Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2012 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Συγγραφέας: Γιώργος Συμπάρδης / Έκδοση: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ / Σειρά: Ελληνική πεζογραφία / Υπεύθυνη σειράς: Ελένη Μπούρα / Καλλιτεχνικός σχεδιασμός: Γιάννης Κουρούδης / k2design / ISBN: 978-960-501-196-3 / Σελίδες: 200 / Τιμή: 13,30 €

«Η αφήγηση και η πλοκή του βιβλίου διαθέτουν μια παραπλανητική απλότητα. Η αφηγήτρια είναι μια ανώνυμη εικοσιεννιάχρονη που έρχεται από την επαρχία για να επισκεφθεί την έγκυο μικρότερη αδελφή της και τον γαμπρό της σε ένα αθηναϊκό προάστιο, όπου θα γνωρίσει τον γιο του σπιτονοικοκύρη, θα τον ερωτευτεί, παρόλο που ο έρωτάς της δεν θα ευοδωθεί. Η πλοκή καλύπτει λίγες μέρες ενός θερμού καλοκαιριού και η αφήγηση διαβάζεται στο μεγαλύτερο μέρος της σαν μια «φέτα ζωής». Από τα μισά και μετά του βιβλίου, ωστόσο, η αφηγήτρια περιγράφει τις σκέψεις, τις αισθήσεις και τις ενέργειές της σε Ενεστώτα και διηγείται τα όνειρά της σαν ήταν πραγματικές εμπειρίες. Οι διάλογοι επίσης (οι οποίοι συχνά παίρνουν τη μορφή μονολόγου) υπονοούν κρυφές πτυχές της προσωπικότητας των ηρώων οι οποίες επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους προς τους άλλους. Η αφηγήτρια συνειδητοποιεί τη θέση της στον κόσμο και συγκεκριμένα διαπιστώνει ότι η διαίσθησή της και το ένστικτό της την καθιστούν ένα είδος μέντιουμ – το οποίο άλλωστε είναι και ο τίτλος του βιβλίου». (Peter Mackridge, World Literature Today)

Λίγα λόγια για το συγγραφέα

Ο Γιώργος Συμπάρδης γεννήθηκε στην Ελευσίνα το 1945. Το πρώτο του βιβλίο Το μέντιουμ κυκλοφόρησε το 1987 και «Ο άχρηστος Δημήτρης» το 1998, τα οποία και απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές. Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ επίσης κυκλοφορεί το μυθιστόρημά του «Υπόσχεση γάμου» (2011), ενώ επανακυκλοφορεί και «Ο άχρηστος Δημήτρης».

Τι έγραψε ο τύπος

«Η ωριμότητα της γραφής στο Μέντιουμ εντυπωσιάζει». (Ελισάβετ Κοτζιά, Η Καθημερινή, 3/9/1987)
«Το πιο ενδιαφέρον από τα δευτερεύοντα στοιχεία (αυτά, τελικά, χαρακτηρίζουν ένα έργο) είναι το δρομολόγιο εσωτερικής μετανάστευσης των ηρώων του: η είσοδός τους στην Αθήνα». (Νίκος Ξυδάκης, Βαβέλ, τεύχος 79, Νοέμβριος 1987)
«Η λιγοήμερη ιστορία της νέας γυναίκας είναι συναρπαστική, γεμάτη ευαισθησία, γραμμένη με μαστοριά. […] Ανεξάρτητα από οποιεσδήποτε αντιρρήσεις, ο συγγραφέας έχει ταλέντο σπουδαίου μυθιστοριογράφου. Αξίζει να το διαβάσετε!» (Ηρακλής Παπαλέξης, Διαβάζω, τεύχος 172 , 29/7/1987)
«Κι η γλώσσα του βρίσκεται σε ισορροπία και με την προσωπικότητα των ηρώων του και με τον κόσμο που τους περιβάλλει. Γι’ αυτό η ιστορία του είναι πειστική και βαθιά συγκινητική». (Σπύρος Τσακνιάς, Η λέξη)

Α. Πολ.