Ημερολογιακό Αρχείο
< October 2015 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Wednesday, 21 October 2015

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μουσική

Μετά τις συνεχιζόμενες αναβολές από μεριάς της Κυβέρνησης ώστε να δοθεί μια λύση στο πρόβλημα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών οι εργαζόμενοι ανακοίνωσαν νέες κινητοποιήσεις. Πιο συγκεκριμένα, προκήρύχθηκε στάση εργασίας στις 12.00-15.00 την Τετάρτη 21/10,  στάσεις εργασίας 12.00-15.00 και 18.00-21.00 την Παρασκευή 23/10 και 24ώρη απεργία την Παρασκευή 30/10. Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι διανύουν τον έκτο μήνα που δεν τους έχει καταβληθεί η μισθοδοσία. Ο σύλλογος των εργαζομένων εξέδωσε το παρακάτω δελτίο Τύπου:

"Μετά τις δύο τρίωρες στάσεις εργασίας που έγιναν την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου προκειμένου να γνωστοποιήσουμε στο ευρύ κοινό το απόλυτο αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, η Γενική Συνέλευση του ΣΕΟΜΜΑ αποφάσισε να κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις μέχρις ότου γίνουν πράξη οι υποσχέσεις που δόθηκαν απο την παρούσα αλλά και τις προηγούμενες ηγεσίες του ΥΠ.ΠΟ.
 Μας προβληματίζει έντονα το γεγονός ότι, τον τελευταίο καιρό, σε συζητήσεις που έχουμε κάνει με αρκετούς πολιτικούς από διάφορες πτέρυγες του κοινοβουλίου, σχεδόν όλοι θεωρούν ότι το πρόβλημα του Μεγάρου έχει… λυθεί !!! 
 
Βροντοφωνάζουμε λοιπόν ότι το πρόβλημα παραμένει, ότι διανύουμε τον έκτο μήνα με πολύ σοβαρά προβλήματα στην καταβολή των δεδουλευμένων μας και ότι πλέον το Μέγαρο κινδυνεύει να κλείσει ΟΡΙΣΤΙΚΑ στο τέλος του χρόνου. "
 
Είναι πραγματικά κρίμα, ντροπή και θλιβερό να κινδυνεύει με λουκέτο ο πρώτος πολιτιστικός οργανισμός της χώρας. Είναι απαράδεκτο εργαζόμενοι να μένουν απλήρωτοι επι ένα εξάμηνο. Είναι αδιανόητο να μείνει η Αθήνα χωρίς το κόσμημα που λέγεται Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ενώνουμε τη φωνή μας με αυτήν των εργαζομένων και ευχόμαστε να λυθεί το πρόβλημα το συντομότερο δυνατό.
 
                                                                                                                Παναγιώτης Μακρίδης 
 


Saturday, 17 October 2015

ΛΕΛΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ-H μάνα της Αντίστασης
Θέατρο
Το Θέατρο «Διάχρονο » (Πυθέου 52, Ν. Κόσμος Τηλέφωνο: 2107233229) παρουσιάζει τη «Λέλα Κραγιάννη- Η μάνα της Αντίστασης» του Γιώργου Α. Χριστοδούλου σε σκηνοθεσία Γιώτας Κουνδουράκη.
 
Την  ηρωίδα  που  σφράγισε  με  την  θυσία  της,  λίγες  μέρες  πριν  την  Απελευθέρωση,  την  μεγάλη  προσφορά  της  οργάνωσης  της  στον  αγώνα.
 
Την  Μαίρη  Βιδάλη  που  αγαπήθηκε  από  τα  πρώτα  της  βήματα  με  την  συγκινητική  της  ερμηνεία  στην  κινηματογραφική  βιογραφία  της  πιο  νέας  ηρωίδας  της  Κατοχής  Ηρώς  Κωνσταντοπούλου  (17  σφαίρες  για  έναν  άγγελο),  επέλεξε  ο  καταξιωμένος  στο  είδος  συγγραφέας  Γιώργος  Α.  Χριστοδούλου  κι  η  εγγονή  της  Λέλα  Β.  Καραγιάννη  να  ενσαρκώσει  την  “Μάνα  Καραγιάννη”.
 
Το  έργο  είναι  μονόλογος  και  θα  παίζεται  κάθε  Παρασκευή  (λαϊκή),  Σάββατο  και  Κυριακή  σε  σκηνοθεσία  Γιώτας  Κουνδουράκη,  σύνθεση  προβολών  Κατερίνας  Μαντέλη,  μουσική  και  ηχητική  επιμέλεια  Γιώργου Γιαννακόπουλου. Η πρεμιέρα του έργου έχει οριστεί για τo Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015 στις 21:00 .
 
Όπως  κάθε  χρόνο,  κάθε  Δευτέρα – Τρίτη  στον  ίδιο  χώρο, θα παρουσιαστεί ένα  πρωτόπαιχτο  έργο  σύγχρονου  έλληνα  συγγραφέα.  Για  την  φετινή  περίοδο  2015 – 16  το:  “Χωρίς  Όρια”  του  Γιώργου  Βασιλειάδη,  σε  δική  του  σκηνοθεσία  και  την  Μαίρη  Ευαγγέλου  στον  βασικό  ρόλο,  η  οποία  επανέρχεται  στην  σκηνή  μετά  από  χρόνια.  Μαζί  της  η  Αθηνά  Δόμβρου,  η  Γωγώ Κωβαίου  και  ο  Άγγελος  Δεληκάρης.  Συμπρωταγωνιστεί,  παίζει  κιθάρα  και  τραγουδά  ο  Κλεάνθης  Βαρσαμούλης,  σε  μουσική  Γιώργου  Πολύζου.  Η πρεμιέρα του έργου έχει οριστεί για τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015 στις 21:00 .
 
Το  τρίτο  έργο  του  ρεπερτορίου  θα  είναι,  σύμφωνα  με  την  παράδοση  του  θεάτρου  ΔΙΑΧΡΟΝΟ,  κλασικό και   συγκεκριμένα,  η  πρωτόπαιχτη  κωμωδία  στην  Ελλάδα  του  Μπωμαρσαί  “Η  Ένοχη  Μητέρα”,  σε  μετάφραση  που  μόλις  ολοκληρώνεται  από  τον  Γιώργο  Θηβαίο σε σκηνοθεσία  Μαρίκας  Θωμαδάκη. Η πρεμιέρα θα γίνει το νέο έτος. 
 
Συντελεστές  σε  όλες  τις  παραστάσεις  παραμένουν,  στα  σκηνικά  ο  Χάρης  Σεπεντζής  και  στους  φωτισμούς  ο  Γιώργος  Δανεσής.
 

Συνέντευξη του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΚΟΑ, Στέφανου Τσιαλή
Μουσική

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Στέφανος Τσιαλής*, δέχτηκε τον Παναγιώτη Μακρίδη στα γραφεία της ορχήστρας και σε φιλικό κλίμα απάντησε de profundis στις ερωτήσεις του. 

 

ΤοΚ.: Είσαστε ήδη ενάμιση χρόνο στο τιμόνι της ΚΟΑ. Σε ποια κατάσταση παραλάβατε την ορχήστρα τόσο εργασιακά όσο και καλλιτεχνικά;
 
Σ.Τ.: Η ορχήστρα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση όταν την παρέλαβα. Ο προκάτοχός μου, Βασίλης Χριστόπουλος,  είχε κάνει πολύ καλή δουλειά. Εργασιακά υπήρχαν προβλήματα τα οποία όμως δυστυχώς έχουν οξυνθεί. Ο κύριος Χριστόπουλος είχε σαφώς μεγαλύτερη επιχορήγηση στις μέρες του από ότι έχω εγώ τώρα, μια που αυτή έχει μειωθεί δραματικά. Αναφέρομαι πάντα σε σχέση με το τελευταίο πλήρες έτος στο οποίο εργάστηκε ο προκάτοχός μου. Η υποστελέχωση της ορχήστρας είναι το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε. Υπήρχαν κενά στους μουσικούς τα οποία τώρα αυξήθηκαν, με αποτέλεσμα αυτή την στιγμή να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην λειτουργία της ορχήστρας. Για να αναφέρω ένα παράδειγμα, τέσσερα Α’ βιολιά απουσιάζουν εξαιτίας ασθενειών και γονικών αδειών. Χωρίς να θέλω να υπερβάλλω, αν συνεχιστεί αυτό, ενδέχεται να υπάρξει δυσχέρεια στη λειτουργία της ορχήστρας. Τα  Α’ βιολιά τα οποία διαθέτουμε αυτή την στιγμή δεν επαρκούν για να βγάλουμε συναυλία. Αναγκαστικά πρέπει να προσλάβουμε εκτάκτους μουσικούς οι οποίοι ενδέχεται να μην γνωρίζουν καλά την ορχήστρα και δεν έχουν την ίδια πείρα που έχουν τα μόνιμα μέλη της. Οπότε στο θέμα αυτό υπάρχει μια σαφής δυσκολία. Καλλιτεχνικά έχουμε κάνει μια διεύρυνση του ρεπερτορίου. Όπως είπα και από την αρχή της θητείας μου, πιστεύω ότι πρέπει και η ΚΟΑ να αποκτήσει τη λογική προγραμματικής πολιτικής που έχουν όλες οι ορχήστρες. Δεν πρέπει να ερμηνεύουμε μόνο μουσική του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα. Πρέπει να υπάρχει άνοιγμα σε ένα ευρύτερο κοινό. Για το λόγο αυτό κάναμε και τη Φαντασία η οποία είναι ένα αριστούργημα,  τόσο από πλευράς ηχητικής όσο και οπτικής. Επίσης πραγματοποιήσαμε τη συναυλία με τον Ντεσπλά στο Ηρώδειο και τον κύκλο για Νέους από 8-108.
 
ΤοΚ.: Αυτή την στιγμή σε τι επίπεδο βρίσκεται καλλιτεχνικά η ορχήστρα;
 
Σ.Τ. : Πιστεύω ότι εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Σίγουρα οι ελλείψεις που έχουμε δημιουργούν προβλήματα. Σίγουρα οι χαμηλότερες αμοιβές των μαέστρων  δημιουργούν προβλήματα. Δύσκολα πείθεις μαέστρους να έρθουν με ολοένα χαμηλότερα κασέ. Έχω δώσει ομηρικές μάχες για να πείσω μαέστρους να έρθουν οι οποίοι είχαν έρθει επί εποχής Χριστόπουλου με σαφώς υψηλότερα κασέ. Όπου λείπει το χρήμα η καλλιτεχνική δημιουργία πρέπει να βασίζεται στη δημιουργικότητα και την εφευρετικότητα.
 
ΤοΚ.: Σε τι ποσό ανέρχεται σήμερα η τακτική επιχορήγηση της ορχήστρας;
 
Σ.Τ.: Στο ποσό των 500.000Ε και συμπεριλαμβάνει την αμοιβή των διοικητικών υπαλλήλων, τις αμοιβές των καλλιτεχνών οι οποίοι επισκέπτονται τη χώρα, τόσο μαέστρων όσο και σολίστ. Αλλά επίσης ένα πολύ σημαντικό μέρος αυτών, μπορώ να πω περίπου 13-14% πηγαίνει σε έκτακτους μουσικούς οι οποίοι καλύπτουν κενές θέσεις στην ορχήστρα.
 
ΤοΚ.: Ιδανικά σε τι ποσό θα έπρεπε να ανέρχεται η επιχορήγηση;
 
Σ.Τ.: Θεωρώ ότι η επιχορήγηση του 1.800.000Ε που υπήρχε πριν την κρίση είναι λογική. Μπορεί με αυτήν να δημιουργήσει κανείς ένα μεγαλόπνοο καλλιτεχνικό έργο, να υπάρχει η δυνατότητα ηχογραφήσεων που αυτή την στιγμή δεν την έχουμε, να είναι εφικτό  να προσκληθούν πραγματικά μεγάλα ονόματα σολίστ και μαέστρων αλλά και να αμείβονται οι διοικητικοί όσο πραγματικά αξίζουν και προσφέρουν καθώς επίσης να μην παρακαλεί κανείς τεχνικό προσωπικό να προσφέρει εργασία και να ξέρει ότι θα πληρωθούν μετά από δύο χρόνια. Να σημειωθεί ότι το προαναφερθέν μάλιστα ποσό δεν είναι χαμηλότερο από επιχορηγήσεις ανάλογου βεληνεκούς ορχηστρών στο εξωτερικό.
 
ΤοΚ.: Τι προσδοκείτε από το κράτος και ποιος πιστεύετε πρέπει να είναι ο ρόλος του σε έναν οργανισμό όπως ο δικός σας;
 
Σ.Τ.: Η απάντηση είναι πολύ απλή. Η ορχήστρα λέγεται Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Χρηματοδοτείται από το Κράτος το οποίο φέρει και την ευθύνη για τη λειτουργία της. Δεν νομίζω ότι είναι σωστό να περιμένουν από εμάς, ειδικά όταν βρισκόμαστε σε μια τέτοια κατάσταση η οποία επικρατεί την στιγμή στην Ελλάδα, να επιβαρυνόμαστε από συναυλίες ιδιωτικών φορέων οι οποίοι έχουν συχνά και ένα κόστος και να υπάρχει επιβάρυνση των μουσικών με επιπλέον συναυλίες. Το Κράτος έχει την ευθύνη για τη λειτουργία της ορχήστρας. Είναι η πρώτη και αρχαιότερή της. Να μην ξεχνάμε ότι είναι η ορχήστρα του Δ. Μητρόπουλου. Είναι παράδοξο, αλλά είναι θετικό το ότι οι κατακτητές Γερμανοί μετέτρεψαν από ιδιωτική την ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών σε κρατική. Με τον τρόπο αυτό εγγυόταν το κράτος την ύπαρξη της ορχήστρας και ότι με την επιχορήγηση θα μπορούσαν τα εισιτήρια να είναι φθηνά. Υπάρχει μάλιστα στα γερμανικά ο όρος Stadtsorchester που σημαίνει Κρατική Ορχήστρα με την έννοια ότι δεν την χρηματοδοτεί η πόλη ή η περιφέρεια αλλά το Κράτος, πράγμα το οποίο προσδίδει εκτός των άλλων και κύρος.
 
ΤοΚ.: Ποια είναι η αμεσότερη ανάγκη της ορχήστρας;
 
Σ.Τ.: Η στελέχωσή της! Π.χ. δεν έχουμε κλαρινέτο μπάσο. Κάθε φορά παίρνουμε διαφορετικό μουσικό και πραγματικά λυπάμαι που αυτοί πληρώνονται με καθυστέρηση μηνών, αν όχι χρόνων. Έχουμε ελλείψεις στα Α’ βιολιά, στις βιόλες, στα κόρνα και στα κρουστά. Τρομάζω στη σκέψη ότι στους επόμενους δώδεκα μήνες θα έχουμε τρεις και τέσσερις συνταξιοδοτήσεις. Ήδη το επισημάναμε πολλές φορές στο Υπουργείο Πολιτισμού και ελπίζουμε ότι θα υπάρξει μια ανταπόκριση. Ελπίζουμε να εγκριθεί με τον προϋπολογισμό ένας αριθμός νέων θέσεων. Θα πρέπει  να σας πω ότι έγινε αίτημα το 2013 για ανάλογες θέσεις, μετά από προσπάθειες του Μύρωνα Μιχαηλίδη, του προκατόχου μου και του τότε διευθυντή της ΚΟΘ. Εγκρίθηκαν κάποιες  εξ αυτών το ’13, οι ακροάσεις έγιναν το ’14 και ο διορισμός τους έγινε την άνοιξη του ’15. Αυτό σημαίνει ότι αν εγκριθούν του χρόνου, οι προσλήψεις θα γίνουν το ’17. Εντελώς παράλογο. Είναι κρίμα να μιλάμε για τέτοια θλιβερά πράγματα αντί να μιλάμε για τη χαρά που μας δίνει η δουλειά μας.
ΤοΚ.: Κατά την παρουσίαση του προγράμματος μιλήσατε για την ίδρυση ακαδημίας νέων μουσικών στα πρότυπα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου.
 
Σ.Τ.: Η ιδέα είναι παραπλήσια. Πολλές ορχήστρες κάνουν κάτι παρόμοιο αλλά της Φιλαρμονικής του Βερολίνου είναι από τις διασημότερες. Η ιδέα έχει ως εξής: παλαιότεροι μουσικοί της ορχήστρας μυούν τους νεώτερους στην ορχηστρική τέχνη. Είναι διαφορετικό να παίζεις μόνος σε ένα δωμάτιο και διαφορετικό να παίζεις και να συντονίζεσαι με εκατό άλλους συναδέλφους και να τιθασεύεις την ανάγκη να επιδεικνύεις το εγώ σου και την ανάγκη σου να προβληθείς αλλά και να υπακούς στις υποδείξεις, τόσο του κορυφαίου όσο και του μαέστρου. Είναι δύσκολη η τέχνη του μουσικού ορχήστρας και επειδή δεν υπάρχει παράδοση στην Ελλάδα ορχηστρικής παιδείας, θεωρώ ότι έχει εξαιρετικές πιθανότητες επιτυχίας.
 
ΤοΚ.: Ποια θα είναι λοιπόν τα βήματα που θα ακολουθηθούν;
 
Σ.Τ.: Ξεκινάμε το Δεκέμβριο. Κάποια ταλαντούχα παιδιά από την Αθήνα και την επαρχία θα διδαχθούν από επιλεγμένους μουσικούς την τέχνη της ορχήστρας. Αρχικά σε μικρά σύνολα και πάντα σε συνεννόηση με τον μαέστρο, θα έχουν η δυνατότητα οι καλύτεροι να παίξουν και στη μεγάλη ορχήστρα σε τακτικές συναυλίες. Θα έχουν λοιπόν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πείρα ορχηστρικής τέχνης ή πείρα παιξίματος ensemble στην ορχήστρα χωρίς να είναι μόνιμα μέλη. Στη Γερμανία υπάρχει ο θεσμός των praktikant, των ασκούμενων δηλαδή, όπου οι τελειόφοιτοι έχουν τη δυνατότητα να παίξουν για ένα ή δύο χρόνια σε μια ορχήστρα.
 
ΤοΚ.: Θα μπορούσαν οι κενές θέσεις να καλυφθούν με τον τρόπο αυτό;
 
Σ.Τ.: Μόνο προσωρινά.  Αυτές είναι προσωρινές θέσεις. Εμείς ζητάμε μόνιμες. Ελπίζουμε πάντως το θέμα να λυθεί.
 
ΤοΚ.: Ο κος Μάνος στην παρουσίαση του προγράμματος αναφέρθηκε μέχρι την 31/12. Αν ο μη γένοιτο ανασταλεί προσωρινά η λειτουργία του Μεγάρου τι μέλλει γενέσθαι με τις τακτικές συναυλίες της ΚΟΑ;
 
Σ.Τ.: Υπάρχει  εναλλακτικό σχέδιο αλλά δε θα επιθυμούσα την στιγμή αυτή να γίνω πιο συγκεκριμένος. Δε θέλουμε σε καμία περίπτωση να μείνει η Αθήνα σαν global city που είναι χωρίς αυτό το χώρο και κάνουμε έκκληση στην πολιτική ηγεσία. Είναι εντελώς παράλογο. Δεν πιστεύω όμως ότι θα φθάσουμε στο σημείο να κλείσει το Μέγαρο. Θεωρούμε ότι θα υπάρξει μιας μορφής παράταση.
 
 -Φωτο συνέντευξης: Γιάννης Καραμπήτσος
 
*Ο Στέφανος Τσιαλής είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών από τον Μάιο του 2014, καθώς και μόνιμος προσκεκλημένος μαέστρος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Αμβούργου και της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης από την περίοδο 2011-12 και της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Θουριγγίας από το 2015-16.
 
Γεννήθηκε στην Ερμούπολη το 1964. Σπούδασε πιάνο με τη Δόμνα Ευνουχίδου στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης, μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και διεύθυνση ορχήστρας στην Ακαδημία Μουσικής της Βιέννης, από  όπου αποφοίτησε με διακρίσεις. Παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια των Leonard Bernstein, Vaclav Neumann και Rolf Reuter.
 
Στα πρώτα του βήματα υπήρξε Διευθυντής Σπουδών και Βοηθός Μαέστρου  στο Κρατικό Θέατρο του Meiningen. Στο ίδιο θέατρο επέστρεψε αργότερα (2005-2009) ως μόνιμος μαέστρος και αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής. Στο Meiningen
διηύθυνε το 1995 τη γερμανική πρεμιέρα της όπερας 'Μήδεια' του Μίκη Θεοδωράκη, εγκαινιάζοντας μία μακροχρόνια συνεργασία με τον μείζονα Έλληνα συνθέτη. Σήμερα ο Στέφανος Τσιαλής θεωρείται ένας από τους, διεθνώς, σημαντικούς ερμηνευτές του θεοδωρακικού έργου.
 
Τα επόμενα χρόνια ο Στέφανος Τσιαλής διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας Δωματίου της Φιλαρμονικής της Κεντρικής Γερμανίας (1997-2004), καλλιτεχνικός διευθυντής και βασικός αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Θουριγγίας, στο Gotha (2009-2013) και μόνιμος προσκεκλημένος μαέστρος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Βερολίνου (2001-2004). Έχει κατά καιρούς συνεργαστεί με μερικές από τις σημαντικότερες Ορχήστρες της Ευρώπης και του κόσμου, έχει εμφανιστεί σε σημαντικά φεστιβάλ και έχει ηχογραφήσει CD για τις δισκογραφικές εταιρείες Genuin και Centaur.Παράλληλα με όλα αυτά, ο Στέφανος Τσιαλής ασχολείται εδώ και αρκετά χρόνια με την ερμηνεία κινηματογραφικής μουσικής. 
 


Thursday, 08 October 2015

ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ-ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ-ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ
Θέατρο
Ο Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ άνοιξε την πόρτα του στις 13 Οκτωβρίου 2005 με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Anton Juan, o οποίος έμεινε σε αυτή την θέση μόνο για μερικούς μήνες ακολουθώντας στην συνέχεια σταδιοδρομία σε Αμερικανικό Πανεπιστήμιο. Τον Anton διαδέχθηκε στην θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή ο Κοραής Δαμάτης (2006-2010). Από τότε, μέχρι και σήμερα, η στρατηγική και οι επιλογές του ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ έχουν πέσει στους ώμους της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου.
Αυτό τον Οκτώβρη, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ κλείνει δέκα χρόνια ζωής.
Μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια, έχει παρουσιάσει πάνω από εκατόν πενήντα θεατρικές παραστάσεις, πάνω από εβδομήντα μουσικές και μουσικοθεατρικές παραστάσεις, πάνω από ογδόντα εκθέσεις εικαστικών, δύο διεθνή φεστιβάλ, πέντε πολυήμερα αφιερώματα κοινωνικού ενδιαφέροντος και διάφορες άλλες παράπλευρες εκδηλώσεις καλλιτεχνικού, κοινωνικού, φιλοζωικού και ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος.
Στην διάρκεια αυτών των δέκα ετών, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ,  παρά τις αυτονόητα περιορισμένες οικονομικές του δυνατότητες, επιβεβαιώνοντας τον χαρακτήρα του ως Τόπου Συνάντησης Ανατολής-Δύσης, με τόλμη γνώρισε στο Αθηναϊκό κοινό νέα και άγνωστα έργα και νέους και άγνωστους δημιουργούς και από χώρες θεατρικά παρθένες, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Κούβα, το Πακιστάν, η Ινδία, το Ισραήλ, η Νότιος Αφρική κ.ά.
Κατά την πρώτη δεκαετία της ζωής του, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ  έδωσε βήμα σε πολλούς καλλιτέχνες και δημιουργούς στο ξεκίνημά τους, αλλά και φιλοξένησε στο σανίδι του παλαίμαχους καλλιτέχνες που το τίμησαν με το πάτημά τους, κάποτε ακόμη και το τελευταίο…  
Αυτά τα δέκα χρόνια, ανεκτίμητη για το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ υπήρξε η παρουσία και η πολύτιμη και παντοειδής  συμπαράσταση της φίλης Ρεγγίνας Αργυράκη, καθηγήτριας φιλοσοφίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία – εκτός από υπεύθυνη για τα εικαστικά του ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ- είναι ο πολυμαθής, ευφυής και γενναιόδωρος άνθρωπος που είναι πάντα εκεί . 
 
Από πέρσι, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ καμαρώνει γιατί, μαζί με τη βραβευμένη συγγραφέα Λεία Βιτάλη ως εμπνεύστρια και καλλιτεχνικά υπεύθυνη, πραγματοποιεί ένα παλιό του όνειρο που ήταν η υποστήριξη του Ελληνικού θεατρικού έργου, κρίνοντας ότι  η παραγωγή των Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων ήταν πολύ πλουσιότερη από τον ζωτικό χώρο που πραγματικά τής δινόταν στις θεατρικές σκηνές της χώρας. Έτσι, από πέρσι, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ οργανώνει και στεγάζει το Φεστιβάλ Διαρκείας Ελληνικού Θεατρικού Έργου του 21ου Αιώνα με εμπνεύστρια και καλλιτεχνικά υπεύθυνη τη Λεία Βιτάλη.
 
Από την καλλιτεχνική περίοδο 2011-12 μέχρι και σήμερα, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ, κατά την κατάρτιση του προγράμματός του, έχει υιοθετήσει την καινοτομία των θεματικών ενοτήτων, την οποία έχει πλέον αναγάγει σε έναν  θεσμό με μοναδικότητα στα Ελληνικά (και ίσως όχι μόνο στα Ελληνικά) θεατρικά πράγματα. Έτσι, κάθε χρόνο, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ επιλέγει μια θεματική ενότητα με γνώμονα την κοινωνία. Με βάση αυτή την θεματική ενότητα, κάνει την η επιλογή των έργων (θεατρικών, αλλά όχι μόνο) που παρουσιάζει κατά την επόμενη καλλιτεχνική περίοδο. Οι θεματικές ενότητες, τις οποίες το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ επέλεξε και πάνω στις οποίες δούλεψε κατά την πενταετία 2011 έως και 2015 ήταν οι εξής:
1.- Όλοι γύρω από ένα πιάνο, διαπιστώνοντας, καταγράφοντας  και μετρώντας την ανάγκη των σημερινών ανθρώπων για συνεύρεση και επιζητώντας την ικανοποίηση αυτής της ανάγκης μέσα από την επιστροφή στην ομαδικότητα. 
2.- Η Εξουσία σε Φόντο Ασπρόμαυρο επιχειρώντας μιαν ανατομία στην Εξουσία υπό την ουσιαστική, αλλά και την κωμική, τραγική ή τραγελαφική της διάσταση σε οικογένεια, κοινωνία, πολιτική. 
3.- Οι Αιρετικοί αναζητώντας την διαφορετικότητα και το κόστος της για αυτούς που ή την υφίστανται από ανάγκη ή την αποτολμούν από επιλογή.
4.- Noir διαγιγνώσκοντας την ολοένα αυξανόμενη  «ξηρασία» στις ανθρώπινες σχέσεις και νιώθοντας την ανάγκη επιστροφής σε αισθητικές, αισθήσεις και πάθη που τόσο λείπουν πια.  
 
Τώρα, για την καλλιτεχνική περίοδο Οκτωβρίου 2015-Ιουνίου 2016, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ έχει επιλέξει να εργασθεί πάνω στην θεματική ενότητα με τίτλο
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦΥΛΩΝ
Στα πλαίσια αυτής της ενότητας, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ θα επιχειρήσει να αναζητήσει τη σημασία και τις συνέπειες του φύλου μέσα από καλλιτεχνικά έργα που η εξέλιξή τους προσδιορίζεται και η πορεία των ηρώων τους επηρεάζεται από το φύλο τους και από τον ερωτισμό τους ως άξονα και κινητήρια δύναμη.
Τα έργα αυτής της ενότητας συνοπτικά με βάση τους σκηνοθέτες τους είναι:
Η Λίλλυ Μελεμέ θα σκηνοθετήσει για εμάς τη Λούλου του Βέντεκιντ και τον Ορλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ σε θεατρική απόδοση της Σάρα Ρουλ.
Ο Δημήτρης Μυλωνάς θα σκηνοθετήσει για το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ  τα έργα Διασκεδάζοντας με τον Κύριο Σλόουν του Τζο Όρτον και το Μια Πάπια!Μα Ποια Πάπια;;; του Ντέιβιντ Μάμετ (Αρχικός τίτλος Variations on a Duck)
Ο Μιχάλης Καλαμπόκης θα σκηνοθετήσει για το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ  τα έργα Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γαλάτες; με γαλλικές φάρσες του 15ου – 16ου αιώνα και το έργο Οι Τσούχτρες του Ντον Νίγκρο
Παράλληλα, φέτος, με τα ίδια κριτήρια, θα φιλοξενήσουμε τις παραστάσεις 
Άρωμα του Έρωτα του Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου που είναι βασισμένο πάνω στο μυθιστόρημα Άρωμα του Πάτρικ Ζίσκιντ με αναφορές στην αρχαία τραγωδία σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Πολιτάκη
Την παράσταση Χορεύοντας στην Ομίχλη της Αμάντα Γουίτινγκτον από την Ομάδα Γέφυρα σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου
Και από την ίδια ομάδα σε σκηνοθεσία πάλι Λεωνίδα Παπαδόπουλου τον Μικρό Έγιολφ του Ίψεν
‘Ένα ανατρεπτικό έργο του Χρήστου Συριώτη σε σκηνοθεσία του ίδιου με τίτλο «Τι κοιτάτε, ρε;»
Επίσης την διαδραστική κωμωδία «Πού Παν’ τα Τέσσερα» του Μιχαήλ Άνθη σε σκηνοθεσία του ίδιου.
Τέλος, στο φετινό του πρόγραμμα, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ έχει περιλάβει το συγκλονιστικό έργο του Μανουέλ Πούιγκ Το Φιλί της Γυναίκας-Αράχνη σε ένα διαφορετικό ανέβασμα για τρείς πρωταγωνιστές σε σκηνοθεσία Πάνου Κοκκινόπουλου, ο οποίος επιστρέφει στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ μετά την επιτυχία που κατέγραψε εδώ με την πρώτη του θεατρική σκηνοθεσία στο έργο FROZEN πριν δυο χρόνια.
Εκτός θεματικής ενότητας, πραγματοποιώντας μια παλιά του επιθυμία, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ, φέτος, φέρνει στην σκηνή του μια παράσταση για την Γενοκτονία του μαρτυρικού Ελληνισμού του Πόντου  με το έργο της Φανής Δαλεζίου, «19η Μαΐου»
 
Παρακάτω η αναλυτική παρουσίαση των παραστάσεων με τους συντελεστές τους.
 
 
Παράλληλα, όπως κάθε χρόνο τα τελευταία πέντε χρόνια, έτσι και φέτος, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ προετοιμάζει τέσσερις παραστάσεις εν εξελίξει,
 δηλαδή μια σύνθετη μορφή αναλογίων όπου τα κείμενα που διαβάζονται σκηνοθετούνται, διανθίζονται και συνοδεύονται από πρόσθετα στοιχεία, όπως μουσική, τραγούδι, κοστούμια, φωτισμοί. 
Σε αυτές τις παραστάσεις εν εξελίξει φέτος περιλαμβάνονται οι εξής:
•«Ακούστε μάγια της καρδιάς και μάγια της αγάπης» με ερωτικά Ελληνικά δημοτικά τραγούδια για να ξανα-μάθουμε τα ερωτόλογα της γλώσσας μας ριγώντας στους ζωντανούς ήχους του κλαρίνου. Ερμηνεύουν οι: Ελένη Φιλίνη, Νάντια Περιστεροπούλου, Μιχάλης Παναγόπουλος. Κλαρίνο παίζει ο Στέφανος Χρήστου. 
•«Δον Κιχώτης» του Θερβάντες για μια «άλλη» ερμηνεία της θρυλικής σχέσης Δον Κιχώτη- Δουλσινέας σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ. Ερμηνεύουν οι: Γιώργος Κοψιδάς, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Βίκυ Κυριακουλάκου. 
•«Το 10» του Καραγάτση όπου ο Γιώργος Νινιός συνθέτει μουσική και στήνει μπροστά μας έναν ολόκληρο κόσμο ήχων, πόθων, διαστροφής, παρακμής, έρωτα μέσα από τον μικρόκοσμο μιας λαϊκής αυτοσχέδιας «πολυκατοικίας» στον Πειραιά του ’50.
•«Η Πάπισσα Ιωάννα» του Εμμανουήλ Ροϊδη Ή 
•«Με βούρλισαν τα μάγια σου και ήρτα κατά σένα» με  Ελληνικά λαϊκά παραμύθια έρωτα, πίστης, πάθους, μοιχείας, εκδίκησης, αίματος
 
Όμως ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ σημαίνει και μουσική. Φέτος:
Οι κλασικές βραδιές του ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ που όλοι γνωρίζουμε φιλοξενούν τη Ρωξάνη Παπαδημητρίου με τον κύκλο τραγουδιών του Σούμαν με γενικό τίτλο «Η Ζωή και η Αγάπη μιας Γυναίκας (Frauenliebe und Leben)» που παρουσιάζεται σε παράσταση για πρώτη φορά στην Ελλάδα 
και τον Πωλ Ζαχαριάδη σε ένα κύκλο τραγουδιών με τίτλο D’ Art et d’ Amour.  
Η Σία Κοσκινά και ο Μάριος Στρόφαλης καταφθάνουν με ένα ανατρεπτικό μιούζικαλ τσέπης με τίτλο «Las Vegas», ενώ η Ευδοκία ξαναγυρίζει στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ με τις δύο εξαιρετικά επιτυχημένες περσινές της παραστάσεις με τους τίτλους «Η Ευδοκία τραγουδάει τη Νύχτα» και  «Καρέ της Ντάμας με Ευδοκία» με τραγούδια της Τζένης Βάνου, της Βίκυς Μοσχολιού, της Ρίτας Σακελλαρίου και της Πόλυς Πάνου.
 
 
 ΤΟ ΚΕΝΤΡΙ είναι υπερήφανος χορηγός επικοινωνία  του "Αγγέλων Βήμα".