Ημερολογιακό Αρχείο
< April 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
O πολυχώρος πολιτισμού «διέλευσις» (Λέσβου 15 και Πόρου, Κυψέλη 112 56, τηλ.: 210 86 13 739) ανεβάζει τη θεατρική παράσταση Agnes of God του John Pielmeier. Το έργο είναι ένα ψυχολογικό δράμα και διαπραγματεύεται τη  μάχη της πίστης με την αμφιβολία. Του ορθολογισμού με το μυστήριο! 
 
Με επίκεντρο μία νεαρή μοναχή που κατηγορείται για το φόνο του νεογέννητου βρέφους της, μία δικαστική ψυχίατρος έρχεται αντιμέτωπη με την ηγουμένη της μονής. 
 
Δύο κόσμοι συγκρούονται μέχρι που τα όρια του κάθε ενός από αυτούς μετακινούνται μέσα από έναν συγκλονιστικό διάλογο και τα γεγονότα που ανατρέπουν τις σταθερές τους.
 
 Οι πεποιθήσεις κλονίζονται, οι βεβαιότητες παρουσιάζουν ρήγματα για να αφήσουν το μυστήριο της ύπαρξης να έχει τον πρώτο λόγο. 
 
Ο συγγραφέας σε καθηλώνει με την αντιπαράθεση των επιχειρημάτων και τις ανατροπές των γεγονότων και των αποκαλύψεων.
 
 Έτσι ολοκληρώνεται ένα υπαρξιακό δράμα με φόντο τους κλειστούς κόσμους των αντιλήψεων, απόψεων και δογμάτων που υπερασπίζονται το αδιαμφισβήτητο των στερεοτύπων τους μέχρι τελικής πτώσεως. 
 
Μιας πτώσεως όμως που οδηγεί σε βαθύτερες μεταστοιχειώσεις του εσωτερικού κόσμου των προσώπων που υπερασπίζονται την αντικρουόμενη αυτή πίστη τους, ενώ το θύμα που τους φέρνει στη μοιραία αντιπαράθεση έχει κατέλθει από τον Παράδεισο μέχρι την κόλαση για να ξυπνήσει μέσα τους την υποψία ότι μπορεί να μην έχουν πάντα δίκιο. 
 
Σαν ιερό σφάγιο μιας αιματηρής θυσίας εξαγοράζει την καθήλωσή τους στα «αυτονόητα», τους αφαιρεί τον έλεγχο της ταξινομημένης σκέψης τους και τους αφήνει με την πληγή της απορίας αλλά και την προοπτική του να ξεφύγουν από τη φυλακή των ιδεολογημάτων τους.
 
Ποιος είναι τάχα ο νικητής και με ποιο αντίτιμο; 
 
Ο θεατής καλείται να το απαντήσει μετέωρος ανάμεσα στις σκέψεις του και τα άλυτα αινίγματα της ζωής.
 
 
 
 
Συντελεστές της παράστασης:
Συγγραφέας:  John  Pielmeier
Μετάφραση: Χρήστος Καρχαδάκης
Σκηνοθεσία:  Χρυσάνθη Κορνηλίου
Σκηνικά- Κοστούμια: Άγγελος Δελής
Μουσική επιμέλεια: Σωτήρης Οικονόμου
 
Παίζουν(αλφαβητικά): Μαρία Βασιλέλλη, Μαρία Δούση, Αναστασία Παπασπύρου
 
 
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τρίτη & Τετάρτη στις 21:00
 
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
120' με διάλλειμα
 
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
12€ κανονικό, 8€ (φοιτητικό, ανέργων)
 
ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ 
Δευτέρα – Παρασκευή 10:00-16:00 & 2 ώρες πριν την παράσταση
 
 
Το Θέατρο «Διάχρονο » (Πυθέου 52, Ν. Κόσμος Τηλέφωνο: 2107233229) παρουσιάζει τη «Λέλα Κραγιάννη- Η μάνα της Αντίστασης» του Γιώργου Α. Χριστοδούλου σε σκηνοθεσία Γιώτας Κουνδουράκη.
 
Την  ηρωίδα  που  σφράγισε  με  την  θυσία  της,  λίγες  μέρες  πριν  την  Απελευθέρωση,  την  μεγάλη  προσφορά  της  οργάνωσης  της  στον  αγώνα.
 
Την  Μαίρη  Βιδάλη  που  αγαπήθηκε  από  τα  πρώτα  της  βήματα  με  την  συγκινητική  της  ερμηνεία  στην  κινηματογραφική  βιογραφία  της  πιο  νέας  ηρωίδας  της  Κατοχής  Ηρώς  Κωνσταντοπούλου  (17  σφαίρες  για  έναν  άγγελο),  επέλεξε  ο  καταξιωμένος  στο  είδος  συγγραφέας  Γιώργος  Α.  Χριστοδούλου  κι  η  εγγονή  της  Λέλα  Β.  Καραγιάννη  να  ενσαρκώσει  την  “Μάνα  Καραγιάννη”.
 
Το  έργο  είναι  μονόλογος  και  θα  παίζεται  κάθε  Παρασκευή  (λαϊκή),  Σάββατο  και  Κυριακή  σε  σκηνοθεσία  Γιώτας  Κουνδουράκη,  σύνθεση  προβολών  Κατερίνας  Μαντέλη,  μουσική  και  ηχητική  επιμέλεια  Γιώργου Γιαννακόπουλου. Η πρεμιέρα του έργου έχει οριστεί για τo Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015 στις 21:00 .
 
Όπως  κάθε  χρόνο,  κάθε  Δευτέρα – Τρίτη  στον  ίδιο  χώρο, θα παρουσιαστεί ένα  πρωτόπαιχτο  έργο  σύγχρονου  έλληνα  συγγραφέα.  Για  την  φετινή  περίοδο  2015 – 16  το:  “Χωρίς  Όρια”  του  Γιώργου  Βασιλειάδη,  σε  δική  του  σκηνοθεσία  και  την  Μαίρη  Ευαγγέλου  στον  βασικό  ρόλο,  η  οποία  επανέρχεται  στην  σκηνή  μετά  από  χρόνια.  Μαζί  της  η  Αθηνά  Δόμβρου,  η  Γωγώ Κωβαίου  και  ο  Άγγελος  Δεληκάρης.  Συμπρωταγωνιστεί,  παίζει  κιθάρα  και  τραγουδά  ο  Κλεάνθης  Βαρσαμούλης,  σε  μουσική  Γιώργου  Πολύζου.  Η πρεμιέρα του έργου έχει οριστεί για τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015 στις 21:00 .
 
Το  τρίτο  έργο  του  ρεπερτορίου  θα  είναι,  σύμφωνα  με  την  παράδοση  του  θεάτρου  ΔΙΑΧΡΟΝΟ,  κλασικό και   συγκεκριμένα,  η  πρωτόπαιχτη  κωμωδία  στην  Ελλάδα  του  Μπωμαρσαί  “Η  Ένοχη  Μητέρα”,  σε  μετάφραση  που  μόλις  ολοκληρώνεται  από  τον  Γιώργο  Θηβαίο σε σκηνοθεσία  Μαρίκας  Θωμαδάκη. Η πρεμιέρα θα γίνει το νέο έτος. 
 
Συντελεστές  σε  όλες  τις  παραστάσεις  παραμένουν,  στα  σκηνικά  ο  Χάρης  Σεπεντζής  και  στους  φωτισμούς  ο  Γιώργος  Δανεσής.
 
 
Ο Τόπος Συνάντησης Ανατολής-Δύσης ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ άνοιξε την πόρτα του στις 13 Οκτωβρίου 2005 με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Anton Juan, o οποίος έμεινε σε αυτή την θέση μόνο για μερικούς μήνες ακολουθώντας στην συνέχεια σταδιοδρομία σε Αμερικανικό Πανεπιστήμιο. Τον Anton διαδέχθηκε στην θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή ο Κοραής Δαμάτης (2006-2010). Από τότε, μέχρι και σήμερα, η στρατηγική και οι επιλογές του ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ έχουν πέσει στους ώμους της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου.
Αυτό τον Οκτώβρη, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ κλείνει δέκα χρόνια ζωής.
Μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια, έχει παρουσιάσει πάνω από εκατόν πενήντα θεατρικές παραστάσεις, πάνω από εβδομήντα μουσικές και μουσικοθεατρικές παραστάσεις, πάνω από ογδόντα εκθέσεις εικαστικών, δύο διεθνή φεστιβάλ, πέντε πολυήμερα αφιερώματα κοινωνικού ενδιαφέροντος και διάφορες άλλες παράπλευρες εκδηλώσεις καλλιτεχνικού, κοινωνικού, φιλοζωικού και ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος.
Στην διάρκεια αυτών των δέκα ετών, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ,  παρά τις αυτονόητα περιορισμένες οικονομικές του δυνατότητες, επιβεβαιώνοντας τον χαρακτήρα του ως Τόπου Συνάντησης Ανατολής-Δύσης, με τόλμη γνώρισε στο Αθηναϊκό κοινό νέα και άγνωστα έργα και νέους και άγνωστους δημιουργούς και από χώρες θεατρικά παρθένες, όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Κούβα, το Πακιστάν, η Ινδία, το Ισραήλ, η Νότιος Αφρική κ.ά.
Κατά την πρώτη δεκαετία της ζωής του, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ  έδωσε βήμα σε πολλούς καλλιτέχνες και δημιουργούς στο ξεκίνημά τους, αλλά και φιλοξένησε στο σανίδι του παλαίμαχους καλλιτέχνες που το τίμησαν με το πάτημά τους, κάποτε ακόμη και το τελευταίο…  
Αυτά τα δέκα χρόνια, ανεκτίμητη για το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ υπήρξε η παρουσία και η πολύτιμη και παντοειδής  συμπαράσταση της φίλης Ρεγγίνας Αργυράκη, καθηγήτριας φιλοσοφίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία – εκτός από υπεύθυνη για τα εικαστικά του ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ- είναι ο πολυμαθής, ευφυής και γενναιόδωρος άνθρωπος που είναι πάντα εκεί . 
 
Από πέρσι, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ καμαρώνει γιατί, μαζί με τη βραβευμένη συγγραφέα Λεία Βιτάλη ως εμπνεύστρια και καλλιτεχνικά υπεύθυνη, πραγματοποιεί ένα παλιό του όνειρο που ήταν η υποστήριξη του Ελληνικού θεατρικού έργου, κρίνοντας ότι  η παραγωγή των Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων ήταν πολύ πλουσιότερη από τον ζωτικό χώρο που πραγματικά τής δινόταν στις θεατρικές σκηνές της χώρας. Έτσι, από πέρσι, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ οργανώνει και στεγάζει το Φεστιβάλ Διαρκείας Ελληνικού Θεατρικού Έργου του 21ου Αιώνα με εμπνεύστρια και καλλιτεχνικά υπεύθυνη τη Λεία Βιτάλη.
 
Από την καλλιτεχνική περίοδο 2011-12 μέχρι και σήμερα, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ, κατά την κατάρτιση του προγράμματός του, έχει υιοθετήσει την καινοτομία των θεματικών ενοτήτων, την οποία έχει πλέον αναγάγει σε έναν  θεσμό με μοναδικότητα στα Ελληνικά (και ίσως όχι μόνο στα Ελληνικά) θεατρικά πράγματα. Έτσι, κάθε χρόνο, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ επιλέγει μια θεματική ενότητα με γνώμονα την κοινωνία. Με βάση αυτή την θεματική ενότητα, κάνει την η επιλογή των έργων (θεατρικών, αλλά όχι μόνο) που παρουσιάζει κατά την επόμενη καλλιτεχνική περίοδο. Οι θεματικές ενότητες, τις οποίες το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ επέλεξε και πάνω στις οποίες δούλεψε κατά την πενταετία 2011 έως και 2015 ήταν οι εξής:
1.- Όλοι γύρω από ένα πιάνο, διαπιστώνοντας, καταγράφοντας  και μετρώντας την ανάγκη των σημερινών ανθρώπων για συνεύρεση και επιζητώντας την ικανοποίηση αυτής της ανάγκης μέσα από την επιστροφή στην ομαδικότητα. 
2.- Η Εξουσία σε Φόντο Ασπρόμαυρο επιχειρώντας μιαν ανατομία στην Εξουσία υπό την ουσιαστική, αλλά και την κωμική, τραγική ή τραγελαφική της διάσταση σε οικογένεια, κοινωνία, πολιτική. 
3.- Οι Αιρετικοί αναζητώντας την διαφορετικότητα και το κόστος της για αυτούς που ή την υφίστανται από ανάγκη ή την αποτολμούν από επιλογή.
4.- Noir διαγιγνώσκοντας την ολοένα αυξανόμενη  «ξηρασία» στις ανθρώπινες σχέσεις και νιώθοντας την ανάγκη επιστροφής σε αισθητικές, αισθήσεις και πάθη που τόσο λείπουν πια.  
 
Τώρα, για την καλλιτεχνική περίοδο Οκτωβρίου 2015-Ιουνίου 2016, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ έχει επιλέξει να εργασθεί πάνω στην θεματική ενότητα με τίτλο
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦΥΛΩΝ
Στα πλαίσια αυτής της ενότητας, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ θα επιχειρήσει να αναζητήσει τη σημασία και τις συνέπειες του φύλου μέσα από καλλιτεχνικά έργα που η εξέλιξή τους προσδιορίζεται και η πορεία των ηρώων τους επηρεάζεται από το φύλο τους και από τον ερωτισμό τους ως άξονα και κινητήρια δύναμη.
Τα έργα αυτής της ενότητας συνοπτικά με βάση τους σκηνοθέτες τους είναι:
Η Λίλλυ Μελεμέ θα σκηνοθετήσει για εμάς τη Λούλου του Βέντεκιντ και τον Ορλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ σε θεατρική απόδοση της Σάρα Ρουλ.
Ο Δημήτρης Μυλωνάς θα σκηνοθετήσει για το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ  τα έργα Διασκεδάζοντας με τον Κύριο Σλόουν του Τζο Όρτον και το Μια Πάπια!Μα Ποια Πάπια;;; του Ντέιβιντ Μάμετ (Αρχικός τίτλος Variations on a Duck)
Ο Μιχάλης Καλαμπόκης θα σκηνοθετήσει για το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ  τα έργα Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γαλάτες; με γαλλικές φάρσες του 15ου – 16ου αιώνα και το έργο Οι Τσούχτρες του Ντον Νίγκρο
Παράλληλα, φέτος, με τα ίδια κριτήρια, θα φιλοξενήσουμε τις παραστάσεις 
Άρωμα του Έρωτα του Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου που είναι βασισμένο πάνω στο μυθιστόρημα Άρωμα του Πάτρικ Ζίσκιντ με αναφορές στην αρχαία τραγωδία σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Πολιτάκη
Την παράσταση Χορεύοντας στην Ομίχλη της Αμάντα Γουίτινγκτον από την Ομάδα Γέφυρα σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου
Και από την ίδια ομάδα σε σκηνοθεσία πάλι Λεωνίδα Παπαδόπουλου τον Μικρό Έγιολφ του Ίψεν
‘Ένα ανατρεπτικό έργο του Χρήστου Συριώτη σε σκηνοθεσία του ίδιου με τίτλο «Τι κοιτάτε, ρε;»
Επίσης την διαδραστική κωμωδία «Πού Παν’ τα Τέσσερα» του Μιχαήλ Άνθη σε σκηνοθεσία του ίδιου.
Τέλος, στο φετινό του πρόγραμμα, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ έχει περιλάβει το συγκλονιστικό έργο του Μανουέλ Πούιγκ Το Φιλί της Γυναίκας-Αράχνη σε ένα διαφορετικό ανέβασμα για τρείς πρωταγωνιστές σε σκηνοθεσία Πάνου Κοκκινόπουλου, ο οποίος επιστρέφει στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ μετά την επιτυχία που κατέγραψε εδώ με την πρώτη του θεατρική σκηνοθεσία στο έργο FROZEN πριν δυο χρόνια.
Εκτός θεματικής ενότητας, πραγματοποιώντας μια παλιά του επιθυμία, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ, φέτος, φέρνει στην σκηνή του μια παράσταση για την Γενοκτονία του μαρτυρικού Ελληνισμού του Πόντου  με το έργο της Φανής Δαλεζίου, «19η Μαΐου»
 
Παρακάτω η αναλυτική παρουσίαση των παραστάσεων με τους συντελεστές τους.
 
 
Παράλληλα, όπως κάθε χρόνο τα τελευταία πέντε χρόνια, έτσι και φέτος, το ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ προετοιμάζει τέσσερις παραστάσεις εν εξελίξει,
 δηλαδή μια σύνθετη μορφή αναλογίων όπου τα κείμενα που διαβάζονται σκηνοθετούνται, διανθίζονται και συνοδεύονται από πρόσθετα στοιχεία, όπως μουσική, τραγούδι, κοστούμια, φωτισμοί. 
Σε αυτές τις παραστάσεις εν εξελίξει φέτος περιλαμβάνονται οι εξής:
•«Ακούστε μάγια της καρδιάς και μάγια της αγάπης» με ερωτικά Ελληνικά δημοτικά τραγούδια για να ξανα-μάθουμε τα ερωτόλογα της γλώσσας μας ριγώντας στους ζωντανούς ήχους του κλαρίνου. Ερμηνεύουν οι: Ελένη Φιλίνη, Νάντια Περιστεροπούλου, Μιχάλης Παναγόπουλος. Κλαρίνο παίζει ο Στέφανος Χρήστου. 
•«Δον Κιχώτης» του Θερβάντες για μια «άλλη» ερμηνεία της θρυλικής σχέσης Δον Κιχώτη- Δουλσινέας σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ. Ερμηνεύουν οι: Γιώργος Κοψιδάς, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Βίκυ Κυριακουλάκου. 
•«Το 10» του Καραγάτση όπου ο Γιώργος Νινιός συνθέτει μουσική και στήνει μπροστά μας έναν ολόκληρο κόσμο ήχων, πόθων, διαστροφής, παρακμής, έρωτα μέσα από τον μικρόκοσμο μιας λαϊκής αυτοσχέδιας «πολυκατοικίας» στον Πειραιά του ’50.
•«Η Πάπισσα Ιωάννα» του Εμμανουήλ Ροϊδη Ή 
•«Με βούρλισαν τα μάγια σου και ήρτα κατά σένα» με  Ελληνικά λαϊκά παραμύθια έρωτα, πίστης, πάθους, μοιχείας, εκδίκησης, αίματος
 
Όμως ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ σημαίνει και μουσική. Φέτος:
Οι κλασικές βραδιές του ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ που όλοι γνωρίζουμε φιλοξενούν τη Ρωξάνη Παπαδημητρίου με τον κύκλο τραγουδιών του Σούμαν με γενικό τίτλο «Η Ζωή και η Αγάπη μιας Γυναίκας (Frauenliebe und Leben)» που παρουσιάζεται σε παράσταση για πρώτη φορά στην Ελλάδα 
και τον Πωλ Ζαχαριάδη σε ένα κύκλο τραγουδιών με τίτλο D’ Art et d’ Amour.  
Η Σία Κοσκινά και ο Μάριος Στρόφαλης καταφθάνουν με ένα ανατρεπτικό μιούζικαλ τσέπης με τίτλο «Las Vegas», ενώ η Ευδοκία ξαναγυρίζει στο ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ με τις δύο εξαιρετικά επιτυχημένες περσινές της παραστάσεις με τους τίτλους «Η Ευδοκία τραγουδάει τη Νύχτα» και  «Καρέ της Ντάμας με Ευδοκία» με τραγούδια της Τζένης Βάνου, της Βίκυς Μοσχολιού, της Ρίτας Σακελλαρίου και της Πόλυς Πάνου.
 
 
 ΤΟ ΚΕΝΤΡΙ είναι υπερήφανος χορηγός επικοινωνία  του "Αγγέλων Βήμα".
 

Ο τ. Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου  Σωτήρης Χατζάκης εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με όσα λέχθηκαν στη συνέντευξη Τύπου του Εθνικού Θεάτρου δια στόματος του κου Λιβαθηνού. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:  

Την περασμένη Τρίτη,  ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου έδωσε μία συνέντευξη τύπου. Κατά τη συνέντευξη αυτή αναφέρθηκε σε δύο κυρίως θέματα. Από τη μία ανήγγειλε τα έργα του ρεπερτορίου για το έτος 2015-2016, τα οποία κατά την πλειοψηφία τους αποτελούν τα έργα του δικού μου προγραμματισμού. Και από την άλλη, άφησε υπαινιγμούς για την οικονομική διαχείριση κατά τη θητεία μου ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού, επικαλούμενος την μαρτυρία του «ειδικού συμβούλου» του, κ. Μανωλόπουλου. 
Χαίρομαι για την αναγνώριση της δουλειάς μου. 
Είναι απαράδεκτο, όμως, να βαφτίζονται «ελλείμματα» οι δαπάνες της μισθοδοσίας και της παραγωγής των έργων. Και να αποκρύπτεται ότι οι εισπράξεις των ετών 2013 και 2014 ήταν αυξημένες, παρά την μη καταβολή των εγκεκριμένων επιχορηγήσεων από το Κράτος. Όπως και ότι την 21η Απριλίου 2015, που με απομάκρυνε παρανόμως ο κ. Ξυδάκης, τα ταμειακά διαθέσιμα του Εθνικού Θεάτρου ήταν 2.367.159,44 ευρώ. Αντίγραφο του εγγράφου αυτού έχει δοθεί στον Τύπο από τον περασμένο Απρίλιο.
 Εκτός από το πιστοποιητικό ελέγχου υπάρχει και αναλυτική έκθεση προς το σημερινό Διοικητικό Συμβούλιο, όπου αναφέρονται ένας-ένας οι λογιστικοί αριθμοί με αναλυτική αναφορά και σχολιασμό των λογαριασμών για τον έλεγχο που διεξήχθη για το 2014. 
Δεν υπάρχει κανένα αρνητικό σχόλιο για τη διαχείριση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Εθνικού Θεάτρου. Το δε πιστοποιητικό των ορκωτών λογιστών είναι καθαρό χωρίς παρατηρήσεις. 
Και δύο ερωτήματα:
1) Με ποια ιδιότητα ομιλεί ο κ. Μανωλόπουλος; Έχει σύμβαση με το Εθνικό Θέατρο; Και αν, όχι, πως έχει πρόσβαση στα οικονομικά αρχεία του Εθνικού; 
2) Η υπεύθυνη των δημοσίων σχέσεων του νέου διευθυντή, που είναι συνταξιούχος, έχει σύμβαση με το Εθνικό Θέατρο για την παροχή των υπηρεσιών της στις δημόσιες σχέσεις; Και ποια η σχέση της με εταιρία, η οποία συμβάλλεται με το Εθνικό για τον σκοπό αυτό; 
Αυτές είναι οι επιλογές του κ. Ξυδάκη; Και με αυτά τα χαρακτηριστικά; Και τολμά να θίγει, αοριστολογώντας, την υπόληψή μου; 
 
 
της Ζέτας Καρασπήλιου
 
Η παιδική σκηνή “Αερόπλοιο” ανοίγει τα φτερά της και ταξιδεύει στο Λονδίνο, αυτή την φορά, μετά τις πετυχημένες περιοδείες που έκανε τα τελευταία χρόνια σε Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία. Και έτσι η ηθοποιός Στέλλα Μιχαήλ θα προσγειωθεί στις αρχές Οκτωβρίου με το “Αερόπλοιο” στο Λονδίνο, κρατώντας στις αποσκευές της ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, γεμάτο περιπέτειες, κατορθώματα και  πλούσια νοήματα. Πρόκειται για το έργο του Νίκου Καμτσή, καλ. διευθυντής του θεάτρου “Τόπος Αλλού”  υπό τον τίτλο “Της φωτιάς, του ανέμου και του δρόμου δίχως γυρισμό” , το οποίο θα παιχθεί σε θέατρα και σχολεία του Λονδίνου στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Η Ελληνική προπρεμιέρα θα δοθεί την Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου στη παιδική σκηνή του “Τόπος Αλλού” στις 19.00. 
 
Ολο το έργο αφηγείται και ερμηνεύει στις δυο γλώσσες η ηθοποιός και θεατρολόγος Στέλλα Μιχαήλ, πραγματοποιώντας έναν άθλο, καθώς παίζει 16 ρόλους, χρησιμοποιόντας όλα τα θεατρικά μέσα - μάσκες, κούκλες, σκιές, σκούπες που μιλούν σαν άνθρωποι - η παράσταση ξετυλίγει μπροστά στα μάτια των παιδιών ηρωικές περιπέτειες σε κόσμους μαγικούς, βγαλμένους απο την ελληνική αφηγηματική παράδοση που μιλούν κατευθείν στην ψυχή μικρών και μεγάλων θεατών. Η παράσταση παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία στην Αμερικη και την Αυστραλία. 
 
Μαζί με το παραμύθι θα παρουσιαστεί και μια σειρά απο σεμινάρια με θέμα το Αρχαίο Δράμα υπό τον τίτλο “Ancient Pathos”. Πρόκειται για ένα event εκπαιδευτικό και θεατρικό βασισμένο στην Αρχαία Τραγωδία όπου τα παιδιά μέσα από video προβολές, συζήτηση και θεατρικούς μονολόγους που παίζονται ζωντανά μπροστά τους προσεγγίζουν το φαινόμενο της τραγωδίας που είναι τα θεμέλια του παγκόσμιου θεάτρου. Το event  που είναι για μεγαλύτερα παιδιά (12-18 ετών) και τους καθηγητές τους διανθίζεται από μια επίδειξη κατασκευής μάσκας που στη συνέχεια μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνική πολύ εύκολα.  
 
Επίσης, παίζονται μπροστά στα μάτια των παιδιών, χαρακτηριστικοί  µονόλογοι  από πολύ γνωστές Αρχαίες Ελληνικές τραγωδίες - Ηφιγένεια, Ηλέκτρα, Κλυταιμνύστρα κ.α., τις οποίες ερμηνεύει η ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛ. Παράλληλα ο κεντρικός εισηγητής και αφηγητής (ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ καθιερωµένος σκηνοθέτης, δάσκαλος και συγγραφέας θεατρικών έργων) µιλάει και γνωρίζει στα παιδιά µε πολύ εύληπτο και κατανοητό τρόπο τη Αρχαία Ελληνική τραγωδία σαν παγκόσµια κληρονοµία και παράδοση που ανήκει σε όλο τον κόσµο. Στη συνέχεια, οι νεαροί θεατές, µαθητές και οι καθηγητές τους παρακολουθούν την κατασκευή µια µάσκας από την εξεξειδικευµένη σκηνογράφο- ενδυµατολόγο (ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ, Phd στην Ιστορία του κοστουµιού). 
 
Συντελεστές - Ερμηνεία Στέλλα Μιχαήλ, σκηνοθεσία Νίκος Καμτσής, σκηνικά - κοστούμια Μίκα Πανάγου, μουσική Χρήστος Ξενάκης.
 
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ (θέατρο που δημιουργήθηκε το 1985 και διανύει τον 29 χρόνο της δημιουργικής του παρουσίας στην Ελλάδα)  είναι ένα πολύ γνωστό θέατρο για παιδιά και στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, καθώς έχουμε λάβει μέρος σε πάρα πολλά φεστιβάλ θεάτρου  μέχρι σήμερα. Στο ενεργητικό του  έχει  πάνω από εξήντα διαφορετικές παραστάσεις αλλά και άλλες δραστηριότητες όπως παιδαγωγικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια και φορείς του εξωτερικού. Πλήρες βιογραφικό  μπορείτε να διαβάσετε  στο site  www.aeroplio.gr. 
 
 
 
 
More Articles...