρα μας και η λειτουργία του πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα. 
 
 
Οκτώ μήνες μετά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης για οριστική λύση, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών πνέει τα λοίσθια…
 
Το Μέγαρο Μουσικής δεν είναι επιχείρηση, σκοπός του δεν είναι το κέρδος, είναι ο πολιτισμός − και γι’ αυτό επιχορηγείται.
 
Εξαρχής ήταν γνωστό στο κράτος ότι τα δάνεια για την ανέγερση του νέου κτιρίου δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να εξυπηρετηθούν από το ίδιο το Μέγαρο. Ως εκ τούτου, το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε, από την πρώτη στιγμή, ως εγγυητής, να αποπληρώνει τις δόσεις του δανείου. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η λειτουργική επιχορήγηση του Μεγάρου Μουσικής χρησιμοποιείται για την αποπληρωμή των δόσεων του δανείου. 
 
Έτσι πλέον το Μέγαρο αδυνατεί να καλύψει τις λειτουργικές του δαπάνες, καθώς και τη μισθοδοσία των εργαζομένων. 
 
Να υπενθυμίσουμε εδώ για άλλη μια φορά ότι, ακόμη κι αν το Μέγαρο πάψει να λειτουργεί, το ελληνικό Δημόσιο θα συνεχίσει, ως εγγυητής, την αποπληρωμή των δανείων.
 
Όλο αυτόν τον καιρό το Μέγαρο συνέχισε την υποδειγματική λειτουργία του στηριζόμενο εν πολλοίς στην ευσυνειδησία των υπαλλήλων του, και παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Μεταξύ άλλων εκδηλώσεων, και η πολύ σημαντική τελετή έναρξης της ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποιήθηκε άψογα, χάρη στον επαγγελματισμό των εργαζομένων. 
 
Κανείς δεν έχει καταλάβει πως το Μέγαρο καταρρέει. Πως, αν δεν αλλάξει κάτι γρήγορα, το Μέγαρο κλείνει!
 
Η κυβέρνηση έχει δηλώσει πως θέλει το Μέγαρο ανοιχτό, αλλά οι λύσεις αργούν. 
Και εμείς, οι εργαζόμενοι του Μεγάρου, κρούουμε κώδωνα κινδύνου σε μια περίοδο που ο δεσμός του Μεγάρου με την κοινωνία ολοένα και ενδυναμώνεται.
 
Ζητάμε την οριστική λύση που θα διασφαλίζει όχι μόνο το αύριο του Οργανισμού και τις θέσεις εργασίας μας, αλλά κυρίως την ίδια και καλύτερη ακόμη ποιότητα λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών για το κοινό.
 
Το πρόβλημα με το Μέγαρο δεν είναι απλώς αν θα χάσουν τη θέση τους άλλοι 195 εργαζόμενοι, αλλά αν αντέχει μια ολόκληρη κοινωνία να χάσει την πρόσβασή της σ’ αυτό το παράθυρο που ανοίγει για όλους μας η Τέχνη. Όπως έγραψε πρόσφατα ο μουσικός και μέλος του Δ.Σ. του ΟΜΜΑ Αλκίνοος Ιωαννίδης: «Αν έλεγε κανείς στους κατοίκους της Γλασκώβης, της Σεούλ, του Καράκας, του Σικάγο, της Στοκχόλμης, της Αβάνας, του Παρισιού ή της Μόσχας πως το δικό τους Μέγαρο πρέπει να κλείσει, θα τον έπαιρναν με τις πέτρες αριστεροί, δεξιοί, πλούσιοι, φτωχοί, αναρχικοί και λογιστές… Ο χώρος αυτός ανήκει σε όλους τους κατοίκους του τόπου. Ανήκει εξίσου στον χορηγό και στον άνεργο ή στον φοιτητή, που μπορεί να παρακολουθήσει δωρεάν ή με ελάχιστο εισιτήριο σπουδαίες συναυλίες κλασικής και άλλης μουσικής, έχοντας επίσης ελεύθερη πρόσβαση σε μια ανοιχτή, σύγχρονη Μουσική Βιβλιοθήκη».
 
Ιδιοκτήτης του Μεγάρου είναι ο κάθε έλληνας πολίτης. 
Το μέλλον του Μεγάρου μας αφορά όλους. Γιατί είναι το μέλλον που πρέπει να οραματιζόμαστε για τον εαυτό μας και για τις γενιές που έρχονται. 
 
Το Δ.Σ. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

DUO FINA "Δυο Τενόροι στα μπουζούκια"
Θέατρο
Μουσική κωμωδία των αδερφών Τάκη και Γιάννη Φίνα. Κάθε Κυριακή στις 18.30 στο Half Note Jazz Club
 
 Οι δίδυμοι τενόροι και πιανίστες, Τάκης και Γιάννης Φίνας (Duo Fina), παρουσιάζουν φέτος στη σκηνή του "Half Note Jazz Club" τη νέα τους μουσική παράσταση "Δυο Τενόροι στα Μπουζούκια". Οι αδερφοί Φίνα έχουν χαρακτηριστεί ως μοναδικό φαινόμενο δίδυμων τενόρων και πιανιστών με κοινή καριέρα και έχουν πραγματοποιήσει πολυάριθμες εμφανίσεις σε Ελλάδα, Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική. Η άψογη τεχνική της φωνής τους, σε συνδυασμό με τις χαρισματικές μουσικές τους ικανότητες και την θεατρική τους παρουσία, συνθέτουν ένα σπάνιο ντουέτο στα μουσικά δρώμενα παγκοσμίως.
 
Στη μουσική κωμωδία «Δυο τενόροι στα μπουζούκια», σύμφωνα με το σενάριο, το οποίο μαζί με την σκηνοθεσία υπογράφουν οι αδερφοί Φίνα, δύο τραγουδιστές της όπερας, μένουν άνεργοι, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Δίχως να έχουν άλλη επιλογή για την επιβίωσή τους, αποχαιρετούν τη μεγάλη τους αγάπη που είναι το κλασικό τραγούδι και αποφασίζουν να εργαστούν σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, αφού πρώτα περάσουν με επιτυχία το στάδιο της οντισιόν... Όμως, θα καταφέρουν να ανταποκριθούν επιτυχώς στις απαιτήσεις του νέου ρεπερτορίου τους.;
Μία μουσική κωμωδία του γνωστού λυρικού ντουέτου, που για άλλη μια φορά θα μας οδηγήσει στον κόσμο του χιούμορ, της ανατροπής και των εκπλήξεων. Μαζί τους, στον ρόλο του Μαγαζάτορα... ο Παναγιώτης Γεώργας.
 

Μονογαμία του Μάρκο Αντόνιο Ντε Λα Πάρρα
Θέατρο
Μια διαφορετική κωμωδία,  με ανθρώπινα και συγκινητικά στοιχεία ανεβαίνει από τις 10 Μαρτίου στο Θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων: η «Μονογαμία» του Χιλιανού Μάρκο Αντόνιο Ντε Λα Πάρρα, σε σκηνοθεσία Σταύρου Στάγκου και πρωταγωνιστές τους Κρατερό Κατσούλη και Πέτρο Λαγούτη.
 
Πρόκειται για ένα έργο που «βουτάει» με τόλμη και χιούμορ στο θέμα των σχέσεων, της ερωτικής «πίστης» και των κοινωνικών στερεοτύπων που όλοι λίγο-πολύ μαθαίνουμε να ακολουθούμε. Κυρίως όμως είναι ένα έργο ανατροπών, όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται...
 
Ο Φελίπε και ο Χουάν είναι αδέρφια, κάπου γύρω στα σαράντα. Ο πρώτος είναι καλλιτέχνης, ευαίσθητος, δημιουργικός, με πολλές εμπειρίες στις γυναίκες, φιλοσοφημένος και άνετος. Ο Χουάν από την άλλη πλευρά είναι συντηρητικός,  «σφιγμένος» και απόλυτα «τακτοποιημένος» στην δουλειά του και στην  οικογενειακή ζωή του.
 
Ο Χουάν ζητά από τον Φελίπε να συναντηθούν σε ένα private club, για να του εκμυστηρευτεί ένα πρόβλημά του. Από εκεί και  μετά, μυστικά και ψέματα έρχονται στην επιφάνεια και η μια ανατροπή ακολουθεί -καταιγιστικά- την άλλη μέχρι το επίσης ανατρεπτικό, βαθιά ανθρώπινο και απολαυστικό φινάλε!
 
Ο Μάρκο Αντόνιο Ντε Λα Πάρρα είναι σύγχρονος, γνωστός θεατρικός συγγραφέας αλλά και ψυχίατρος. Πολυγραφότατος (περισσότερα από εβδομήντα θεατρικά έργα, μυθιστορήματα, δοκίμια), που έχει βραβευτεί πολλές φορές για την δουλειά του και είναι μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών.  
 
Το έργο θα παίζεται Δευτέρα, Τρίτη στις 21:00 και Τετάρτη στις 22:15 για λίγες μόνο παραστάσεις. Η μετάφραση είναι της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, τα σκηνικά της Άσπας Καρυώτογλου και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου. Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστιάνα Πανοπούλου
 
Styling: Τζίνα Περιμένη
 
Μουσική επιμέλεια: Ειρήνη Μπαλτά, Σταύρος Στάγκος
 
Ηxητική επιμέλεια: Νάσος Τσιάλτας
 
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
 
Δευτέρα, Τρίτη, 21:00, Τετάρτη, 22:15
 
Διάρκεια: 80 λεπτά, χωρίς διάλειμμα
 
Τιμές εισιτηρίων: 15, 12, 10 φοιτητικό, 7 ανέργων
 

Φασισμός Και Πριαπισμός
Θέατρο
 
 
Του Γιάννη Γαβρίλη
 
 
Ίσως ως τίτλος για να σχολιάσεις μια παράσταση να δημιουργεί ερωτηματικά, μπορεί και αποστροφή.
Πόση αλήθεια μπορεί να βρει κανείς σε αυτές τις δύο λέξεις;
Παρακολούθησα την παράσταση της ''Ομάδας 92'' στο Θέατρο ''Φούρνος'' (Μαυρομιχάλη 168) ''Ελάτε σ' εμάς για έναν καφέ''. Η ελεύθερη διασκευή (από την ίδια την ''Ομάδα'') του σεναρίου της ταινίας του Αλμπέρτο Λατουάντα ''Venga a prendere il caffe da noi''(1970) με τον Ούγκο Τονιάτσι βασισμένη σε δύο νουβέλες του Πιέτρο Κιάρα ''La spartizione'' και ''Η Μοιρασιά''(1964).
Μια παράσταση που,χωρίς καμία δόση υπερβολής, με κέρδισε.
Η υποδειγματική σκηνοθεσία του Βασίλη Νικολαΐδη που με το έμφυτο χιούμορ του ως άνθρωπος, δημιούργησε απολαυστικές σκηνές σε ένα έργο που φέρεται ως ''Μαύρη Κωμωδία'' αλλά είναι τόσο σκληρό έως ανελέητα δεικτικό. Τ ο έργο περιγράφει τη σχέση ενός δημοσίου υπαλλήλου με τρεις ανύπαντρες αδελφές στην εποχή του Μεσοπολέμου, στη φασιστική Ιταλία του Μουσολίνι.
Η πρόσκληση για έναν καφέ που θα καθιερωθεί κάθε Κυριακή, που θα έχει τραγική εξέλιξη, και θα οδηγήσει τους ήρωες σε οριακές καταστάσεις και ένα εξ ίσου τραγικό τέλος. Με πολύ χιούμορ, και σκαμπρόζικες καταστάσεις, το έργο δεν είναι παρά ένα αλληγορικό σχόλιο στη γέννηση την άνοδο και στην πτώση του φασισμού, αλλά και την ανεξέλεγκτη σεξουαλικότητα που οδηγεί στην ανάγκη ακούσιας επικυριαρχίας του ανδρός θύτη στα 'κορίτσια'' θύματα του, με σαφή αναφορά στην φασιστική ''διείσδυση''.Οι εξαιρετικές ερμηνείες απογείωσαν την παράσταση. Με την συγκροτημένη ερμηνεία της η κ. Στέλλας Χατζημιχελάκη στο ρόλο της Φορτουνάτα Ποστιλιόνι της μεγαλύτερης αδελφής, την πειστικότητα, της κ. Μαρίας Καρακίτσου ως Καμίλλα, την απολαυστική κ. Ιουλία Σιάμου ως Ταρσίλα την εκπληκτική κ. Ευγενία Μαραγκού στο ρόλο της υπηρέτριας Τερέζας (θεωρώ, επιτρέψτε μου, οτι δίνει ρεσιτάλ υποκριτικής). Ο κ. Γιώργος Σκυριανός ερμηνεύοντας τον μικρό σε εμφάνιση ρόλο του γιατρού, είναι αψεγάδιαστος και βέβαια ο κ.Θανάσης Κουρλαμπάς. Που πατάει γερά πάνω στο σανίδι υποδυόμενος τον αχόρταγο ''σεξουαλικά προικισμένο'' Παροντσίνι που τελικά αποκαλύπτεται ως ένας ανασφαλής,εκδικητικός και ψεύτης ''κόκορας''.Ρόλος απαιτητικός που ο κ. Κουρλαμπάς λόγω της πορείας του στο Θέατρο και του ταλέντου του, διεκπεραιώνει με το απαιτούμενο χιούμορ και την υπονομευτική τραγικότητα.Πολύ καλή η δουλειά του κ. Γιάννη Μετσικώφ στο σκηνικό χώρο και στα κοστούμια. Ιδιαίτερη μνεία στην επιμέλεια της κίνησης στην κ.Κική Σελιώνη.Οι φωτισμοί του κ. Αποστόλη Τσατσάκου ανέδειξαν την απαιτούμενη νοσηρή ατμόσφαιρα.Σας συνιστώ να μη το χάσετε αν δεν το είδατε πέρσι.Και αν το είδατε να το ξαναδείτε. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9.00μ.μ.

Page 1 of 2
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>