Ημερολογιακό Αρχείο
< June 2014 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Ευρωπαϊκό Μουσείο της Χρονιάς 2014
Εικαστικά - Τέχνες
Βραβεία και διακρίσεις στα καλύτερα ευρωπαϊκά μουσεία τη χρονιάς από το φόρουμ Ευρωπαϊκών Μουσείων και το Συμβούλιο της Ευρώπης.  
 
Λαμπρή τελετή στο Ταλίν της Εσθονίας στις 17 Μαϊου 2014. 
 
Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι το Φόρουμ Ευρωπαϊκών Μουσείων ανοίγει το Διαγωνισμό για το Βραβείο Ευρωπαϊκού Μουσείου της Χρονιάς 2015 και ως εκ τούτου καλούμε τα ευρωπαϊκά μουσεία να υποβάλουν τις αιτήσεις τους προσδοκώντας ότι και η Ελλάδα  θα δώσει το παρόν στο διαγωνισμό αυτό, όπως και στο παρελθόν, όπου βραβεύτηκαν δυο ελληνικά μουσεία – το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα στο Ναύπλιο και το μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης. Η καταληκτική ημερομηνία για τις αιτήσεις είναι στις 20/06/2014.  Για περισσότερες πληροφορίες για τη συμμετοχή σας μπορείτε να επισκεφθείτε  την ιστοσελίδα του European Museum Forum – Council of Europe – www.emf.com. Η επόμενη τελετή απονομής βραβείων των καλύτερων μυρωπαικών μουσείων θα γίνει τον Μάιο στη Γλασκώβη. 
Το φόρουμ Ευρωπαϊκών Μουσείων, European Museum Forum (EMF) είναι ένας ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει θεσπίσει από το 1977, το βραβείο ‘Ευρωπαϊκού Μουσείου της Xρονιάς’ υπό την αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης. Σκοπός του θεσμού αυτού είναι να αναδεικνύει και να προβάλλει τα καλύτερα ευρωπαϊκά μουσεία  και να ενθαρρύνει τις πρωτοποριακές μεθόδους που εφαρμόζονται στον κόσμο των μουσείων  και να συμβάλλει στην προώθηση της καινοτομίας και της εκπαίδευσης  των πολιτών. 
 
Το μέλος του Δ.Σ του φόρουμ Ευρωπαϊκών Μουσείων, European Museum Forum (EMF), ΕΜΥΑ Council Of Europe και Πρόεδρος του Heritage and Museums,  Λίλα Ντε Τσάβες μας ανακοινώνει τα βραβευμένα μουσεία της χρονιάς 2014:
 
•Το Βραβείο Ευρωπαϊκού Μουσείου της Χρονιάς 2014 απονεμήθηκε στο Μουσείο της Αθωότητας (Museum of Innocence) της Κωνσταντινούπολης, στην Τουρκία. Το Μουσείο της Αθωότητας, που δημιουργήθηκε από τον Ορχάν Παμούκ, είναι ένα ιστορικό μουσείο που αφορά τη ζωή στην Κωνσταντινούπολη το δεύτερο ήμισυ του 20ου αιώνα. Λειτουργεί ως ένα μικρό και προσωπικό, τοπικό και βιώσιμο μοντέλο για την ανάπτυξη νέων μουσείων, προσφέρει έμπνευση και καθιερώνει νέα πρότυπα στον τομέα των μουσείων. Το μουσείο έχει λάβει ως έπαθλο νίκης το γλυπτό: «Το Αυγό» του Χένρι Μουρ, το οποίο και θα έχει στην κατοχή του ως έκθεμα για έναν χρόνο.
•Το Βραβείο του Συμβουλίου της Ευρώπης 2014 απονεμήθηκε στο Μουσείο “Baksi” (Baksi Museum) στο Bayburt της Μικράς Ασίας. Ενσωματωμένο μέσα στη φυσική ομορφιά των Μικρασιατικών τοπίων, το Μουσείο Baksi συνταιριάζει το αγροτικό με το αστικό, την παραδοσιακή κουλτούρα με το σημερινό τρόπο ζωής και τα παραδοσιακά επαγγέλματα με τη σύγχρονη τέχνη.  Το μουσείο έλαβε ως έπαθλο νίκης το έργο τέχνης ‘La femme aux beaux seins’, του Joan Miró, το οποίο και θα έχει στην κατοχή του προς έκθεση για έναν χρόνο.
•Το Βραβείο “Siletto” απονεμήθηκε στο μουσείο “Saurer” (Saurer Museum), στο Arbon της Ελβετίας΄. Το βραβείο αυτό, που απονέμεται σε ένα μουσείο για τη συνεργασία του με την τοπική κοινότητα και την ανάμειξη εθελοντών, πήγε αυτή τη χρονιά στο Μουσείο “Saurer”. Η εταιρεία φορτηγών Saurer υπήρξε σημαντικός εργοδότης στο Arbon μέχρι το 1987. Με το κλείσιμο της εταιρείας πάνω από 6.000 άτομα έχασαν τις δουλειές τους, κάτι που αποτέλεσε τεράστιο πλήγμα στην υπερηφάνεια, την οικονομία και το ηθικό της κοινότητας. Το ‘Saurer Oldtimers Club’ ξεκίνησε να συλλέγει και να αποκαθιστά οχήματα μάρκας Saurer, κι έχει δημιουργήσει ένα μουσείο υψηλών επαγγελματικών προδιαγραφών εξ ολοκλήρου μέσω της εθελοντικής προσφοράς.
•Το Βραβείο “Kenneth Hudson”  απονεμήθηκε στο Μνημείο Žanis Lipke, Ρίγα, Λεττονία. Αυτό το νέο μουσείο, που εγκαινιάστηκε το 2013 από δύο αρχηγούς κρατών, αποτίει φόρο τιμής στην επιχείρηση διάσωσης που οργανώθηκε από το λιμενεργάτη και λαθρέμπορο Žanis Lipke, ο οποίος κατάφερε να σώσει τις ζωές περισσότερων από 50 Εβραίων του Γκέτο της Ρίγα, κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. 
 
 
Τα παρακάτω μουσεία έλαβαν Ειδικές Διακρίσεις από την Κριτική Επιτροπή EMYA 2014:
 
•Εσθονικό Ναυτικό Μουσείο Lennusadam, Seaplane Harbour, Estonian Maritime Museum, στο Ταλίν της Εσθονίας. Για την εντυπωσιακή ναυτική ατμόσφαιρα, με θεαματικό και θεατρικό εκθεσιακό σχεδιασμό πανέμορφα ενσωματωμένο στο κτίριο και για την φανερά κεντρική θέση του επισκέπτη στην καρδιά της διαδικτυακής εμπειρίας που του επιτρέπει να κατεβάσει πληροφορίες ενώ διαβαίνει την έκθεση.
•Bildmuseet, στην Umeå της Σουηδίας. Για τη δημιουργία ενός σύγχρονου, καινοτόμου μουσείου που προσφέρει δυναμική εκθεσιακή συνοχή και μια μόνιμη πλατφόρμα για την προώθηση Ευρωπαϊκής και παγκόσμιας πολιτισμικής γνώσης και πολυεπίπεδου διαπολιτισμικού διαλόγου.
•Museo Nacional de Ciencia y Tecnología, (Muncyt) στην A Coruña της Ισπανίας. Για την ικανότητά του να μεταδίδει επιστημονικές και τεχνικές έννοιες με τρόπο που εμπνέει και για την ισχυρή του αφοσίωση στην κοινωνική ευθύνη της συντήρησης της τεχνικής, βιομηχανικής και επιστημονικής κληρονομιάς της Ισπανίας και της Γαλικίας.
•Museo Occidens / Catedral de Pamplona,  στην Ισπανία. Για τον εξαιρετικό τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις αξίες που θεμελιώνουν τον πολιτισμό της «Δύσης» και μας καλεί να επανεξετάσουμε το συλλογικό μας μέλλον και την αντίληψή μας περί δημοκρατίας, αλληλεγγύης, δικαιοσύνης, ειρήνης και ελευθερίας.
•Kazerne Dossin – Μνημείο, Μουσείο και Κέντρο Τεκμηρίωσης για το Ολοκαύτωμα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, στο Mechelen του Βελγίου. Το μνημείο του Ολοκαυτώματος αποτίει φόρο τιμής στους Εβραίους θύματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που μεταφέρθηκαν από τους στρατώνες Dossin, σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Γερμανία και την Πολωνία.
•Flossenbürg - Μνημείο Στρατοπέδου Συγκέντρωσης στη Γερμανία. Το στρατόπεδο συγκέντρωσης Φλόσενμπεργκ λειτούργησε από το 1938 μέχρι το 1945. Από το 1946 και μετά το στρατόπεδο μετατράπηκε σε μνημείο αποτίνοντας φόρο τιμής στους περίπου 90.000 ανθρώπους που κρατήθηκαν αιχμάλωτοι στο στρατόπεδο, 30.000 από τους οποίους δεν το εγκατέλειψαν ζωντανοί.