Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2012 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Thursday, 19 April 2012

Μέντιουμ
Βιβλίο

Συγγραφέας: Γιώργος Συμπάρδης / Έκδοση: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ / Σειρά: Ελληνική πεζογραφία / Υπεύθυνη σειράς: Ελένη Μπούρα / Καλλιτεχνικός σχεδιασμός: Γιάννης Κουρούδης / k2design / ISBN: 978-960-501-196-3 / Σελίδες: 200 / Τιμή: 13,30 €

«Η αφήγηση και η πλοκή του βιβλίου διαθέτουν μια παραπλανητική απλότητα. Η αφηγήτρια είναι μια ανώνυμη εικοσιεννιάχρονη που έρχεται από την επαρχία για να επισκεφθεί την έγκυο μικρότερη αδελφή της και τον γαμπρό της σε ένα αθηναϊκό προάστιο, όπου θα γνωρίσει τον γιο του σπιτονοικοκύρη, θα τον ερωτευτεί, παρόλο που ο έρωτάς της δεν θα ευοδωθεί. Η πλοκή καλύπτει λίγες μέρες ενός θερμού καλοκαιριού και η αφήγηση διαβάζεται στο μεγαλύτερο μέρος της σαν μια «φέτα ζωής». Από τα μισά και μετά του βιβλίου, ωστόσο, η αφηγήτρια περιγράφει τις σκέψεις, τις αισθήσεις και τις ενέργειές της σε Ενεστώτα και διηγείται τα όνειρά της σαν ήταν πραγματικές εμπειρίες. Οι διάλογοι επίσης (οι οποίοι συχνά παίρνουν τη μορφή μονολόγου) υπονοούν κρυφές πτυχές της προσωπικότητας των ηρώων οι οποίες επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους προς τους άλλους. Η αφηγήτρια συνειδητοποιεί τη θέση της στον κόσμο και συγκεκριμένα διαπιστώνει ότι η διαίσθησή της και το ένστικτό της την καθιστούν ένα είδος μέντιουμ – το οποίο άλλωστε είναι και ο τίτλος του βιβλίου». (Peter Mackridge, World Literature Today)

Λίγα λόγια για το συγγραφέα

Ο Γιώργος Συμπάρδης γεννήθηκε στην Ελευσίνα το 1945. Το πρώτο του βιβλίο Το μέντιουμ κυκλοφόρησε το 1987 και «Ο άχρηστος Δημήτρης» το 1998, τα οποία και απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές. Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ επίσης κυκλοφορεί το μυθιστόρημά του «Υπόσχεση γάμου» (2011), ενώ επανακυκλοφορεί και «Ο άχρηστος Δημήτρης».

Τι έγραψε ο τύπος

«Η ωριμότητα της γραφής στο Μέντιουμ εντυπωσιάζει». (Ελισάβετ Κοτζιά, Η Καθημερινή, 3/9/1987)
«Το πιο ενδιαφέρον από τα δευτερεύοντα στοιχεία (αυτά, τελικά, χαρακτηρίζουν ένα έργο) είναι το δρομολόγιο εσωτερικής μετανάστευσης των ηρώων του: η είσοδός τους στην Αθήνα». (Νίκος Ξυδάκης, Βαβέλ, τεύχος 79, Νοέμβριος 1987)
«Η λιγοήμερη ιστορία της νέας γυναίκας είναι συναρπαστική, γεμάτη ευαισθησία, γραμμένη με μαστοριά. […] Ανεξάρτητα από οποιεσδήποτε αντιρρήσεις, ο συγγραφέας έχει ταλέντο σπουδαίου μυθιστοριογράφου. Αξίζει να το διαβάσετε!» (Ηρακλής Παπαλέξης, Διαβάζω, τεύχος 172 , 29/7/1987)
«Κι η γλώσσα του βρίσκεται σε ισορροπία και με την προσωπικότητα των ηρώων του και με τον κόσμο που τους περιβάλλει. Γι’ αυτό η ιστορία του είναι πειστική και βαθιά συγκινητική». (Σπύρος Τσακνιάς, Η λέξη)

Α. Πολ.


Αμερικάνικη λήθη
Βιβλίο

Συγγραφέας: Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας / Έκδοση: ΚΕΔΡΟΣ / Μετάφραση: Γιάννος Πολυκανδριώτης / Ξένη Πεζογραφία / ISBN: 978-96004-4226-7 / Σελίδες: 448 / Τιμή: 19.90€

Θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς και καινοτόμους συγγραφείς της τελευταίας εικοσαετίας και με αυτό του το μυθιστόρημα αναλύει χαρακτήρες με αμέτρητα προβλήματα και ανίατες νευρώσεις, με τέτοιο τρόπο, που κάνει τον αναγνώστη να συμπάσχει με αυτούς και την παράδοξη ζωή τους. Ένα συγκλονιστικό βιβλίο.
Ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας, ο πιο χαρισματικός συγγραφέας της γενιάς του, σύμφωνα με τους Τζόναθαν Φράνζεν και Ζέιντι Σμιθ, χαρτογραφεί την ανθρώπινη συνείδηση, αναπαριστάνοντας σε αργή κίνηση τις απρόβλεπτες πορείες και τις επικίνδυνες στροφές που αναγκάζεται να πάρει ο ανθρώπινος νους σε επώδυνες και οριακές καταστάσεις.
Το άγχος του σύγχρονου ανθρώπου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που νομίζει πως έχουν οι άλλοι από εκείνον, τα κρυφά παράδοξα των ερωτικών σχέσεων, η Αμερική και οι ψυχώσεις της λίγο πριν και λίγο μετά την 11η Σεπτεμβρίου, και η ατέρμονη πάλη του ανθρώπου ενάντια στη μοναξιά, που επιτείνει η υπερπροσφορά των τεχνολογικών ευκαιριών, είναι ορισμένα μόνο από τα θέματα που εξερευνά, με σπάνια ανθρωπογνωστική ευαισθησία και καυστικό χιούμορ, ένας από τους πιο εκρηκτικούς και πολυσυζητημένους συγγραφείς της εποχής μας, άξιος συνεχιστής του Ναμπόκοβ, του Μπέκετ και του Τόμας Πίντσον.

Λίγα λόγια για το συγγραφέα

Ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας γεννήθηκε το 1962 στην Ιθάκη της Νέας Υόρκης. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς συγγραφείς της τελευταίας εικοσιπενταετίας.
Το έργο του περιλαμβάνει τα μυθιστορήματα Infinite Jest, The Broom of the System και The Pale King, τις συλλογές διηγημάτων Brief Interviews with Hideous Men και Girl with Curious Hair, τις συλλογές άρθρων και δοκιμίων A Supposedly Fun Thing I’ll Never Do Again και Consider the Lobster καθώς και το δοκίμιο Everything and More: A Compact History of Infinity.
Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα όπως τα Esquire, Harper’s, McSweeney’s, The New Yorker, The Paris Review, κ.ά. Έχει τιμηθεί, μεταξύ άλλων, με τα βραβεία MacArthur Fellowship, Lannan, το βραβείο Aga Khan του περιοδικού The Paris Review, κ.ά.
Ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας έδωσε τέλος στη ζωή του στις 12 Σεπτεμβρίου του 2008.
Το βιβλίο του Ο χλωμός βασιλιάς (The Pale King) θα κυκλοφορήσει το 2012 από τις εκδόσεις Κέδρος.

Ά. Πολ.


Battleship
Κινηματογράφος

Σκηνοθεσία: Peter Berg, Σενάριο: Erich Hoeber, Jon Hoeber, Μουσική: Steve Jablonsky, Φωτογραφία: Tobias Schliessler, Πρωταγωνιστούν: Alexander Skarsgard, Brooklyn Decker, Liam Neeson, Riahanna, Διάρκεια: 131', Διανομή: UIP

Το «Battleship» του Πίτερ Μπεργκ αποτελεί μεταφορά του ομώνυμου επιτραπέζιου παιχνιδιού της Hasbro στη μεγάλη οθόνη. Κατά τη διάρκεια μιας άσκησης των δυνάμεων του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών στα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού, ένα σφοδρό μέτωπο ανοίγεται μεταξύ των ναυτικών δυνάμεων και μιας τεχνολογικά προηγμένης εξωγήινης φυλής που είναι εγκατεστημένη κάτω από την επιφάνεια του νερού. Η τύχη της ανθρωπότητας θα κριθεί σε μια ναυμαχία δίχως προηγούμενο, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο θα διαδραματίσει ο ταλαντούχος αλλά απείθαρχος ΄Αλεξ Χόπερ, «μνηστήρας» της κόρης του ναύαρχου Σέιν, Σαμάνθα.

Η θεματική του «Battleship» δεν ξεφεύγει από τις γνωστές πεπατημένες. Οι αμερικάνικες πολεμικές δυνάμεις επιχειρούν με περίσσια αυτοθυσία και ξεχειλίζοντα πατριωτισμό να σώσουν την ανθρωπότητα από τις ζοφερές εξωγήινες δυνάμεις και μάλιστα στα γνώριμα λημέρια του Περλ Χάρμπορ. Το τέλος ευχάριστο και οι δάφνες για τους ευπαρουσίαστους, ερωτοχτυπημένους ήρωες πληθώρες. Δεδομένης της παραπάνω συνθήκης, η εκτέλεση της ταινίας θα ικανοποιήσει απόλυτα τις προσδοκίες των φαν των ταινιών καταστροφής: απαστράπτον και ιδιαιτέρως σφιχτό ντεκουπάζ-μοντάζ, καταιγιστική δράση συνεπικουρούμενη από εντυπωσιακά ειδικά εφέ, ευφάνταστα εξωγήινα «όντα» και μηχανισμοί καταστροφής, εξαιρετικά προσεγμένο sound design και επιβλητική μουσική που συνάδει απόλυτα με τον πομπώδη τόνο της ταινίας. Στα παραπάνω να προσθέσουμε το σπουδαίο υποκριτικό εκτόπισμα της παλιάς «καραβάνας» Λίαμ Νίσον, καθώς επίσης και την επίσημη κινηματογραφική «πρώτη» της σταρ Ριάνα.

Π. Ταγκ.



Monday, 09 April 2012

Οι καλοκαιρινές μου διακοπές/ How I spent my summer vacation
Κινηματογράφος

Σκηνοθεσία: Adrian Grunberg, Σενάριο: Mel Gibson, Adrian Grunberg , Μουσική: Antonio Pinto, Φωτογραφία: Benoit Debbie, Πρωταγωνιστούν: Mel Gibson, Peter Stormare, Dean Norris, Διάρκεια: 95’,  Διανομή: ODEON

Κατά τη διάρκεια της απόδρασης μετά από μια ληστεία στο Μεξικό, ο Μελ Γκίμπσον με το συνεργάτη του συλλαμβάνονται στα σύνορα με τις ΗΠΑ. Ο μεν δεύτερος καταλήγει νεκρός, ο δε πρώτος στις φυλακές του Μεξικού. Μέχρι τώρα ξέραμε ότι το χειρότερο σε επίπεδο φυλακών
είναι οι τουρκικές. Λάθος! Υπάρχουν και χειρότερα. Οι μεξικανικές. Εκεί εκτός από το θάνατο, βρίσκεις τα πάντα. Από ναρκωτικά μέχρι γκουακαμόλε και από σφηνάκια τεκίλα μέχρι πιστόλια. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον λοιπόν ρίχνει η στράτα τη ζωής τον πρωταγωνιστή μας  ο οποίος καλείται να προστατεύσει τη ζωή του, έναν πιτσιρικά που γνωρίζει εκεί, τη μητέρα του αλλά και το… ήπαρ του μικρού. Να μην ξεχάσουμε και τα 2.000.000$, προϊόν της ληστείας τα οποία όμως τα αναζητούν πολλοί και επικίνδυνοι. Ένας προξενικός υπάλληλος των ΗΠΑ, δύο καουμπόϋς και αρκετοί μεξικανοί άκρως επικίνδυνοι που σίγουρα η Όπερα δεν είναι το περιβάλλον που τους χαρακτηρίζει.

Η καινούρια ταινία του Γκίμπσον βαδίζει σταθερά στα χνάρια της περσόνα που δημιούργησε ο δημοφιλής ηθοποιός και που υποστηρίζει με μεγάλη, ομολογουμένως, επιτυχία. Περιπέτεια γαρνιρισμένη με σωστές δόσεις χιούμορ και πολύ έξυπνες ατάκες. Αυτά αποτελούν και τη συνταγή των Καλοκαιρινών διακοπών. Σεναρικά το περιβάλλον της ταινίας αρκετά πρωτότυπο και σίγουρα ενδιαφέρον. Η ταινία είναι αρκετά διασκεδαστική και βλέπεται ευχάριστα. Από πλευράς ηθοποιών ο Γκίμπσον ξεχωρίζει μακράν, άλλωστε σε αυτόν στηρίζεται και όλη η ταινία,
ενώ το soundtrack είναι καταπληκτικό, μια που καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας ακούγονται εξαιρετικά μεξικανικά έθνικ τραγούδια. Το μοντάζ βοηθάει πολύ με το σφιχτό δέσιμό του και το αποτέλεσμα θα σας χαρίσει μιάμιση ευχάριστη ώρα στην αίθουσα.

Π. Μακ.


Page 1 of 5
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>