Ημερολογιακό Αρχείο
< May 2012 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 31      

Σκηνοθεσία: Larysa Kondracki, Σενάριο: Eilis Kirwan, Larysa Kondracki, Μουσική: Mychael Danna, Φωτογραφια: Kieran McGuigan, Πρωταγωνιστούν: Rachel Weisz, Monica Bellucci, Vanessa Redgrave, Διάρκεια: 112', Διανομή: Village Films

Η Κάθριν Μπόλκοβακ είναι αστυνομικός από το Λίνκολν της Νεμπράσκα, πρόσφατα χωρισμένη, έχοντας χάσει την κηδεμονία του παιδιού της. Όταν της γίνεται μια ιδιαίτερα δελεαστική προσφορά να εργαστεί για τη Διεθνή Αστυνομία των Ηνωμένων Εθνών στη μεταπολεμική
Βοσνία, τη δέχεται μετά χαράς. Απ’ τις πρώτες κιόλας υπηρεσιακές στιγμές της, αντιλαμβάνεται τις τα «σημάδια» του αιματηρού πολέμου  καθώς και τους παράτυπους χειρισμούς των αρχών.  Η παραμονή της στη Βαλκανική χώρα λαμβάνει μια άλλη τροπή, όταν αναμιγνύεται στην υπόθεση της Ράγια, μιας νεαρής κοπέλας η οποία «πωλήθηκε» σε ένα κύκλωμα πορνείας. Καθώς προχωρά την έρευνά της, ανακαλύπτει ότι πρόκειται για ένα καλοστημένο δίκτυο διακίνησης γυναικών υποστηριζόμενο από ψηλά. Δίχως να το βάλει κάτω και με ελάχιστους
συμμάχους, θα συγκρουστεί ολέθρια με τη διαφθορά και την απανθρωπιά.

Η ταινία της Λαρίσα Κοντράτσκι θίγει με σκληρότητα και δίχως ωραιοποίηση ένα πολύ ευαίσθητο ζήτημα, που μάλιστα βασίζεται σε αληθινά γεγονότα. Διεισδύοντας στα άδυτα ενός ειδεχθούς κυκλώματος, μεταφέρει με τρόπο κραυγαλέο τη βαναυσότητα, τη διαφθορά και την απανθρωπιά που επικρατεί στον κρανίου τόπο της Βοσνίας, λίγο μετά τον πόλεμο. Θα λέγαμε ότι η σκηνοθεσία δεν είναι ιδιαίτερα πιστή και ακόλουθη στο μείζον ζήτημα που εκτυλίσσεται στην οθόνη. Αντίθετα, στερείται συνοχής και ύφους, επιδιδόμενη σε περίεργες γωνίες λήψεις και κινήσεις τις κάμερες που δεν αποσκοπούν κάπου. Εντούτοις, ο οξύς προβληματισμός που παρατίθεται καθώς και το καλοφτιαγμένο σενάριο αρκούν για να δώσουν μια ταινία αρκετά ενδιαφέρουσα που δεν «ξεφουσκώνει» σε κανένα σημείο της. Αξίζει να αναφέρουμε την
εξαιρετική ερμηνεία της Ρέιτσελ Βάις, η οποία χτίζει με ευαισθησία ένα πορτρέτο αφοςίωσης, ηθικής και δικαιοσύνης, στον αντίποδα της πανταχού παρούσας διαφθοράς.

Π. Ταγκ.