Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2012 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
           
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Σκηνοθεσία: Pierre Schoeller, Σενάριο: Pierre Schoeller, Μουσική: Philippe Schoeller, Φωτογραφία: Julien Hirsch, Πρωταγωνιστούν: Olivier Gourmet, Michel Blanc, Zabou Breitman, Διάρκεια: 115', Διανομή: Strada Films

Η ταινία ακολουθεί τον Υπουργό Μεταφορών της Γαλλίας, Μπερτράν Σαν Ζαν, που έρχεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας όταν  ένα πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα λαμβάνει χώρα. Με αφετηρία αυτό το σημείο, παρακολουθούμε την πολυτάραχη ζωή του υπουργού, καθώς και τις τριβές που αντιμετωπίζει στον πυρήνα του πολιτικού συστήματος. Συγκεκριμένα, ο υπουργός έχει ταχθεί δημόσια κατά της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών σταθμών, όμως το σύνολο του πολιτικού του περίγυρου αντιτίθεται σε αυτήν την στάση. Σημαίνοντα ρόλο στην ιστορία θα διαδραματίσει ο λιγομίλητος οδηγός που θα προσλάβει, καθώς παρακολουθούμε την σταδιακή υποχώρηση του υπουργού στις θέσεις του περί ιδιωτικοποιήσεων.

Η ταινία του Πιέρ Σέλερ διαφέρει σημαντικά από τις συνήθεις ταινίες που αφορούν τα τεκταινόμενα του πολιτικού συστήματος.  Πρόκειται για μια ταινία που ισορροπεί ανάμεσα στην εσωτερική διαταραχή του υπουργού, δίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο μια υποκειμενική σκοπιά στο ύφος της ταινίας, και στα όσα διαδραματίζονται πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας.  Έτσι, χάρη και στη μουσική της ταινίας δομείται μια νοσηρή ατμόσφαιρα, που πηγάζει από τον ιδιάζοντα ψυχισμό του υπουργού και, παράλληλα, ακολουθείται μια εκ των έσω προσέγγιση για το ποιόν του πολιτικού κυκλώματος, διατηρώντας όμως «ψύχραιμες» αποστάσεις δίχως να είναι εξόφθαλμα στρατευμένη. Η στιβαρή παραγωγή, το σφιχτό σενάριο και οι καλά μελετημένες ερμηνείες καταλογίζονται στα δυνατά χαρτιά της ταινίας.

Ο «Υπουργός» αξίζει σαφώς της προσοχής του θεατή μιας και κινείται με δεξιότητα ανάμεσα στο εσωτερικό θρίλερ και το πολιτικό σχόλιο, δίνοντας, απουσία μανιχαϊσμού, ένα πολύ ώριμο πορτρέτο του πολιτικού: Η σύγκρουση της προσωπικής ιδεολογίας με την αδήριτη ανάγκη
για φήμη και εξουσία.

Π. Ταγκ.