Σκηνοθεσία: Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Σενάριο: Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Φωτογραφία: Γιάννης Δασκαλοθανάσης, Μουσική: Κώστας Χρηστίδης, Πρωταγωνιστούν: Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Μαρίνα Καλογήρου, Γιώργος Κωνασταντίνου, Μάρω Κοντού, Θέμις Μπαζάκα, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Διάρκεια: , Διανομή: Village Filims

Ο Δημήτρης είναι ένας νέος σκηνοθέτης. Μένει στην Πλάκα σε ένα τυπικό πλακιώτικο σπίτι μαζί με το σκύλο του, τη Μοναξιά. Ένα βράδυ η Μοναξιά του ζητάει να βγουν έξω. Βγαίνουν έξω αλλά ένα διερχόμενο αυτοκίνητο χτυπάει το σκύλο...
Ο Δημήτρης είναι ένας νέος σκηνοθέτης. Μένει στην Πλάκα σε ένα τυπικό πλακιώτικο σπίτι με το σκύλο του, τη Μοναξιά. Ένα βράδυ η Μοναξιά του ζητάει να βγουν έξω. Αυτός την βγάζει στον κήπο και κλείνει την πόρτα. Ξαφνικά στο σπίτι μπαίνουν διαρρήκτες και τον χτυπούν άσχημα στέλνοντάς τον στο νοσοκομείο...
Αυττές είναι οι και δύο εκδοχές της ιστορίας που αρχίζει σιγά σιγά να ξετυλίγεται μπροστά μας. Πώς θα είχε εξελιχθεί η ζωή του Δημήτρη αν είχε βγάλει βόλτα τον σκύλο του και πώς αν είχε μείνει σπίτι. Πόσο σημαντικά είναι κάποια ασήμαντα τυχαία περιστατικά και κατά πόσο μπορούν να καθορίσουν τη ζωή μας.

Στο ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη με διπλό ρόλο, αυτόν του σκηνοθέτη και σεναριογράφου, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης επιλέγει ένα αρκετά αβανταδόρικο θέμα που ήδη είδαμε στο Sliding Doors με την Gwyneth Paltrow.  Πώς ένα τυχαίο γεγονός θα επηρέαζε τη ζωή του με την πλοκή να ξετυλίγεται ταυτόχρονα σε δύο παράλληλες ιστορίες. Όπως όλα τα προϊόντα, τόσο αυτά της Τέχνης όσο και της βιομηχανίας έχουν συγκεκριμένους αποδέκτες. Το συγκεκριμένο απευθύνται αναμφίβολα αυτούς που απόλαυσαν το Notting Hill, το Sleepless in Seattle ή το One Day. Το σενάριο είναι το πρώτο μεγάλο ατού της ταινίας. Παρ΄ όλο που δεν είναι πρωτότυπο, ο Παπακαλιάτης το χειρίζεται με περισσή μαεστρία και οι ανατροπές διαδέχονται η μια την άλλη μέχρι τέλους. Οι ατάκες είναι ένα άλλο σημείο στο οποίο ο δημοφιλής ηθοποιός τα πάει αρκετά καλά και η συγκεκριμένη ταινία δεν αποτελεί εξαίρεση. Θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι κατάφερε να μην πέσει στην παγίδα της τηλεοπτικής μεταφοράς ή των τηλεοπτικών μανιερισμών. Η ταινία είναι καθαρό σινέμα! Πράγμα που πολλές ελληνικές παραγωγές δεν καταφέρνουν να το αποφύγουν. Σεναριακά σε ρόλο σχολιαστών και όχι μόνο, έχουν...μαντέψτε! Ο Αντωνάκης και η κυρία Ελενίτσα! Σωστά. Ο Γιώργος Κωνσταντίνου και η Μάρω Κοντού στη συνέχεια των ρόλων τους της ταινίας Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα. Πολύ αγαπημένοι, μόνο που τώρα πια έχουν και εγγόνια. Η εγγονή τους μάλιστα, είναι η κοπέλα που θα παίξει το ρόλο κλειδί στην ταινία. Πιστέψτε μας, για αυτό και μόνο αξίζει κανείς να δει την ταινία. Ενώ κατά τη διάρκειά της οι αναφορές στο κλασικό φιλμ του Τζαβέλα είναι ατελείωτες. Σκηνοθετικά, ο Παπακαλιάτης, έχει δανειστεί πολλά από γνωστές ταινίες, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό. Ευχάριστη έκπληξη η αγάπη με την οποία βλέπει την Αθήνα. Η δική του Αθήνα είναι η Πλάκα με τα όμορφα σπίτια της, τις γαζίες, τα ωραία γραφικά καφενεδάκια. Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι που βλέπουν ότι υπάρχει ομορφιά ολόγυρά μας. Αθήνα δεν είναι μόνο η Κυψέλη, ο Άγιος Παντελεήμονας, οι άστεγοι και οι μετανάστες και η Αθήνα της ασχήμιας και της μιζέριας, όπως συνήθίσαμε να βλέπουμε κατά κόρον στην μεγάλη οθόνη. Κουραστήκαμε πια! Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει η όμορφη Αθήνα, η Αθήνα των ρομαντικών και των ερωτευμένων, η Αθήνα της νοσταλγίας, η νεοκλασική Αθήνα και δόξα τω Θεώ γι' αυτό!  Η σκηνοθεσία σαφώς έχει άποψη, χωρίς να γίνεται "δήθεν" και εστετίστικη Οι ερμηνείες των ηθοποιών σε πολύ ψηλά επίπεδα, αντάξιες των πρωταγωνιστών της. Στα ατού της ταινίας η εξαιρετική πρωτότυπη μουσική του Χρηστίδη αλλά και τα επιλεγμένα αγαπημένα τραγούδια και κλασικά θέματα.

Συνοψίζοντας πρόκειται το δίχως άλλο για μια κατάθεση από τον Παπακαλιάτη και τους συνεργάτες του γεμάτη αγάπη και σεβασμό στο κοινό του. Μια προσπάθεια που θεωρούμε ότι θα καταγραφεί στα συν της καριέρας του.

Π. Μακ.