Ημερολογιακό Αρχείο
< June 2014 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Friday, 27 June 2014

ΑΓΝΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΔΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ
Εικαστικά - Τέχνες
της Ζέτας Καρασπήλιου
 
Στη γκαλερί Art Zone 42 της Αθήνας παρουσιάζεται απο  25 Ιουνίου έως 15 Ιουλίου, η νέα σειρά φωτογραφικών και ζωγραφικών έργων της Αγνής Χρονοπούλου, με τίτλο ‘Στα άκρα του στιγμιαίου’. Η ίδια τονίζει χαρακτηριστικά για το έργο της:
«Έχω ξεκινήσει τη συγκεκριμένη έρευνα εδώ και τέσσερα χρόνια. Σε αυτή τη σειρά ένιωσα την ανάγκη να αντιπαραθέσω δύο μέσα: το σχέδιο και τη φωτογραφία. Η έμπνευσή μου ξεκινάει από επιλεγμένα αρχαιοελληνικά γλυπτά. Υποχρεώνομαι να κινηθώ ‘στα άκρα του στιγμιαίου’ για τη φωτογραφία και στη ‘μεγάλη βραδύτητα’ για το σχέδιο. Οι δύο αυτοί τρόποι αναζήτησης, μου επέτρεψαν να φιλοτεχνήσω αυτές τις ‘στιγμές’ με διαφορετικούς κάθε φορά τρόπους. Διαπραγματεύομαι τον χρόνο και το φευγαλέο του χρόνου.»
O κριτικός και Ιστορικός Τέχνης Μάνος Στεφανίδης αναφέρει αποσπασματικά στο κείμενό του για τη σειρά έργων της γνωστής Ελληνογαλλίδας εικαστικού:
«…Η Αγνή Χρονοπούλου φιάχνει τις εικόνες της από το παράξενο, αλλά όχι ανοίκειο, συνταίριασμα φωτογραφίας και σχεδίου, με τα περιτρίμματα της μνήμης, με τα όστρακα του παρελθόντος που διέσωσαν ένα μισοφαγωμένο πρόσωπο εδώ, ένα μισοφαγωμένο από το σκοτάδι βλέμμα εκεί, το θραύσμα ενός μαρμάρου πιο πέρα που κάποτε ήταν θεός. Ή, άνθρωπος όμορφος σαν θεός, ή πλάσμα ονειρικό και γι αυτό εκ των πραγμάτων ισόθεο…
…Αυτό που κυριαρχεί στα δοκίμια της Αγνής Χρονοπούλου, τα οποία μελετούν τη φωτοδοσία-σκίαση και τη γραμμή-γραφή, είναι η βαθύτατη επιθυμία να ζήσει η ίδια το καταθλιπτικό παρόν όχι ονειρευόμενη το μέλλον αλλά, αντίθετα, το παρελθόν. Εκεί, πίσω στις πηγές της ομορφιάς, εκεί που πέπλα και στοιβάδες αιώνων, διάφανοι καταρράκτες και ακίνητα νερά κρύβουν την αχειροποίητη εικόνα. Εκεί που το κάλλος δεν είναι οπτασία ή όραμα αλλά ύλη που όμως έχει σφαγιστεί με την πιο βαθιά πνευματικότητα. Αυτό είναι το δώρο που η καλλιτέχνις θέλει να προσφέρει στο θεατή της…
Υ.Γ : Στις φωτογραφίες της Χρονοπούλου υπάρχει, συχνά, ένα εύρημα: Ένα διάφανο πέπλο, ένα κρήδεμνον, ένα μαντηλοδέσι που κληροδοτεί ο Όμηρος στους σημερινούς καιρούς, καλύπτει τα πρόσωπα των ηρώων της. Το περιβάλλον είναι συνήκρήδεμνον, ένα μαντηλοδέσι που κληροδοτεί ο Όμηρος στους σημερινούς καιρούς, καλύπτει τα πρόσωπα των ηρώων της. Το περιβάλλον είναι συνήθως υδάτινο. Και είναι τότε που συμβαίνει το θαύμα καθώς σκεπάζοντάς τα, τα αποκαλύπτει…»
 
 
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Η Αγνή Χρονοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στο Παρίσι γλυπτική και κεραμική στην σχολή ENSAAMA, Ιστορία της Τέχνης στην Ecole du LOUVRE και Πλαστικές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο PARIS VIII. Πραγματοποιεί επεμβάσεις στο χώρο, όπου δουλεύει συχνά με γύψο ή πηλό, αποτυπώνοντας σε φωτογραφία ή βίντεο οριακές στιγμές της εξέλιξής τους. Παράλληλα, έχει ασχοληθεί με το «εικαστικό» βιβλίο ως «μοναδικό αντίτυπο» (livre unique-livre objet).
Συνεργάζεται με τo Musée du Livre d’artiste CLAC Caroline Corre. Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές ιδιωτικές συλλογές. Έχει συμμετάσχει σε πάνω από 60 εκθέσεις στην Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία και Ελλάδα.
 
 


Wednesday, 04 June 2014

Περί σαγήνης
Βιβλίο

του Αδάμ Αδαμόπουλου

Συγγραφέας: Ζαν Μπωντριγιάρ / Μετάφραση: Ευγενία Γραμματικοπούλου / Κατηγορία: Κοινωνιολογία – Σημειολογία – Γυναίκα – Σεξουαλικότητα / ISBN: 978-960-256-677-0 / Σελίδες: 256 / Εκδόσεις Εξάντας 2009 / Τιμή: 17,32 ευρώ

Το βιβλίο που σηματοδοτεί μια σημαντική και αποφασιστική στροφή του Γάλλου συγγραφέα, καθώς διακρίνεται για την απομάκρυνσή του από τον κοινωνιολογικό λόγο σε μια μετάβαση προς ένα πιο αφηρημένο και φιλοσοφικό στοχασμό, πρωτοκυκλοφόρησε στη Γαλλία το 1979. Θέμα του η σαγήνη, το μόνο τελετουργικό σχήμα που κατά το συγγραφέα μας έχει απομείνει μέσα σε ένα σύμπαν που τείνει προς την ολοκληρωτική του απομάγευση. Η σαγήνη, ειδωμένη ως ένα διαρκές παιχνίδι με τις εντυπώσεις, έρχεται να ανατρέψει ολόκληρο το νεωτερικό οικοδόμημα, από το φεμινισμό μέχρι την ψτχανάλυση.


Καϋμοί στο Γριπονήσι
Βιβλίο

του Αδάμ Αδαμόπουλου

Συγγραφέας: Γιάννης Σκαρίμπας / Επιμέλεια: Κατερίνα Κωστίου / Κατηγορία: Νεοελληνική Πεζογραφία – Διήγημα / ISBN: 978-960-211-200-7 / Σελίδες: 176 / Εκδόσεις Νεφέλη 2013 / Τιμή: 7,00 ευρώ
 
Επανέκδοση της συλλογής διηγημάτων, (πρώτη έκδοση, εκδόσεις Νεφέλη 1994), που αποτελεί την πρωτόλεια, αλλά σημαίνουσα εναρκτήρια εμφάνιση του συγγραφέα στα λογοτεχνικά πράγματα της χώρας. Με το διήγημα « Ο Καπετάν Σουρμελής ο Στουραΐτης» που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ελληνικά Γράμματα» το 1929 και απέσπασε το πρώτο Βραβείο Διηγήματος στο σχετικό διαγωνισμό του περιοδικού ξεκινά αυτή η ιδιόμορφη, όσο και ξεχωριστή λογοτεχνική πορεία του Γιάννη Σκαρίμπα στη νεοελληνική λογοτεχνία που αν μη τι άλλο καταφέρνει να αναδείξει μια διαφορετική Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου. Δώδεκα διηγήματα, γραμμένα από το 1923 έως το 1929, μαζί με σημείωμα της επιμελήτριας της έκδοσης Κατερίνας Κωστίου και ως επίμετρο κριτικά σημειώματα που καταγράφουν την υποδοχή που γνώρισαν τα κείμενα αυτά κατά την εποχή της πρώτης έκδοσής τους.

Τις μέρες που λιγόστευε το φως
Βιβλίο

του Αδάμ Αδαμόπουλου

Συγγραφείς: Όιγκεν Ρούγκε / Μετάφραση: Τέο Βότσος / Κατηγορία: Γερμανική λογοτεχνία – Μυθιστόρημα / ISBN: 978-960-461-527-8 / Σελίδες: 472 / Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2012 / Τιμή: 17,50
 
Κατ΄ουσία αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του ανατολικογερμανού σκηνοθέτη Όιγκεν Ρούγκε, το βιβλίο μας δίνει μια περιγραφή των συνθηκών διαβίωσης στην (πάλαι ποτέ κομμουνιστική) Ανατολική Γερμανία, αποφεύγοντας τον “ξύλινο” λόγο των δυτικών κειμένων. Με εύρημα την απόφαση του Αλεξάντερ, ο οποίος αποτελεί το “άλτερ έγκο” του συγγραφέα να ταξιδέψει στο Μεξικό όταν πληροφορείται ότι πάσχει από καρκίνο, επαναλαμβάνοντας έτσι το ταξίδι των παπούδων του που έφυγαν από τη Γερμανία για το Μεξικό μετά την άνοδο του ναζισμού, για να επιστρέψουν μετά το τέλος του πολέμου και την ίδρυση της Ανατολικής Γερμανίας, η ιστορία διαπερνά τρεις γενιές, περιγράφοντας τις περιπέτειες των παπούδων με τους ναζιστές, των παιδιών τους που έζησαν τη σοβιετική, σταλινική εποχή και γεύθηκαν τη σκληρότητα των γκούλαγκ για να επιστρέψουν στην Ανατολική Γερμανία μετά το θάνατο του Στάλιν με την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο και τέλος των εγγονών που έζησαν την παρακμή και πτώση του κομμουνισμού

Page 1 of 2
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>