Ημερολογιακό Αρχείο
< May 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Σκηνοθεσία: Robert Guidiguian, Σενάριο: Robert Guidiguian, Φωτογραφία: Pierre Milon, Πρωταγωνιστούν: Ariane Ascaride, Jean Pierre Darroussin, Gerard Meylan, Marilyne Canto, Διάρκεια: 90, Διανομή: FEELGOOD

Ο Μισέλ είναι εργάτης σε μια εταιρεία και στέλεχος του συνδικάτου. Μετά από μια κλήρωση μέσα από την οποία βγαίνουν αυτοί που πρόκειται να απολυθούν, μια που προφανώς η εταιρεία αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, κληρώνεται και αυτός με αποτέλεσμα να βγει σε πρόωρη σύνταξη. Παρ' όλο που δεν ήταν υποχρεωμένος να συμμετάσχει στην κλήρωση ως μέλος του συνδικάτου, ο Μισέλ δε θέλει να βάλει τον εαυτό του πάνω από τους συναδέλφους του. Η κοσμοθεωρία και τα πιστεύω του όμως δεν του επιτρέπουν κάτι διαφορετικό. Αρχίζει σιγά σιγά να προσαρμόζεται στους νέους ρυθμούς ζωής. Αυτούς του συνταξιούχου. Στην επέτειο του γάμου του οι φίλοι του κάνουν σε αυτόν και τη γυναίκα του δώρο ένα διόλου ευκατοφρόνητο ποσό και δύο εισιτήρια για ένα ταξίδι στο Κιλιμάντζαρο. Λίγες μέρες μετά πέφτει όμως θύμα ληστείας και χάνει και τα λεφτά και τα εισιτήρια. Δεν αργεί να εντοπίσει τους ληστές και να οδηγήσει την αστυνομία στη σύλληψή τους. Ο ένας όμως από τους δύο ληστές ήταν πρώην συνάδελφος. Το μίσος του Μισέλ σύντομα μετατρέπεται σε συμπάθεια και οίκτο για το θύτη του και τα πράγματα αλλάζουν άρδην.

Το όλο σκηνικό θα μπορούσε να θυμίζει την Ελλάδα των ημερών μας. Οικονομική κρίση, ανεργία, εγκληματικότητα. Μια ταινία που σίγουρα μας αφορά. Όχι όμως μόνο για αυτό. Πρόκειται για μια καλοστημένη, ζεστή, ανθρώπινη, αισιόδοξη ταινία. Το σενάριο, στα μέτρα του μέσου καθημερινού ανθρώπου, όπως μας έχει συνηθίσει ο σύγχρονος γαλλικός κινηματογράφος, χωρίς ακρότητες και καταστάσεις με τις οποίες είναι αδύνατο να ταυτιστεί ο μέσος θεατής. Κάτι στο οποίο αντιθέθετως ο σύγχρονος ελληνικός σινεφίλ κινηματογράφος έχει ειδικευθεί. Αλλά δεν είναι της παρούσης αυτό. Το σενάριο λοιπόν μας εκπλήσσει ευχάριστα τόσο με την εξέλιξη όσο και τη δομή του. Μηνύματα ανθρωπιάς, καλοσύνης, αλληλεγγύης. Εξελίσσεται ομαλά με την κορύφωση να έρχεται ως φυσιολογικό αποτέλεσμα. Ο πρωταγωνιστής-παθών δεν είναι εκδικητικός, αλλά και ο δράστης δε μένει ατιμώρητος. Ο σκηνοθέτης σκύβει με πολλή αγάπη πάνω από τους ήρωές του και με αρκετά απλά εκφραστικά
μέσα, και προφανώς σχετικά χαμηλό προϋπολογισμό, φτιάχνει μια ολοκληρωμένη ταινία. Οι ερμηνείες λιτές, απέριττες χωρίς εξάρσεις υπηρετούν απόλυτα τον σκοπό του σκηνοθέτη. Η φωτογραφία και το μοντάζ κινούνται αβίαστα προς τον σκοπό αυτό με αποτέλεσμα μια
αξιομνημόνευτη ταινία.

Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: McG, Σενάριο: Timothy Dowling, Simon Kinberg, Μουσική: Christophe Beck, Φωτογραφία: Russell Carpenter, Πρωταγωνιστούν: Reese Witherspoon, Tom Hardy, Chris Pine, Διάρκεια: 98', Διανομή: Odeon

Είναι νέοι, ωραίοι, πετυχημένοι στη δουλειά τους, αλλά...μόνοι. Ο πρώτος χωρισμένος με παιδί, ο δεύτερος εργένης με ένα υπέροχο σπίτι και πανάκριβο αυτοκίνητο. Η τρίτη όμορφη, κοινωνική, αλλά εξίσου μόνη. Αποφασίζουν λοιπόν να βάλουν τέλος στη μοναξιά τους κάνοντας μια βόλτα σε έναν ιστότοπο γνωριμιών. Και η μοίρα ή μάλλον τα τερτίπια του σεναριογράφου αποφασίζουν να τους γνωρίσουν. Όπερ και πραγματοποιείται. Οι δύο φίλοι, οι οποίοι τυγχάνουν και πράκτορες της CIA, ερωτεύονται την ίδια κοπέλα, η κοπέλα δεν ξέρει ποιον να πρωτοδιαλέξει και αρχίζει ένας απίστευτος αγώνας ποιος-θα-κερδίσει-το-κορίτσι. Στη διάθεσή τους τίθενται πράκτορες, υπερσύγχρονα συστήματα παρακολούθησης και ομολογουμένως πολύ κέφι.

Μια διασκεδαστική ταινία η οποία δεν ζητά να γίνει ούτε πάει να υποδυθεί κάτι που δεν είναι. Είναι μια αρκετά συμπαθητική αισθηματική περιπέτεια που βλέπεται εύκολα από όλη την οικογένεια. Το ότι Το κορίτσι κοιμάται μόνο με έναν κατά διάρκεια της ταινίας, με αυτόν που τελικά τα φτιάχνει αποτελεί εγγύηση γι' αυτό. Αρκετά συμπαθητικά εφέ, διασκεδαστικές σκηνές δράσης και γέλιο τα δυνατά σημεία της ταινίας. Γρήγοροι ρυθμοί, στο οποίο μας έχει συνηθίσει ο McG και σφιχτό μοντάζ αποτελούν τη συνταγή μιας ταινίας που βλέπεται ευχάριστα με παρέα το αναπόσπαστο ποπκορν.

Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: Stephen Daldry, Σενάριο:Eric Roth, Jonathan Safran Foer, Μουσική: Alexandre Desplat, Φωτογραφία: Chris Menges, Πρωταγωνιστούν: Tom Hanks, Sandra Bullock, Thomas Horn, Max von Sydow, Zoe Caldwell, John Goodman, Διάρκεια: 129', Διανομή: VILLAGE FILMS

Μια μεσοαστική οικογένεια της Νέας Υόρκης. Ο πατέρας, η μητέρα, ο μικρός γιος. Τα πάντα μοιάζουν ονειρεμένα. Οι γονείς είναι ερωτευμένοι, ο πατέρας διαθέτει πολύ χρόνο και αγάπη στο γιο του.  Θα έλεγε μάλιστα κανείς ότι είναι και η μόνη του ασχολία και ο γιος μοιάζει να ζει στον παράδεισο. Ένα πανέξυπνο παιδί με υψηλό δείκτη ευφυίας, ασκείται αδιάκοπα στα πνευματικά παιχνίδια στα οποία τον υποβάλλει ο πατέρας του. Μέχρι που...μέχρι που φθάνει η 9/11. Ο τελευταίος ευρισκόμενος σε ένα επαγγελματικό ραντεβού χάνει τη ζωή του συνεπεία της τρομοκρατικής επίθεσης. Ο γιος  ψάχνοντας κάποια ενθυμήματα του πατέρα του βρίσκει σπάζει κατά λάθος ένα βάζο το οποίο περιέχει ένα φάκελο με την ένδειξη Black και ένα κλειδί μέσα. Κι αρχίζει η οδύσσεια της εξεύρεσης της κλειδαριάς την οποία ξεκλειδώνει το εν λόγω κλειδί. Ο μικρός καταλογοποιεί όλους τους Μπλακ της Ν.Υ. και αρχίζει να τους επισκέπτεται έναν έναν. Καθήκον που μοιάζει ακοτόρθωτο και χωρίς αποτέλεσμα. Είναι όμως;

Μια ενδιαφέρουσα ταινία η οποία επικεντρώνεται γύρω από το πρόσωπο του μικρού πρωταγωνιστή, ο οποίος αναμφίβολα αποτελεί μια απίστευτη ανακάλυψη. Ένα εκπληκτικό ταλέντο. Όλη ταινία περιστρέφεται γύρω από αυτόν. Και ποιος στη χάρη του, περιστοιχίζεται από κορυφαία ονόματα της &ης Τέχνης και τα οποία λειτουργούν ως δορυφόροι του νεοευρεθέντος ταλέντου.  Σίγουρα περιμένουμε να δούμε πολλά και πολύ σύντομα από το νεαρό. Κορυφαίες στιγμές ο μονόλογος προς τον ηλικιωμένο ενοικιαστή της γιαγιάς του καθώς επίσης το δάκρυ που αναβλύζει μέσα από μια σκληρή μάσκα. Το σενάριο δεν εκμεταλλεύεται όπως θα έπρεπε τα υπόλοιπα όμως μεγάλα ονόματα, με εξαίρεση ίσως τον φον Σύντοφ ο οποίος χαρίζει μια αξιομνημόνευτη ερμηνεία ως μουγγός. Μονοδιάστατοι οι ρόλοι του Χανκ και της Μπούλοκ και μάλλον επίπεδοι. Η μουσική του γαλλοέλληνα Ντεσπλά πάντα υπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τις προθέσεις του σκηνοθέτη. Νομίζω ότι πλέον εύκολα μιλάμε για το νέο Μωρίς Ζαρ και σίγουρα για έναν από τους καλύτερους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής της νέας γενιάς. Η σκηνοθεσία του Ντάλντρυ ρίχνει όλο το βάρος της στο νεαρό παραγκωνίζοντας τους αστέρες γύρω του. Η φωτογραφία λειτουργεί μάλλον διεκπεραιωτικά χωρίς να προσδίδει κάτι αξιομνημόνευτο. Ο πιο αδύναμος κρίκος είναι το σενάριο. Ανοίγει ταυτόχρονα πολλά μέτωπα χωρίς να επικεντρώνεται σε ένα κρατώντας το καθηλωμένο στο έδαφος. Έχουμε λοιπόν, 9/11, οικογενειακές σχέσεις, Σύνδρομο Άσπεργκερ, οδύσσεια κρυμμένου θησαυρού, ψυχανάλυση στον προβληματικό ψυχικό κόσμο ενός παιδιού που γκρεμίστηκε η παιδική του ηλικία και αθωότητα (ίσως μάλιστα και μιας ολόκληρης κοινωνίας), διαταραγμένες σχέσεις μητέρας παιδιού. Δυστυχώς όλα τα ανοίγματα αυτά εμποδίζουν την ολοκληρωμένη δραματουργική εξέλιξη στη δομή του σεναρίου. Ο λόγος που πραγματικά αξίζει να δει κανείς την ταινία είναι η ερμηνεία του μικρού. Και πιστέψτε μας, αξίζει πραγματικά.

Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: Joe Carnahan, Σενάριο: Joe Carnahan, Ian Mackenzie Jeffers, Φωτογραφία: Masanobu Takayanagi, Μουσική: Marc Steitenfeld, Πρωταγωνιστούν: Liam Neeson, Dermot Mulroney, Frank Grillo, Διάρκεια: 117', Διανομή: AUDIO VISUAL

Ο Όττγουαιη είναι ένας άνθρωπος χωρίς ελπίδες. Βυθισμένος στην απαισιοδοξία μετά το θάνατο της αγαπημένης του πιάνει δουλειά ως κυνηγός σε μια εταιρεία εξορυξης πετρελαίου στην Αλάσκα. Κυνηγά λύκους για την προστασία των εργατών. Είναι μόνος. Θέλει να μείνει μόνος. Το περιβάλλον του απέραντου λευκού είναι αυτό που ταιριάζει με το κενό που νιώθει μέσα του. Μετά από μια πτήση ρουτίνας το αεροσκάφος στο οποίο επιβαίνει πέφτει στη μέση του πουθενά. Αυτός και μια ομάδα συναδέλφων του αρχίζουν το παίχνίδι της επιβιώσης στην απεραντοσύνη της Αλάσκας. Εχθροί τους οι λύκοι. Ο άνθρωπος από κυνηγός γίνεται θήραμα. Οι λύκοι δεν επιτρέπουν την ύπαρξη αγνώστων στην περιοχή τους. Ο αγώνας άνισος. Ο άνθρωπος έχει να αντιμετωπίσει δύο αμειλικτους και αδυσώπητους εχθρούς. Τιςε καιρικές συνθήκες και τους λύκους. Η πλάστιγγα γέρνει προς το μέρος της φύσης. Το τέλος αναπόφευκτο.

Ως θέμα θα έλεγε κανείς ότι πηγάζει από τα βιώματα του Τζακ Λόντον. Του ανθρώπου που έζησε στη φύση της Αλάσκας και τη λάτρεψε. Δεν πρόκειται όμως για κάτι τέτοιο. Το σενάριο βασίζεται στο διήγημα Ghost Walker του Ίαν Μακένζι Τζέφφερς ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο της ταινίας μαζί με τον σκηνοθέτη. Εύστοχη επιλογή. Το σενάριο, ένα από τα πολλά δυνατά σημεία της ταινίας, λιτό, δυνατό, ξεδιπλώνει σταδιακά τον ψυχισμό του ήρωα για να τον καταδείξει σε όλο του το μεγαλείο στο τέλος του φιλμ, ολοκληρωμένα, πειστικά και τρισδιάστατα. Η σκηνοθεσία δυνατή, με νεύρο και προσωπικότητα. Μοναδικής ομορφιάς οι υποκειμενικές λήψεις μέσα από τις οποίες παρακολουθούμε τα πλάνα που οι ήρωές υφίστανται τις διάφορες κακουχίες. Η μουσική λιτή, σχολιάζει εύστοχα τα τεκταινόμενα με τρόπο αυστηρό και γκρίζο. Οι ερμηνείες αρκετά καλές με προεξάρχουσα αυτήν του Νίσον, γύρω από τον οποίο άλλωστε περιστρέφεται και όλη η ταινία. Τα πλάνα κοντινά καταγράφουν με κάθε λεπτομέρεια τις κακουχίες που χαράζονται στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών. Το μοντάζ πολύ νευρικό και δεμένο υπηρετεί πιστά το σκηνοθετικό όραμα του Κάρναχαν με αποτέλεσμα μια πολύ δυνατή ταινία, γεμάτο ρυθμό ένταση και νεύρο. Μεγάλος συμπρωταγωνιστής του Νίσον το έκπαγλης ομορφιάς αλλά και σκληρότητας τοπίο της Αλάσκας.

Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: Διάρκεια: 72', Διανομή: FEELGOOD


Η ανέμελη ζωή της Μερλία, της πριγκίπισσας γοργόνας που υποδύεται η Barbie, αναστατώνεται, όταν η δημοφιλής πρωταθλήτρια αποφασίζει να λάβει μέρος στο μεγαλύτερο διαγωνισμό σερφ  της Αυστραλίας. Εμπόδιο στη σανίδα της Μερλία θα σταθεί η ισχυρή αντίπαλος Κάιλι που κλέβει το κολιέ της απελευθερώνοντας την δαιμόνια γοργόνα Έρις από τη δίνη της.  Οι Μερλία και Κάιλι θα συμφιλιωθούν μπροστά στην απειλή της Έρις να καταλάβει το θρόνο της Ωκεανίας. Ενώνουν τις δυνάμεις τους και με τη βοήθεια των θαλάσσιων φίλων τους θα κάνουν τα πάντα για να σώσουν τον ωκεανό αλλά και για να πάρουν μέρος στον κορυφαίο αγώνα σερφ. Θα τα καταφέρουν και αν ναι, ποια θα κερδίσει;

Μια κοριτσίστικη ταινία για τις λάτρεις της σειράς με ηρωίδα την κούκλα της Mattel, την Μπάρμπι. Το χρώμα που κυριαρχεί φυσικά είναι το ροζ. Ροζ παντού. Χωρίς να έχει ιδιαίτερες αξιώσεις ως ταινία, αφηγείται μια γλυκιά ιστορία στην οποία κυριαρχεί η φιλία. Συμπαθητικοί χαρακτήρες,
γλυικές φατσούλες. Σίγουρα προτιμώμενη ταινία ως παιδικό θέαμα από τους διαβόλους και  τριβόλους των manga. Δεν είναι απαραίτητο τα παιδιά να εθίζονται στην ιδέα της βίας από μικρή ηλικία.

Π. Μακ.

 
More Articles...