Ημερολογιακό Αρχείο
< May 2024 >
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος, Σενάριο: Νίκος Παναγιωτόπουλος, Μουσική: επιλογές έργων του Αλεξάντρ Σκριάμπιν, Φωτογραφία: Γιώργος Φρέντζος, Πρωταγωνιστούν: Μαρκέλα Γιάννάτου, Γιάννης Στάνκογλου, Νικήτας Τσακίρογλου, Δημήτρης Πιατάς, Μπέτυ Βαλάση, Διάρκεια: 88’. Διανομή: Alatas Films

Η ζωή της Μαργαρίτας, μιας αεροσυνοδού, είναι πολύ βαρετή. Μοιράζει την καθημερινότητά της μεταξύ της δουλειάς της, του σπιτιού της, όπου συγκατοικεί με τον πατέρα της και άσκοπων σχέσεων χωρίς μέλλον. Όλα μοιάζουν χωρίς σκοπό. Λίγο πριν το θάνατο του πατέρα της ξεκινά μια σχέση κι ένα ταξίδι διακοπών που θα αποβούν μοιραία.


Πρόκειται για την πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Αλλοίμονο όμως, πού είναι ο Παναγιωτόπουλος των «Τεμπέληδων της εύφορης κοιλάδας»; Η ταινία προφανώς είναι χαμηλού προϋπολογισμού. Πραγματικά όμως δεν ξέρω αν εξαιτίας αυτού  το εν λόγω εγχείρημα
ήταν πολύ κατώτερο του ονόματος ενός Παναγιωτόπουλου. Είχε στη διάθεσή του πολύ σημαντικά ονόματα του ελληνικού θεάτρου τα οποία τα άφησε ανεκμετάλλευτα. Είχε στη διάθεσή του έναν Διονύση Φωτόπουλο. Ονόματα που πολλοί σκηνοθέτες θα ζήλευαν. Ακόμη και ο Στάνκογλου είναι από τα ανερχόμενα πρόσωπα της 7ης Τέχνης.  Προφανώς σκοπός του σκηνοθέτη ήταν μια σκοτεινή ταινία της οποίας οι πρωταγωνιστές δεν έχουν «όνομα», δεν έχουν σκοπό και πρακτικά η ύπαρξή τους δεν έχει αιτία. Μήπως σας θυμίζει αυτό κάπως nouvelle vague; Ίσως. Πάντως εδώ πιο πολύ η ταινία θύμιζε δοκιμιακό φιλμ νέου σκηνοθέτη. Ακόμη και οι ερμηνείες λες και πήγαιναν με τον αυτόματο. Παρακολουθώντας την ταινία της οποίας κύριο χαρακτηριστικό ήταν η αφήγηση της πρωταγωνίστριας και μου ήρθε στο νου ένας δίσκος που άκουσα πριν λίγες μέρες με ραδιοφωνικές ηχογραφήσεις της Λαμπέτη. Άθελά μου έκανα τη σύγκριση και πραγματικά λυπήθηκα. Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι πολύ σημαντικός σκηνοθέτης ώστε να αναλώνεται σε πρόχειρες ταινίες και σίγουρα προσδοκούμε, σύντομα μάλιστα, την επόμενή του ταινία.

Π. Μακ.

 

Σκηνοθεσία: Pawel Pawlikowski, Σενάριο: Douglaw Kennedy, Pawel Pawlikowski, Μουσική: Max De Wardener, Φωτογραφία: , Πρωταγωνιστούν: Ethan Hawke, Krisitn Scott Thomas, Joanna Kulig, Διάρκεια: 85', Διανομή:  Videorama

Ο Τομ είναι αμερικανός συγγραφέας και καθηγητής λογοτεχνίας. Επισκέπτεται το Παρίσι προκειμένου να συναντήσει την πρώην γυναίκα του και τη μικρή του κόρη. Όταν η γυναίκα του τον διώχνει από το σπίτι της κακήν κακώς, θα αναζητήσει εργασία και διαμονή για να εγκατασταθεί στο Παρίσι. Καθώς πέφτει θύμα κλοπής, καταλήγει σε ένα παρακμιακό πανδοχείο, όπου καταφέρνει να βιοποριστεί βρίσκοντας ανέλπιστα δουλειά. Τα πράγματα παίρνουν μια διαφορετική τροπή όταν σε μια λογοτεχνική βραδιά γνωρίζει τη Μάργκιτ, μία μεσόκοπη μεταφράστρια λογοτεχνικών έργων, με την οποία αναπτύσσει ερωτική σχέση. Ξαφνικά όμως βρίσκεται να κατηγορείται για ανθρωποκτονία του γείτονά του στο πανδοχείο και έρχεται ενώπιον μιας συνταρακτικής αποκάλυψης…

Στην ταινία του Πάβελ Παβλικόφσκι επικρατεί μια κλειστοφοβική, μυστηριακή ατμόσφαιρα που μας παραπέμπει ευθέως στο παράταιρο, καφκικό σύμπαν. Γεγονότα παράξενα που εκτυλίσσονται μπροστά μας δίχως να δίνονται εξηγήσεις καθώς και η αίσθηση ότι ο πρωταγωνιστής μας είναι χαμένος σ’ έναν λαβύρινθο όπου η επιστροφή είναι μάταιη, ενώ το τέλος ζοφερό. Κινηματογραφικά η ατμόσφαιρα της ταινίας φαντάζει να είναι μια υποκειμενική απεικόνιση της νοσηρότητας του χαρακτήρα του Τομ. Υποβλητικές μελωδίες πιάνου, μουντά χρώματα και κάδρα που θυμίζουν συνθέσεις πινάκων από τους οποίους απορρέει η μελαγχολία. Τι γίνεται όμως όταν μια ταινία με έναν εξαιρετικό διευθυντή φωτογραφίας συναντά έναν σκηνοθέτη δυσανάλογου διαμετρήματος; Μια εκπληκτική ατμόσφαιρα με την παντελή απουσία ρυθμού και νεύρου.

Η ταινία αυτή μας υπενθυμίζει πόσο αριστουργηματική μπορεί να είναι η σύνθεση κάδρων σε μια ταινία, δομώντας μια ατμόσφαιρα μυσταγωγική και πόσο ανεπαρκής μπορεί να είναι η παραπάνω αρετή όταν δεν υποστηρίζεται από μια στιβαρή σκηνοθεσία. Και τούτο, διότι ο κινηματογράφος είναι η τέχνη του όλου.

Π. Ταγκ.

 

Σκηνοθεσία: Jennifer Westfeldt, Σενάριο: Jennifer Westfeldt, Μουσική: Marcelo Zarvos, Φωτογραφία: William Rexer, Πρωταγωνιστούν: Jennifer Westfeldt, Adam Scott, Maya Rudolph, Megan Fox, διάρκεια: Διανομή: Odeon


Η παρέα φίλων του “Friends with kids” έχουν πατήσει όλοι τους τα τριάντα και πλέον χρόνια, ζουν συμβατικά, έχουν τη δουλειά και τους συντρόφους τους και δεν παραλείπουν να αποκτήσουν και απογόνους. ΄Ολοι, εκτός από τον Τζέισον και την Τζούλι, οι οποίοι ως αμετανόητοι εργένηδες, βγαίνουν το ένα ραντεβού πίσω από το άλλο δίχως να είναι στις άμεσες προθέσεις τους να κάνουν οικογένεια. Όλα βαίνουν ομαλώς μέχρι που τους γεννάται η ιδέα, χωρίς να γίνουν ζευγάρι, να αποκτήσουν ένα παιδί. Το εγχείρημα, υλοποιείται, και, έχοντας αποκτήσει το παιδί, ο καθένας θα βρει το δικό του ταίρι. Αργά ή γρήγορα, η Τζούλι θα νιώσει ερωτική έλξη για τον πατέρα του παιδιού της. Τα αισθήματα, όμως, δεν είναι αμοιβαία…

Καθόλη τη διάρκεια της ταινίας της Τζέννιφερ Βέστφελντ σκεφτόμουν ότι αν στην καρέκλα του σκηνοθέτη καθόταν ο Γούντι ΄Αλεν πιθανόν να βλέπαμε μια αξιόλογη ταινία. Δυστυχώς, όμως, δεν συμβαίνει αυτό και στην οθόνη εκτυλίσσεται μια ταινία που προσπαθεί να μας πείσει κατ’
επανάληψη πόσο ανιαρή μπορεί να γίνει η έγγαμη, οικογενειακή ζωή και να μας παρουσιάσει ένα πείραμα που κάθε άλλο παρά ρεαλιστικό θα το χαρακτήριζες. Οι διάλογοι της ταινίας στερούνται φαντασίας ,ή ,καλύτερα, προσπαθούν να αντιγράψουν το Sex and the city και επί αρκετή ώρα αναμένουμε με στωικότητα το γνωστό, ανατρεπτικό, αμερικάνικο τέλος.

Μια ταινία, που αν εξαιρέσουμε τη «δροσερή» παρουσία της Μέγκαν Φοξ, μάλλον δεν πρόκειται να συγκινήσει το ευρωπαϊκό κοινό.

Π. Ταγκ.

 

Σκηνοθεσία: , Σενάριο: , Μουσική: Clinton Shorter, Φωτογραφία: Barry Acroyd, Πρωταγωνιστούν: Marc Wahlberg, Giovanni Ribisi, Kate Beckinsale, Διάρκεια: 109', Διανομή: UIP

Ο Κρις Φάραντεϊ είναι πρώην λαθρέμπορος που πλέον ζει φιλήσυχα με την γυναίκα του, Κέιτ, και τα δυο τους παιδιά. Η οικογενειακή τους ηρεμία διαταράσσεται όταν μαθαίνεται ότι ο αδερφός της Κέιτ, ΄Αντι, καθώς μετέφερε ναρκωτικά για λογαριασμό του μαφιόζου Τιμ Μπριγκς, αναγκάστηκε να τα ξεφορτωθεί από το πλοίο προκειμένου να γλιτώσει από τον έλεγχο της Αστυνομίας. Ο Μπριγκς ζητά εξοργισμένος από τον ΄Αντι να τον αποζημιώσει, ενώ ο Κρις αντιλαμβάνεται ότι η μόνη λύση είναι να καταφύγει στη λαθρεμπορία προκειμένου να ξεπληρώσει τον Μπριγκς. Για τον σκοπό αυτό, επιστρατεύει μια έμπειρη ομάδα λαθρεμπόρων και σαλπάρουν προς τον Παναμά προκειμένου να εισάγουν ένα μεγάλο ποσό πλαστού χρήματος. Την ίδια στιγμή, η οικογένεια του Κρις απειλείται από τον αδίστακτο Μπριγκς.

To “Contraband” είναι μια χολιγουντιανή περιπέτεια δράσης που προσφέρει στους λάτρεις του είδους αυτό για το οποίο πληρώνουν το εισιτήριο δίχως να υποκρίνεται περαιτέρω καλλιτεχνικές αξιώσεις. ΄Ενα σφιχτοδεμένο σενάριο με ανατροπές και σασπένς, παράλληλη δράση που κρατά
τον θεατή σε εγρήγορση, εντυπωσιακές σκηνές κυνηγητού, ωραία τοπία, καταιγιστικό ντεκουπάζ-μοντάζ, πειστικές ερμηνείες συμβατές με το νευρωτικό ρυθμό της ταινίας. ΄Οσον αφορά στο φινάλε, είναι γνωστό πως στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αρέσκονται στα happy ends σε τέτοιου είδους περιπέτειες, αποδίδοντας πλήρη ηθική δικαίωση στον “καλό” της ιστορίας, ακόμη και αν αυτός δεν παύει να δρα παράνομα, φτάνει να υπηρετεί ένα ύψιστο ιδανικό όπως οι οικογενειακοί δεσμοί στην προκειμένη. Παρ’ όλα αυτά, οι αμερικάνοι παραγωγοί μάλλον το παράκαναν εδώ.

Το «Contraband» του Ισλανδού Βαλτάσαρ Κορμάκουρ δεν υπόσχεται  βαθείς προβληματισμούς για το υπόλοιπο της ζωής σας, εγγυάται, όμως, δύο ώρες αμείωτης έντασης και δράσης με πρωταγωνιστή τον εγνωσμένης αξίας Μαρκ Γουόλμπεργκ.

Π. Ταγκ.

 

Σκηνοθεσία: Brad Peyton, Σενάριο: Brian Gunn, Mark Gunn, Μουσική: Andrew Lockington,Φωτογραφία: David Tattersall, Πρωταγωνιστούν: Josh Hutcherson, Dwayne Johnson, Michael Caine, Διάρκεια: 94', Διανομή: Village Films

Η ταινία του Μπραντ Πέιτον αποτελεί συνέχεια της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του 2008 «Ταξίδι στο κέντρο της Γης». Πρωταγωνιστής ο νεαρός τυχοδιώκτης Σον ΄Αντερσον, ο οποίος λαμβάνει ένα κωδικοποιημένο σήμα κινδύνου από ένα μυστηριώδες νησί, το οποίο δεν εντοπίζεται σε κανένα χάρτη. Πέραν τούτου, κατοικείται από περίεργα όντα, καλύπτεται από χρυσά βουνά και θανατηφόρα ηφαίστεια, ενώ κρύβει πολλά ενδιαφέροντα μυστικά. Ο πατριός του Σον, Χανκ, μη μπορώντας να τον αποτρέψει αποφασίζει να τον συνοδεύσει στη ριψοκίνδυνη αποστολή του. Συμπορευόμενοι σε αυτήν την αποστολή θα είναι και ο πιλότος ενός ελικοπτέρου, Γκαμπάτο συνοδευόμενος από την πανέμορφη αλλά ελαφρόμυαλη κόρη του Καϊλάνι. ΄Ολοι μαζί, θα βαλθούν να εξερευνήσουν το νησί, με σκοπό να διασώσουν  το μοναδικό κάτοικό του και να «αποδράσουν» από εκεί, πριν τα ωστικά, σεισμικά κύματα το εξαφανίσουν μαζί με τους πολύτιμους θησαυρούς του άπαξ δια παντός.

Η αναμένομενη συνέχεια της εμπορικής επιτυχίας «Ταξίδι στο κέντρο της Γης» συνοδεύεται από εντυπωσιακά ειδικά εφέ, εξωπραγματικά τοπία, βγαλμένα από την πολύπτυχη φαντασία των 3d artists, ευφάνταστα τέρατα και ξέφρενη δράση. Μια ταινία που προορίζεται για τους λάτρεις της φανταστικής περιπέτειας, έχοντας στο ενεργητικό της τους αγαπημένους από το κοινό Ντουέιν ΄Αντερσον, Λουίς Γκούσμαν και  Μάικλ Κέιν.

Π. Ταγκ.

 
More Articles...