Ημερολογιακό Αρχείο
< May 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Συγγραφέας: Χριστίνα Αυγερινού/ Εκδόσεις: Άνεμος Εκδοτική/ Κατηγορία: μυθιστόρημα/ ISBN: 978-960-9585-14-9
/ σελ.: 168/ σχήμα: 14x20,5 cm/ τιμή: 13,22€ με ΦΠΑ (-10%): 11,90€ με ΦΠΑ/ Κυκλοφορεί: Οκτώβρης 2012

«Δυο σχήματα μονάχα πλάστηκαν, δειλά, αβέβαια απ’ τα δάχτυλά μου.
Έμοιαζαν γράμματα κυρτά, λέξη μισή... Παραδομένη ήμουνα στη θύμηση εκείνου του άντρα».

Νύχτα, χειμώνας. Τα βήματα νωχελικά την οδηγούν στα σοκάκια της Πλάκας, τυχαία, σε μια υπόγεια γκαλερί. Μπρος σ’ ένα έργο, τάχα γελαστό, στέκει ο άντρας, αγέρωχος, γοητευτικός, ο αιώνια ουτοπικός Αγαπημένος.
Η Αλίκη είναι μόλις δεκάξι, δίχως ιδέα τι είναι ζωή. Μια παράσταση είναι, της εμπιστεύεται ύστερα η Μυρτώ της.
Δώδεκα χρόνια αργότερα, το αμάραντο εκείνο κορίτσι, το άλλοτε τρυφερό κι ονειροπόλο, είναι πανέτοιμο ν’ αστράψει στη σκηνή του. Η πρώτη της έκθεση, με χρίσμα χαρακτικής, σφραγίζει το ταλέντο της, δίνει με πείσμα πνοή στο κάποτε παιδικό, αμάρτυρο όνειρό της.
Όλα με τέχνη πια ακολουθούν τη δική τους πορεία, σίγουρα, ατάραχα, σχεδόν προγραμμένα.
Τι θα συμβεί, όμως, όταν ο απρόσμενος ερχομός ενός προσώπου απ’ την αντίπερα ακτή του Ατλαντικού φέρει μαζί του όλα τα κοιμισμένα, σ’ ένα νανούρισμα λήθης, παρελθόντα;
Πυρρόξανθα σιντριβάνια, ένα cafe στα Εξάρχεια, μια σύγχρονη «Πηνελόπη» των καιρών κι ένα αυγουστιάτικο φεγγάρι, κρυφά χαρισμένες απ’ τη γιαγιά σοκολάτες και μια αποθηκούλα-καταφύγιο στην Κυψέλη, μια αλησμόνητη υπόσχεση κι ένα γράμμα σε μαύρο κουτί, μια πλάκα του τέλους σε καταιγίδα Δεκέμβρη προβάλλουν ξανά στοιχειά μες στα μάτια της.
Θα καταφέρει ο χρόνος να εξημερώσει τις θύμησες, ή είναι προτιμότερο, τελικά, κάποιες μνήμες να μένουν για πάντα θαμμένες;


Βιογραφικό σημείωμα

Η Χριστίνα Αυγερινού, γεννημένη το 1991 και μεγαλωμένη στην αθηναϊκή πρωτεύουσα, άρχισε να γράφει δειλά τα πρώτα της λογοτεχνικά κείμενα σε ηλικία 14 ετών.
Με σπουδές Ελληνικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και ειδίκευση στον κλασικό τομέα, μελετά την ποίηση, τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία και το θέατρο, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Η μεγάλη της αγάπη για τη δραματική τέχνη την ώθησε να μετάσχει σε σεμινάρια υποκριτικής και devised theatre. Παράλληλα, παρακολουθεί μαθήματα ευρωπαϊκών, μοντέρνων και λάτιν χορών.
Το έργο της «Στο γέλιο της καταιγίδας» αποτελεί την πρώτη της επίσημη συγγραφική απόπειρα.

 

Συγγραφέας: Marc Roche / Μετάφραση: Αριστέα Κομνηνέλλη / Κατηγορία: Δοκίμια - Μελέτες – Μαρτυρίες / ISBN: 978-960-501-595-4 / Σελίδες: 328 / Τιμή: 15,50 ευρώ

Γιατί ο Νικολά Σαρκοζί και η Άνγκελα Μέρκελ θεωρούν τον «σκιώδη καπιταλισμό» τη σοβαρότερη απειλή που αντιμετωπίζουμε;
Πώς η κερδοσκοπία απλώθηκε σε διατροφικά είδη ευρείας κατανάλωσης;
Οι οίκοι αξιολόγησης θα πλήξουν θανάσιμα το ευρώ ρίχνοντας λάδι στη φωτιά;
Ένας καπιταλισμός σκοτεινός και κερδοσκοπικός αντιστρατεύεται σήμερα τον καπιταλισμό εκείνο που λειτουργεί εντός ρυθμιστικού πλαισίου. Το συγκεκριμένο σύστημα κρατά σε ομηρία κράτη και καταναλωτές, ενώ συνθλίβει τους εργαζόμενους και τους μικρομετόχους. Είμαστε, άραγε, ανίσχυροι μπροστά σε αυτή τη σκοτεινή δύναμη με την οποία ο πολιτικός κόσμος δεν τολμά να έρθει αντιμέτωπος;
Πρόκειται για μια εκπληκτική έρευνα, από το Παρίσι μέχρι το Χονγκ Κονγκ και από τη Γενεύη μέχρι την Ουάσινγκτον, τα συμπεράσματα της οποίας είναι ανησυχητικά. Γιατί μπορεί το σύστημα να παραμένει αποτελεσματικό, αλλά οι κίνδυνοι έχουν πολλαπλασιαστεί. Για όλους.
Γράφει ο Marc Roche μεταξύ άλλων: «Η Goldman Sachs είναι επίσης ο Ότμαρ Ίσινγκ, ο ισχυρός διεθνής σύμβουλός της, πρώην επικεφαλής οικονομολόγος της Bundesbank και πρώην αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Αυτός ο πολέμιος οποιασδήποτε βοήθειας προς την Ελλάδα ενσαρκώνει τη γερμανική αλαζονεία και φέρνει στη μνήμη τη γερμανική κατοχή καθώς και την κλοπή του χρυσού της Τράπεζας της Ελλάδας. Είναι επίσης ο Τζορτζ Σόρος, άλλη μεταμόρφωση του διαβόλου, η αιχμή του δόρατος ενός υποτιθέμενου «εβραϊκού λόμπι», φανατικός κερδοσκόπος, ο οποίος, καθώς δεν θέλει το ευρώ, πιέζει τον αδύναμο κρίκο του, δηλαδή την Ελλάδα. Είναι τέλος και οι οίκοι αξιολόγησης, αιχμή του δόρατος των Ηνωμένων Πολιτειών…»

Λίγα λόγια για το συγγραφέα

Ο Marc Roche γεννήθηκε στις Βρυξέλλες το 1951. Είναι εδώ και είκοσι χρόνια ανταποκριτής της εφημερίδας Le Monde στο Σίτι του Λονδίνου, ενώ συνεργάζεται επίσης με τη βελγική Le Soir και την ελβετική La Tribune de Genève. Έχει συνεργαστεί ακόμα με το περιοδικό Le Point. Θεωρείται ειδικός σε χρηματοοικονομικά θέματα, καθώς και σε θέματα που αφορούν τη σύγχρονη μοναρχία. Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο κυκλοφορεί ακόμα το βιβλίο του Η Τράπεζα. Πώς η Goldman Sachs κυβερνά τον κόσμο (2011).

Άγ. Πολ.

 

Συγγραφέας Ντίνα Εξάρχου / Εκδόσεις ΕΝΤΟΣ / Είδος: Πεζογραφία / ISBΝ 978-960-9492-20-1 / Σελίδες 416 / Διαστάσεις 14 Χ 21 εκ. / Τιμή: 18 ευρώ


Το νέο βιβλίο της Ντίνας Εξάρχου είναι μια έκπληξη. Η Ελλάδα του ’60. Η Ελλάδα του διωγμένου αριστερού που προσπαθεί να βρει μια δουλειά στην Αθήνα για να ζήσει. Η Ελλάδα της ερημωμένης επαρχίας. Οι μισοί έχουν φύγει και γι’ αυτούς που απομένουν η ζωή δεν είναι εύκολη. Παλεύουν με τις βροχές, με τα λιοπύρια, με τις λάσπες, με την αγωνία και τον κόπο τους που τον πουλάνε τζάμπα. Λίγες και οι ευκαιρίες για διασκέδαση, «έχουμε να κάνουμε πανηγύρι από την απελευθέρωση». Στην Αθήνα έχουνε «σανσέρια», φως, νερό, ακόμα και «χαρτί υγείας» έχουνε. Και κινηματογράφους: «Άστυ», «Έσπερο», «Αττικόν».
Σε ένα ρημαγμένο χωριό της Πελοποννήσου, ένας νεαρός αποφασίζει να εγκαταλείψει τα γράμματα και να γίνει αμπελουργός και κινηματογραφιστής. Με όπλο την προοδευτική σκέψη και τον ελληνικό κινηματογράφο των δεκαετιών του ’50 και ’60 φέρνει στα χωριά το καινούριο, το χαμόγελο, την «καλημέρα» του γείτονα, την ελπίδα. Σιγά σιγά έρχεται το νερό στην αυλή, το αποχωρητήριο, το ηλεκτρικό ρεύμα…

Απόσπασμα από το βιβλίο

«Πατέρα, πρέπει να φτιάξεις κάποια πράγματα στο σπίτι, γιατί δεν μπορώ να φέρω την Ευτυχία στο χωριό και να την στέλνω να κάνει την ανάγκη της στο κοτέτσι. Έχω κάτι καλά ιδιαίτερα μαθήματα αυτό τον καιρό. Τέλος Αυγούστου θα σου στείλω τα λεφτά που θα πάρω για να φτιάξεις αποχωρητήριο. Πάρε και την άδεια της Κοινότητας και τράβα νερό από το δρόμο. Να το φέρεις μέσα στην αυλή μας και να βάλεις βρύση δίπλα στο αποχωρητήριο. Να βάλεις και ρολόι στο νερό.»

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα

Η Ντίνα Εξάρχου είναι συνταξιούχος δημοσιογράφος μετά από τρεις δεκαετίες θητείας στην έντυπη δημοσιογραφία («Αυγή», «Ριζοσπάστης», «Έθνος», «Ελεύθερος Τύπος», «Επίκαιρα», «Γυναίκα», «Εικόνες», «Αγρότης του 2000») και ένα μικρό «διάλειμμα» στο ρεπορτάζ του δελτίου ειδήσεων του MEGA CHANNEL.
Πρώην μέλος του Μικτού Συμβουλίου της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ).
Συνταξιούχος αλλά όχι αποστρατευμένη από τη δημοσιογραφία. Συνεργάζεται, ως αρθρογράφος, με την ηλεκτρονική εφημερίδα της Σοφίας Βούλτεψη «Ελεύθερη Ζώνη».
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα και είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Από το 1978 είναι παντρεμένη με τον μηχανικό του Εμπορικού Ναυτικού Γιάννη Τσιγκούνη.
Έργα της ιδίας:
1. «Τα ποιήματά μου», 1970.
2. «Με φιλήσανε οι τσούλες», διηγήματα 1999 (εκδ. Δωρικός).
3. «Τραγικό παιχνίδι», μυθιστόρημα 2006 (εκδ. Γαβριηλίδης)

Άγγελος Πολ.

 

Συγγραφέας: Ουίλλιαμ Ουίλκι Κόλλινς / Ξένη λογοτεχνία / ISBN: 978-960-01-1558-1 / Σελ. 1214 / Τιμή: 35,00 ευρώ / Εκδόσεις Gutenberg 2012

Αν και σημαντικότατος στην εποχή του ο Ουίλκι Κόλλινς δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός στη χώρα μας. Ελάχιστα από τα έργα του έχουν μεταφραστεί, κυρίως μικρού μεγέθους διηγήματα. Κι όμως, πρόκειται για τον συγγραφέα που από τα μέσα του 19ου αιώνα, κατά την περίοδο της βικτωριανής Αγγλίας, πρωτοπορεί με ιστορίες μυστηρίου και αγωνίας για να αναδειχθεί στη συνέχεια ακόμα περισσότερο καθιερώνοντας τη συγκινησιακή λογοτεχνία. Ο συγγραφέας, στενός φίλος του Ντίκενς, στο πολύκροτο, πολυσέλιδο και ευρείας πλοκής έργο του «Αρμαντέιλ», παρουσιάζει μια πλήρη και πολυπρισματική αποτύπωση της βικτωριανής εποχής στην ηθική της οποίας επιτίθεται με όπλο τη ρεαλιστικότητα της αφήγησης, κάτι που προκάλεσε την οργή της πουριτανικής κριτικής του καιρού του.

Αδάμ Αδαμόπουλος

 

Συγγραφέας: Ζουάν Σαποτό / Ξένη λογοτεχνία / ISBN: 978-960-435-353-8 / Σελ. 716 / Τιμή: 24,00 ευρώ / Εκδόσεις Πόλις 2012

Ασφαλώς, τα ωφέλιμα συμπεράσματα που μπορούμε να αντλήσουμε από τη μελέτη της συμπεριφοράς των ευρωπαϊκών λαών κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου είναι πολυποίκιλα. Ιδιαίτερα δε, σε ότι αφορά την γερμανική κοινωνία της περιόδου εκείνης παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον η παρακολούθηση της πορείας μέσω της οποίας η αναιμική, κατά τον Βίνκλερ, Δημοκρατία της Βαϊμάρης, οδηγήθηκε στην παράδοση της εξουσίας από τα αστικά πολιτικά κόμματα στα χέρια του Χίτλερ. Ο τελευταίος έστησε ένα ολόκληρο προπαγανδιστικό μηχανισμό, ο οποίος κινούμενος επακριβώς πάνω στον άξονα της γερμανικής θεώρησης περί της καταγωγικής και φυλετικής προέλευσης του κράτους (σε αντίθεση με τη γαλλική θεώρηση που πρεσβεύει ότι το κράτος δημιουργείται με την εκούσια συναίνεση των πολιτών που το αποτελούν), παρήλθε κάθε είδους μέσο, (επιστημονοφανείς μελέτες, θολά ιδεολογικά σοφίσματα, πλήρη ανακατασκευή της ιστορίας, δημιουργία προπαγανδιστικών ντοκιμαντέρ όπως το «Ολυμπία» της Λένι Ρίφενσταλ), προκειμένου να αναδείξει την πολυπόθητη για το καθεστώς σχέση συνέχειας του αρχαίου κόσμου – ελληνικού και ρωμαϊκού – με το ναζιστικό Τρίτο Ράιχ. Στο βιβλίο του Ζουάν Σαποτό, παρουσιάζονται ενδελεχώς οι πολύπλευρες και πολυμετωπικές προσπάθειες της ναζιστικής προπαγάνδας για την επίτευξη του σκοπού αυτού, που οδήγησαν σε μια κλειστή, ξενοφοβική, αυτο-θαυμαζόμενη κοινωνία «καθαρών Αρείων», η οποία στον οίστρο του ναρκισσισμού της αδυνατεί να δει την πορεία της προς την αυτοκαταστροφή.

Αδάμ Αδαμόπουλος

 
More Articles...