Ημερολογιακό Αρχείο
< May 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης  8, Τηλ. 210 3428650

Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων θα παρουσιαστεί η Επιστροφή της Ιφιγένειας του Γιάννη Ρίτσου στο θέατρο Αλκμήνη λόγω της μεγάλης επιτυχίας της παράστασης  τον περασμένο Μάιο.
Ο σκηνοθέτης Μανώλης Ιωνάς και η ηθοποιός, πιανίστρια και χορεύτρια Τατού Δέδε, - μετά την επιτυχημένη τους συνεργασία με τον  μονόλογο της Λίλιθ ( 2010-2011) – ένωσαν ξανά τις δυνάμεις τους σε ένα από τα πιο σημαντικά και επίκαιρα κείμενα της νεοελληνικής δημιουργίας: την Επιστροφή της Ιφιγένειας του Γιάννη Ρίτσου.
Στην Ελλάδα του σήμερα, όπου όλα τα δεδομένα ανατρέπονται ο λόγος του Ρίτσου γίνεται πιο καίριος από ποτέ. Με πρώτη ύλη την αρχαία ελληνική τραγωδία θέτει τα πιο καυτά ερωτήματα: τι είναι η σύγχρονη Ελλάδα, τι αντιπροσωπεύει, ποιοι είναι οι άνθρωποί της και ποια είναι η αλήθεια τους; Τι είναι πατρίδα και ποια η σημασία των αγώνων που έγιναν για αυτήν;
Ζητήματα εξαιρετικά φλέγοντα σε ένα περιβάλλον κοινωνικής, πολιτικής, οικονομικής και ηθικής κρίσης.  Σε μια εποχή αγωνίας και λήθης ο Ρίτσος με το έργο του υπογραμμίζει την ενότητα και τραγικότητα του Ελληνισμού μέσα στους αιώνες, με την βοήθεια μιας γλώσσας εκρηκτικά σύγχρονης,  ποιητικής και δηκτικής ταυτόχρονα.
Η ευαισθησία και η οξύτητα του έργου του Ρίτσου αναδεικνύονται μέσα από μια μοντέρνα παράσταση που παντρεύει τον ποιητικό λόγο, τον χορό και τη μουσική. Μια παράσταση καίρια για το σήμερα που ταυτόχρονα διεισδύει στις πολλαπλές πτυχές της γυναικείας ύπαρξης.

Η επιστροφή της Ιφιγένειας γραμμένη το 1972 ανήκει στην «Τέταρτη Διάσταση», ένα υποβλητικό έργο του ποιητή που περιλαμβάνει πολύστιχα ποιήματα με τη μορφή θεατρικού μονολόγου εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία, γραμμένα από το 1956 έως το 1975.


Βιογραφικά συντελεστών

Μανώλης Ιωνάς. Ηθοποιός και σκηνοθέτης. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Πειραϊκού Συνδέσμου. Σπούδασε Κλασικό Τραγούδι και Χορό. Επί σειρά ετών έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με σημαντικούς σκηνοθέτες και φορείς (Εθνικό Θέατρο, ΚΘΒΕ, ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, Φεστιβάλ Αθηνών, Θέατρο Παλλάς, Αργώ, κλπ). Είναι ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της θεατρικής Εταιρείας Τελεία με την οποία έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο.  Τα τελευταία χρόνια συν-διευθύνει το Θέατρο Αλκμήνη με την Ειρήνη Παπαδημάτου. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με το έργο του μεγάλου ποιητή και έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα με τις παραστάσεις του (Ορέστης, Η επιστροφή της Ιφιγένειας, Χρυσόθεμις) σε μεγάλα Φεστιβάλ του εξωτερικού.

Τατού Δέδε. Σπούδασε στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Είναι πτυχιούχος καθηγήτρια χορού (Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Δήμου Σταυρούπολης & Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου) και πτυχιούχος πιανίστρια του Ωδείου Μουσικού Συνδέσμου Αθηνών. Σπουδάζει υποκριτική στο θεατρικό εργαστήρι Άκης Δαβής. Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες, κονσέρτα πιάνου, θεατρικές παραστάσεις. Αυτή είναι η δεύτερη προσωπική της δουλειά, μετά την performance Λίλιθ (2011).

Ο Γιάννης Ρίτσος γεννήθηκε στη Μονεμβασιά την 1η Μαΐου του 1909. Η πρώτη του ποιητική συλλογή εκδόθηκε το 1934 με τίτλο «Τρακτέρ», ενώ ξεκίνησε να δημοσιεύει στο Ριζοσπάστη τη στήλη «Γράμματα για το Μέτωπο». Την ίδια χρονιά γίνεται μέλος του ΚΚΕ, στο οποίο παρέμεινε πιστός μέχρι το θάνατό του. Έλαβε ενεργό μέρος στην Εθνική Αντίσταση ενώ στο διάστημα 1948-1952 εξορίστηκε σε διάφορα νησιά. Μετά την απελευθέρωσή του τον Αύγουστο του 1952 έρχεται στην Αθήνα και προσχωρεί στην ΕΔΑ. Το 1956 τιμήθηκε με το Α΄ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος». Το 1968 προτάθηκε για το βραβείο Νόμπελ. Το 1975  αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το 1977 τιμήθηκε με το Βραβείο Ειρήνης του Λένιν. Δημοσίευσε πάνω από εκατό ποιητικές συλλογές και συνθέσεις, εννέα μυθιστορήματα, τέσσερα θεατρικά έργα και μελέτες. Πολλές μεταφράσεις, χρονογραφήματα και άλλα δημοσιεύματα συμπληρώνουν το έργο του. Πέθανε στην Αθήνα στις 11 Νοεμβρίου του 1990.


Σκηνοθεσία – Διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Μανώλης Ιωνάς
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Ερμηνεύει και παίζει πιάνο η Τατού Δέδε

Γραφιστικά: Χριστίνα Σηφιανού
Φωτογραφία: Ειρήνη Στείρου


Ημέρες και ώρες παραστάσεων

21, 28 Οκτωβρίου              9.30 μ.μ.
4, 11, 18, 25 Νοεμβρίου     9.30 μ.μ.
2, 9, 16, 23 Δεκεμβρίου     9.30 μ.μ.

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ , 5 ευρώ για μαθητές-φοιτητές



 

Στο Faust, Καλαμιώτου 11 & Αθηναϊδος 12, τηλ.: 210 3234095

Οι γραμμές της ταχείας “Sunset Limited”χωρίζουν (ή … ενώνουν …) τον Γιάννη Βούρο και τον Αλέκο Συσσοβίτη

Γενναίος είναι αυτός που δεν φοβάται να πεθάνει; Ή εκείνος που τολμάει να ζήσει δυνατά;  Δυο άντρες σε μια ακραία σύγκρουση. Αν δεν βρουν την απάντηση, ο ένας θα πεθάνει.

Ο Γιάννης Βούρος και ο Αλέκος Συσσοβίτης εγκαινιάζουν τη νέα θεατρική σκηνή του Faust παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο ‘Sunset Limited’ του  βραβευμένου με Pulitzer Κόρμακ Μακάρθυ (Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους, Ο Δρόμος).

“Sunset Limited”. Έτσι ονομάζεται το τρένο στις γραμμές του οποίου θέλει να δώσει τέλος στη ζωή του ένας καθηγητής πανεπιστημίου (Γιάννης Βούρος).
Όχι, δεν θα πονέσει … τα έχει υπολογίσει όλα. Ή σχεδόν όλα. Ένας αμόρφωτος μετανάστης και πρώην κατάδικος (Αλέκος Συσσοβίτης) τον τραβάει με το «έτσι θέλω» από τον θάνατο την τελευταία στιγμή.

Τώρα, μέσα σ’ ένα σαπισμένο διαμέρισμα στα γκέτο της Νέας Υόρκης ο αμόρφωτος μετανάστης έχει δύο ώρες να πείσει τον μηδενιστή καθηγητή πως η ζωή έχει νόημα. Μπορεί η απλότητα να νικήσει τη σύνθεση; Η καρδιά τον εγκέφαλο; Η αγάπη το τίποτα;

Η αναμέτρηση των δύο αντρών γίνεται με ύπουλα όπλα. Ψυχαναλυτικά, αιχμηρά, ακραία. Ναι, όταν η μία μας πλευρά παλεύει με την άλλη, όταν η θέληση παλεύει με την παραίτηση, η αναμέτρηση δεν είναι ποτέ εύκολη. Για κανέναν.

Το “Sunset Limited” μεταφέρθηκε πέρσι και σε ταινία με πρωταγωνιστές τους Τόμι Λι Τζόουνς και Σάμιουελ Τζάκσον.

Διανομή:
Γιάννης Βούρος
Αλέκος Συσσοβίτης

Σκηνοθεσία: Άσπα Καλλιάνη
Μετάφραση: Αντώνης Πέρης
Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Μελισσινός
Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης

Τετάρτη, Πέμπτη & Κυριακή στις 20.00, Παρασκευή & Σάββατο στις 21.00


Τιμή εισιτηρίου : 14€
Μειωμένο: 12€



 

Θέατρο Μεταξουργείο, Ακαδήμου 14, τηλ. 2105234382

Με αυτό το έργο, το Θέατρο Μεταξουργείο συστήνει στους νεώτερους θεατές το κωμειδύλλιο, ένα ελληνικό θεατρικό είδος που πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, ανανεώνοντας το θέατρο της εποχής του και  βάζοντας τις ρίζες στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο.
Οι μικροί θεατές θα έχουν την ευκαιρία μέσα από την παράσταση να γνωρίσουν μια Ελλάδα διαφορετική, έντιμη, τα ήθη της οποίας έχουν πλέον ξεθωριάσει, γεματη από αρώματα, πλημμυρισμένη με αισιόδοξους ήχους!

Η Μαρούλα, είναι μια απλή κοπέλα από ένα χωριό της Άνδρου που πάει να δουλέψει  σε ένα σπίτι στην Αθήνα. Μέσα από την χιουμοριστική και κεντημένη γραφή του Κορομηλά, παρακολουθούμε τη ζωή των υπηρετών, σε ένα αστικό σπίτι της Αθήνας στα τέλη 19ου αιώνα.
Το έργο είναι γεμάτο μουσική, τραγούδια και χορό - άλλωστε το κωμειδύλλιο σαν θεατρικό είδος, είναι ο προπομπός  του ελληνικού μουσικού θεάτρου.

Η “Τύχη της Μαρούλας” ήταν μια μεγάλη προσωπική επιτυχία της Άννας Βαγενά που ανέβηκε στο Θεσσαλικό θέατρο το 1976, με την ίδια πρωταγωνίστρια στο ρόλο της Μαρούλας. Σήμερα σκηνοθετεί, αυτή τη σπουδαία παράσταση για μικρούς και μεγάλους, με τη μουσική του Λουκιανού Κηλαηδόνη, δίνοντας μέσα απ' την εμπειρία της και την αγάπη της όλη την φροντίδα που αρμόζει στο παιδικό θέατρο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :
Σκηνοθεσία : Άννα Βαγενά
Μουσική : Λουκιανός Κηλαηδόνης
Επιμέλεια σκηνικών – κουστουμιών :  Κώστας Βελινόπουλος

ΠΑΙΖΟΥΝ :
Αγγελική Γκαλμπένη, Νικόλας Βατικιώτης, Γιάννης Βλαχογιάννης, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Δήμητρα Θεοδωροπούλου, Ηρώ Μητρούτσικου, Κων/νος Πολύζος, Χρήστος Ροδάμης, Κων/νος Συνετός.


Κάθε Κυριακή στις 12:00 μ.μ.
Καθημερινά για σχολεία

Τιμές εισιτηρίων:     12 ευρώ
Παιδικό - Μαθητικό : 10ευρώ
Για σχολεία : 7 ευρώ

Διάρκεια παράστασης : 2 ώρες με 10λεπτο διάλλειμα

Για παιδιά από 4 ετών


Μετά το τέλος της παράστασης της Κυριακής οι θεατές θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν την οικογενειακή τους έξοδο στο ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ!
Η Άννα Βαγενά έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη αγάπη και φροντίδα το οικογενειακό μενού, ώστε να είναι ποιοτικό και προπάντων προσιτό!

 

Πολυχώρος «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων», Κύπρου 91Α & Σικίνου, Κυψέλη, τηλ. 213.004.04.96.

Μια παράσταση για το «ιερό» και το «βέβηλο» που κρύβεται στην ψυχή του σύγχρονου ανθρώπου, εμπνευσμένη από τα απομνημονεύματα του Henri Désiré Landru και το ημερολόγιο της Αγίας Perpetua.

Ο Henri Désiré Landru ήταν ένας κατά συρροή δολοφόνος που έζησε στο Παρίσι στις αρχές του 20ου αιώνα και καταδικάστηκε σε θάνατο γιατί αποπλάνησε και σκότωσε 12 γαλλίδες. Έπεσε στα χέρια της δικαιοσύνης χάρη στην καταγγελία μια κοπέλας που ξέφυγε από τον πολιορκητικό του κλοιό. Το τεκμήριο όμως που τον οδήγησε στην θανατική ποινή ήταν το χειρόγραφο ημερολόγιο που βρέθηκε στη βίλα του στο Καμπαί και στο οποίο κατέγραφε με μεγάλη λεπτομέρεια την πρώτη δολοφονική του πράξη.

Το ημερολόγιο της Αγίας Perpetua είναι η καταγραφή των τελευταίων ημερών της 23άχρονης μάρτυρος που έζησε στην Καρθαγένη το 203 μ.Χ. Στο κείμενο που είναι γραμμένο σε απλή και άμεση γλώσσα συμπυκνώνεται όλη η μεταφυσική εμπειρία του πρώιμου χριστιανισμού, μέσα από τα μάτια της φυλακισμένης γυναίκας λίγο πριν το θάνατό της στην ρωμαϊκή αρένα.

Απελευθερώνοντας τις μαρτυρίες αυτών των δύο προσώπων επί σκηνής, η παράσταση διερευνά τις περιοχές της ανθρώπινης ψυχής που ξεφεύγουν από τον έλεγχο της λογικής και βυθίζονται στον κόσμο του ενστίκτου. Ο σύγχρονος άνθρωπος, ερήμην του, κουβαλά στο σώμα του ύλη πολύ παλιότερη απ’ αυτόν: ένστικτα, ορμέφυτα, όνειρα, θεϊκή ουσία, σκοτάδι και φως. Το αστικό περιβάλλον, απομονώνει τον άνθρωπο από τον φυσικό του χώρο, εγκλωβίζοντας τον σ’ ένα κατασκευασμένο τοπίο (διαμέρισμα) που παραμορφώνει τα πρωτογενή του ένστικτα. Τα διαμερίσματα γίνονται θέατρα μικρών ή και μεγαλύτερων δραμάτων, χώροι καθημερινών δολοφονιών, ερώτων, δημιουργίας και καταστροφής. Δράματα για τα οποία συχνά δεν μαθαίνουμε τίποτα, που όμως υπάρχουν και διαμορφώνουν το πραγματικό αστικό μας τοπίο.


Σύνθεση κειμένων: Δημήτρης Σκαρέντζος
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Γιώργος Φριντζήλας

Σχεδιασμός φωτισμού : Μαρία Αθανασοπούλου
Σκηνικός χώρος - κοστούμια: D.P.
Χορογραφία Τάνγκο: Μαρία Καραγεώργου
Κατασκευές: Tigra Gassek
Φωτογραφίες: Μάρθα Φριντζήλα

Παίζουν: Γεωργία Τσαγκαράκη, Γιώργος Φριντζήλας

Σάββατο & Κυριακή στις 21.15
Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά
Είσοδος: 10 €

 

 

Θέατρο Μεταξουργείο, Ακαδήμου 14, τηλ. 2105284382

Η Άννα Βαγενά ξαναγυρίζει στο αγαπημένο της είδος, την επιθεώρηση, μετά από 20 χρόνια με έναν νεανικό, γεμάτο ενέργεια θίασο! Η σημερινή συγκυρία το απαιτεί άλλωστε! Το χιούμορ και η αισιοδοξία είναι τα μόνα όπλα ενάντια στην κρίση και η επιθεώρηση είναι η ναυαρχίδα!
Γι’ αυτό το σκοπό έχει συνταχθεί δίπλα στην Άννα Βαγενά και η θρυλική Βαγγελίτσα από τη Ραχούλα.... Τη Βαγγελίτσα που αγάπησαν οι παλαιότεροι και θα γνωρίσουν οι νεώτεροι.
Θεωρούμε την επιθεώρηση, καθαρά πολιτικό θέατρο, που μας δίνει τη δυνατότητα να κρίνουμε και να σχολιάσουμε τα όσα στραβά συμβαίνουν σήμερα στην πατρίδα μας. Και δυστυχώς είναι πολλά.
Με την επιθεώρηση “ΟΣΑ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΑΝΕΡΓΟΣ” φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε την ανανέωση αυτού του σπουδαίου θεατρικού είδους, ανανέωση που έγινε με το “Ελεύθερο Θέατρο”, την “Ελεύθερη Σκηνή” και το “Θεσσαλικό Θεάτρο” στις δεκαετίες του '70 και του '80.
Κρατάμε, λοιπόν, την κλασσική φόρμα της επιθεώρησης, εμπλουτισμένη με ανανεωμένα κείμενα, γεμάτα εξυπνάδα και χιούμορ, που δεν προσβάλλουν τη νοημοσύνη του θεατή.


ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : Άννα Βαγενά
ΜΟΥΣΙΚΗ : Λουκιανός Κηλαηδόνης
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ : Κώστας Βελινόπουλος
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ : Ηλιάνα Αραβή

ΠΑΙΖΟΥΝ :
Άννα Βαγενά, Σοφία Αλεξανιάν, Ηλιάνα Αραβή, Γιώργος Γιαννακάκος, Κατερίνα Θεοχάρη, Σταύρος Καλλιγάς, Νίκος Μπουρνιάς, Βασίλης Μυλωνάς.


ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Κυριακή :         20:15
Τετάρτη:           19:00
Πέμπτη:           20:00


ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
•    Γενική είσοδος : 17 ΕΥΡΩ
•    Λαϊκή απογευματινή :15  ΕΥΡΩ
•    Συνταξιούχοι άνω των 65, άνεργοι (με την επίδειξη της κάρτας ΟΑΕΔ), πολύτεκνοι, φοιτητές, μαθητές : 12 ΕΥΡΩ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 2 ώρες και ένα τέταρτο με διάλειμμα




 
More Articles...