Ημερολογιακό Αρχείο
< December 2012 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΑΓΚΑΛΑΚΗ

Σκηνοθεσία: Ang Li, Σενάριο: David Magee, Yann Martel, Φωτογραφία: Claudio Miranda, Μουσική: Mychael Danna, Πρωταγωνιστούν: Suraj Sharma, Irrfan Khan, Adil Hussain, Διάρκεια: 127', Διανομή: Odeon

Η ταινία αφηγείται τις περιπέτειες του Πι, ενός εκκεντρικού αγοριού, γιου ενός ιδιοκτήτη ζωολογικού πάρκου στην Ινδία. Η οικογένεια του Πι αποφασίζει κάποια στιγμή να ταξιδέψει μαζί με τα ζώα του πάρκου στον Καναδά προκειμένου να αναζητήσει μια καλύτερη τύχη. Το πλοίο στο οποίο θα επιβιβαστούν, όμως, θα συναντήσει μια τρομερή κακοκαιρία με συνέπεια να ναυαγήσει. Μοναδικός επιζών ο νεαρός Πι μαζί με μια βάρκα, μια ζέβρα, μια ίαινα και την τίγρη, που έχει πάρει το όνομα Ρίτσαρντ Πάρκερ. Ο θαρραλέος Πι θα κληθεί να επιβιώσει μέσα από πολυάριθμες κακουχίες σε συνεργασία με το ζώο που μέχρι τότε ήταν απειλή γι’ αυτόν, την τίγρη.

Η νέα ταινία του Ανγκ Λι αποτελεί την υποκειμενική αφήγηση του μεσόκοπου, πλέον, Πι Πατέλ σχετικά με την ιστορία του ναυαγίου που βίωσε. Αυτό που εκτυλίσσεται μπροστά στην οθόνη μας, επομένως, δεν είναι παρά η προσωπική αποτύπωση της ιστορίας ενός εξαιρετικά φιλοσοφημένου ανθρώπου. Ο Ανγκ Λι κατά βάσην μας υπενθυμίζει πως, δεν έχουν τόσο σημασία τα ίδια τα γεγονότα που βιώνουμε, όσο η αντίληψή μας απέναντί σε αυτά, το πώς τα συλλαμβάνουμε. Μέσα σε δύο ώρες που περιγράφουν την ανθρώπινη πάλη απέναντι στις δυνάμεις της φύσης, τη μοναξιά και την πίστη, ο σκηνοθέτης επιτυγχάνει να εμφυσήσει στην αφήγηση της ταινίας ένα άρωμα ανατολικής φιλοσοφίας και να επικεντρώσει πάνω απ’ όλα στον άνθρωπο. Ο λυρισμός και ο ουμανισμός του Ανγκ Λι είναι διάχυτος σε όλη την ταινία. Και αυτό που μας τραβά την προσοχή περισσότερο είναι η εικαστικότητα της ταινίας χάριν κυρίως των εκπληκτικών γραφικών και ειδικών εφέ. «Η Ζωή του Πι» εκφράζει μια πολύ αισιόδοξη ιδέα για την πορεία του σύγχρονου κινηματογράφου: Ότι η τεχνολογία και η πληθωρικότητα στα τεχνικά μέσα μπορούν να συνεισφέρουν δυναμικά στην εκφραστική δύναμη και στην αισθητική άποψη της ταινίας.

Κλείνοντας, «Η Ζωή του Πι» επιχειρεί να διεισδύσει στην ομορφιά της ανθρώπινης ψυχής και του πνεύματος και να την αποδώσει με ένα εξαιρετικό οπτικό αποτέλεσμα.