Ημερολογιακό Αρχείο
< May 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Σκηνοθεσία: Heitor Dhalia, Σενάριο: Allison Burnett , Μουσική: David Buckley, Φωτογραφία: Michael Grady, Πρωταγωνιστούν: Amanda Seyfried, Jennifer Carpenter, Wes Bentley,  Διάρκεια: 94’, Διανομή: ODEON

Η Τζιλ, η οποία έχει πέσει θύμα απαγωγής στο παρελθόν, πιστεύει ότι και η αδελφή της είναι θύμα όχι μόνο του ιδίου εγκλήματος αλλά και του ίδιου δράστη. Η μάλλον ακραία συμπεριφορά της όμως παρεξηγείται από την αστυνομία η οποία διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις ακόμη και για το αν έπεσε θύμα απαγωγής σε πρώτη φάση, αμφισβητώντας την αξιοπιστία της. Βλέποντας ότι δεν την παίρνουν στα σοβαρά αποφασίζει να πάρει το θέμα στα χέρια της. Αναπόφευκτα έρχεται σε σύγκρουση ακόμα και με το νόμο προκειμένου να αποδείξει την ορθότητα των λεγομένων της αλλά και να σώσει την αδελφή της.

Η ταινία από τα πρώτα ακόμη δευτερόλεπτα δίνει με σαφήνεια το στίγμα της. Πρόκειται για θρίλερ. Υποβλητική μουσική και συμπρωταγωνιστής τα υπέροχα γκρίζα καταπράσινα τοπία του Όρεγκον. Γκρίζος ουρανός και βροχερός καιρός δημιουργούν τα φυσιολογικό σκηνικό για ένα θρίλερ. Η Ζέυφριντ, πανέμορφη και εκφραστικότατη,  αντεπεξέρχεται με επιτυχία το ρόλο του θύματος που ακροβατεί μεταξύ της οριακής συμπεριφοράς και της παρανομίας. Η μουσική υπηρετεί κι αυτή πιστά τον σκοπό του σκηνοθέτη με αρκετές συμπαθητικές στιγμές, ενώ το μοντάζ λειτουργεί στα ίδια επίπεδα με το όλο σκεπτικό. Εκεί όμως που μάλλον το παιχνίδι χάνεται  είναι σε επίπεδο σεναρίου. Η κατάσταση μοιάζει αρκετά προσχηματική και μάλλον αναληθοφανής. Τα γεγονότα εξελίσσονται με τρόπο που δε γίνεται ιδιαίτερα πιστευτός, ενώ τίποτα δεν εξηγείται ολοκληρωμένα και ουσιαστικά. Σίγουρα έχουν παρουσιαστεί πολύ πιο ολοκληρωμένες προτάσεις σε επίπεδο ταινίας θρίλερ. Όπως και να έχει όμως οι φίλοι του είδους θα περάσουν δύο ευχάριστες ώρες στον κινηματογράφο.

Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία:Andrew Stanton , Σενάριο:  Andrew Stanton, Mark Andrews, Μουσική: Michael Ciacchino , Φωτογραφία: Daniel Mindel , Πρωταγωνιστούν: Taylor Kitsch, Lynn Collins, Samantha Morton, Willem Dafoe,  Διάρκεια: 132’, Διανομή: FEELGOOD ENTERTAINMENT

Βρισκόμαστε στην Αμερική των τελών του 19ου αιώνα. Μαθαίνουμε ότι ο ίλαρχος και ερασιτέχνης αρχαιολόγος, Τζων Κάρτερ είναι νεκρός. Μαζί με τον κληρονόμο του, τον Ουίλιαμ Ράις Μπάροους (ναι, τον συγγραφέα του Ταρζάν) μαθαίνουμε ότι έζησε μια πολύ περιπετειώδη ζωή και πέθανε εντελώς ξαφνικά και χωρίς πραγματική αιτία. Είναι όμως έτσι; Ο Μπάροους βρίσκει μια επιστολή όπου εξηγούνται τα πάντα. Ο Κάρτερ κυνηγημένος από το ιππικό των ΗΠΑ και τους ιθαγενείς ινδιάνους μεταφέρεται κατά λάθος στον Άρη. Εκεί γνωρίζει μια φυλή τερατόμορφων γιγάντων καθώς και μια ανθρωπόμορφη φυλή. Πάνω από όλα όμως γνωρίζει και μια πριγκίπισσα και...η συνέχεια επί της οθόνης…

Πρόκειται για τη νέα ταινία-στοίχημα της Ντίσνεϋ. Μια πανάκριβη υπερπαραγωγή με εκπληκτικά ειδικά εφέ. Οι δημιουργοί των εφέ έκαναν πραγματικά εξαιρετική δουλειά. Δημιούργησαν έναν κόσμο στον Άρη, εφηύραν μια φυλή και οτιδήποτε συνεπάγεται αυτών. Φυσικά δεν πρόκειται για ταινία ερμηνειών, ούτε και χαρακτήρων. Όμως, το ότι πατάει σε μυθιστόρημα του Μπάροους, αυτό από μόνο του κάνει την ταινία ενδιαφέρουσα. Το μοντάζ είναι αρκετά σφιχτό και, παρ’ όλο που η ταινία διαρκεί πάνω από δύο ώρες, ο σκηνοθέτης δε σε αφήνει να βαρεθείς. Σίγουρα απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό, αλλά αυτό που θέλει να προσφέρει, το κάνει με αξιοπρέπεια και συνέπεια.
Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: Paolo Sorrentino, Σενάριο: Umberto Contarello , Μουσική: David Byrne, Will Oldham,  Φωτογραφία: , Πρωταγωνιστούν: Sean Penn, Frances McDormand, Judd Hirsch, Eve Hewson,  Διάρκεια: 118’ , Διανομή: ODEON

Ο Σεγιέν είναι ένας πρώην ποπ σταρ της δεκαετίας του ’80. Σαφώς κατατονικός και οπωσδήποτε βαριεστημένος και χωρίς κάποιο σκοπό στη ζωή του στην έπαυλή του παρέα με τη γυναίκα του και αποξενωμένος από τον πατέρα του. Κάποια στιγμή αποφασίζει να συμφιλιωθεί μαζί του αλλά είναι πλέον αργά. Όταν πηγαίνει σπίτι του τον βρίσκει να έχει μόλις πεθάνει. Τότε μαθαίνει ότι επί σειρά ετών καταδίωκε, χωρίς επιτυχία, έναν φύλακά του στο Άουσβιτς όπου κρατείτο, μια που ήταν Εβραίος. Τότε ο Σεγιέν αποφασίζει να ξεκινήσει για να βρει τον φρουρό αυτό, εφόσον ζει και να αποδώσει δικαιοσύνη. Πηγαίνει στην Αμερική κι εκεί ξεκινά μια οδύσσεια, μέσα από μέρη και ανθρώπους. Οδύσσεια που στην ουσία δεν είναι παρά μια πορεία προς την αυτογνωσία.

Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία η οποία έχει ως επίκεντρο την ερμηνεία του Σων Πενν ως κατατονικό πρώην ποπ σταρ. Και όχι άδικα. Ο Πενν είναι εκπληκτικός στο ρόλο και για αυτή του την ερμηνεία αξίζει να δει κανείς την ταινία. Η σκηνοθετική ματιά είναι φρέσκια με πολύ
ενδιαφέρουσα άποψη και εντελώς προσωπική. Η φωτογραφία υπηρετεί πιστά το όραμα του σκηνοθέτη, ενώ ο Ντέιβιντ Μπερν στη μουσική προσθέτει ένα ακόμη τόνο που την κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Ευρηματικές λήψεις, αξιομνημόνευτα πλάνα είναι στα ατού της ταινίας.

Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: Κώστας Χαραλάμπους, Σενάριο: Κώστας Χαραλάμπους, Μουσική: Αναστάσιος Κάτσαρης, Φωτογραφία: Διονύσης Πετρουτσόπουλος, Πρωταγωνιστούν: Τάσος Νούσιας, Θάνος Σαμαράς, Στεφανία Γουλιώτη, Έφη Γούση,  Διάρκεια: 106’, Διανομή: ODEON

Είμαστε στο 1945. Οι δεξιοί παρακρατικοί τρομοκρατούν τους αριστερούς. Αρχηγός τους είναι ο Μίχας. Οι τελευταίοι όμως αντί να υποταχθούν συσπειρώνονται με αποτέλεσμα να βγουν στο βουνό οργανωμένα πια υπό την ηγεσία και καθοδήγηση πλέον του κόμματος.  Ένας από αυτούς που υφίστανται τη δίωξη είναι και ο Λάμπρος με την οικογένειά του, τη γυναίκα του και το μικρό του αγόρι.
Η ταινία αναφέρεται στην περίοδο πριν ξεκινήσει ο εμφύλιος πόλεμος. Πρόκειται για μια ψευδοϊστορική ταινία η οποία σαφώς παίρνει το μέρος συγκεκριμένης πλευράς, πράγμα φυσικά καθόλου μεμπτό, μια που στα φιλελεύθερα κράτη υπάρχει η δυνατότητα αυτή. Μάθαμε λοιπόν από την ταινία ότι οι διώκτες των κομμουνιστών ήταν α) εκβιαστές, β)δοσίλογοι, γ) βιαστές, δ) θρασύδειλοι, ε) ανθρωπάκια, στ) βασανιστές και ζ) στυγνοί δολοφόνοι. Ενώ οι αντίπαλοί τους ήταν άνθρωποι μετρημένοι, με σύνεση, λογική  οι οποίοι απλά προσπάθησαν να προστατευθούν και να αμυνθούν. Κάπως απλοϊκό, αλλά αυτή είναι και η άποψη του σκηνοθέτη. Το σενάριο της ταινίας είναι εντελώς προσχηματικό, οι διάλογοι χωρίς ουσία, ενώ για κάποιο περίεργο λόγο ο σκηνοθέτης αρέσκεται να τονίζει της σκηνές με βασανισμούς. Το ύφος της είναι εντελώς ανομοιογενές χωρίς να διαθέτει κάποια κινηματογραφική αρετή. Βρίθει μάλιστα σκηνοθετικών αβλεψιών. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ακουστικό το οποίο αποσπά ο Παλαντζίδης ανακρινόμενος πάνω στην κρίση τρέλας χωρίς η συσκευή του τηλεφώνου να μετακινείται ούτε ένα εκατοστό. Αξέχαστο επίσης το ΟΚ  εις άπταιστον αγγλικήν που ανταλλάσσει ο Λάμπρος με την οικογένειά του (άραγε έτσι συνεννοούνταν μεταξύ τους οι αντάρτες;), ενώ το κορυφαίο είναι το ντουλάπι στο οποίο κρύβεται ο Λάμπρος μέσα στο σπίτι τουτο οποίο είναι τόσο μικρό που μόλις τον χωρά. Ο Μίχας το ανοίγει αλλά δεν τον βρίσκει(!!). Θυμάστε άραγε την σκηνή στο «Ένας προφήτης μα τι προφήτης» των Μόντυ Πάιθονς που σε ένα δωματιάκι 2x2 συνωμοτούν τα μέλη του Παλαιστινιακού Απελευθερωτικού Μετώπου και εκείνη την στιγμή ορμά μέσα μια ολόκληρη διμοιρία από λεγεωνάριους και δεν βρίσκει κανένα μέσα; Ενώ τη δεύτερη φορά που ψάχνουν βρίσκουν ένα…κουτάλι! Κάτι τέτοιο λοιπόν. Πραγματικά αναρωτιόμαστε αν τέτοιες ταινίες είναι σκόπιμο να υπάρχουν αυτή την εποχή που οι έλληνες θα πρέπει να είναι ενωμένοι και να μην σκαλίζουμε πληγές και βιαιότητες του παρελθόντος στις οποίες κανείς δεν είχε το προνόμιο ούτε τον πρώτο λόγο και όλοι είχαν το μερίδιό τους.


Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: Joseph Cedar, Σενάριο: Joseph Cedar, Μουσική: Amit Poznansky, Φωτογραφία: Yaron Scharf, Πρωταγωνιστούν: Shlomo Bar-Aba, Lior Ashkenazi, Aliza Rosen Διάρκεια: 103', Διανομή: SEVEN Films

O Ελιέζερ Σκόλνικ είναι φιλόλογος που μελετά τις διάφορες εκδοχές του Ταλμούδ. Ο γιος του, Ουριέλ Σκόλνικ, είναι διακεκριμένος ακαδημαϊκός, η δημοτικότητα του οποίου εκτινάσσεται όταν εκλέγεται μέλος της Ακαδημίας των Επιστημών του Ισραήλ. Αντίθετα, ο Ελιέζερ είναι παραγνωρισμένος και μέμφεται τις μοντέρνες τάσεις στην ακαδημαϊκή έρευνα, τις οποίες εκπροσωπεί και ο γιος του. Απώτατος σκοπός του Ελιέζερ είναι το Βραβείο του Ισραήλ, ο οποίος για 16 συναπτές φορές δεν έχει ευοδωθεί, εξ αιτίας κυρίως του αντίζηλού του και προέδρου της Κριτικής Επιτροπής  Γκόσμαν. Όταν το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει λανθασμένα στον Ελιέζερ ότι του απονέμεται το πολυπόθητο βραβείο, ενώ αυτό προόριζεται για τον Ουριέλ, ο γιος του θα εκκινήσει ένα μαραθώνιο προκειμένου να αποκρύψει την επώδυνη αλήθεια, την στιγμή που η κόντρα με τον πατέρα του κορυφώνεται.

Η ταινία του Τζόζεφ Σένταρ ξεχωρίζει για την εξυπνάδα και το εξαιρετικό σενάριό της, αιτία για την οποία βραβεύτηκε στις Κάννες. Μέσα από την πρωτότυπη ιστορία πατέρα και γιου, εκτυλίσσεται το χρονικό μια βαθειάς σύγκρουσης. Με φόντο την οικογενειακή αγάπη που συνδέει τους δύο πρωταγωνιστές, αναδύεται ένας άκρατος ανταγωνισμός, ένας αγώνας δρόμου για διάκριση και στο βάθος, το ζήτημα του χάσματος δύο γενεών. Συναισθήματα αντιφατικά και ασυμβίβαστα. Παράλληλα, η ταινία υπογραμμίζει το τεταμένο κλίμα και τους συσχετισμούς που επικρατούν στον ακαδημαϊκό χώρο διερωτώμενη: Είναι τα βραβεία και οι διακρίσεις το ουσιώδες στοιχείο στην πορεία ενός ανθρώπου, και ιδιαίτερα ενός ακαδημαϊκού; Λένε πάντα την αλήθεια; ΄Η μήπως τελικά «οι ήρωες προχωρούν στα σκοτεινά»; Τα συμπεράσματα ανήκουν στο θεατή. Το σενάριο της ταινίας του Τζόζεφ Σένταρ υποστηρίζεται από αξιόλογες ερμηνείες και μια πολύ εύστοχη, ευφυή σκηνοθεσία, η οποία μας εισάγει από τα πρώτα κιόλας πλάνα στην ταραχώδη σχέση πατέρα και γιου. ΄Οσο για το μοντάζ, είναι ιδιαίτερα «σπιρτόζο» εξυπηρετώντας την αφήγηση, και σε συνδυασμό με τη μουσική, προσδίδουν μια φινετσάτη πινελιά χιούμορ στην ταινία.

Το «Footnote» είναι μια ταινία έξυπνη, ανάλαφρη αλλά και ταυτόχρονα καυστική, που εδράζεται στο εμπνευσμένο σενάριό της και, δίχως αμφιβολία, αξίζει την προσοχή μας.

Π. Ταγκ.

 
More Articles...